واکسیناسیون افراد بالای 68 سال

واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از دوشنبه آغاز می‌شود

دکتر علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 68 سال در ایران از روز دوشنبه ۲۱ تیر خبر داد.

دکتر علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تازه‌ترین مصاحبه خود با گلایه از عدم رعایت همه‌جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی عنوان کرد که واکسیناسیون افراد 68 سال به بالا از دوشنبه آغاز خواهد شد. وی در ادامه بیان کرد که جلسه امروز ستاد ملی مقابله کرونا با هدف بررسی وضعیت سویه دلتا در جهان و با حضور تمامی اعضا و رییس جمهور تشکیل شد. هم‌اکنون سویه دلتا به 65 کشور جهان نفوذ پیدا کرده است و در ادامه به کشورهای دیگر نیز نفوذ خواهد کرد. این ویروس سرایت‌پذیری بالایی دارد و هم‌اکنون بخش‌های مختلف کشور ما را نیز در بر گرفته است.

25 استان ایران شدیدا درگیر سویه دلتا هستند

واکسیناسیون

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که در حال حاضر کشورهای هند، اندونزی و روسیه بیشترین آمار ابتلاء و فوتی‌های ناشی از کرونا را دارند. لازم به ذکر است که این کشورها بیشتر درگیر سویه دلتا هستند. علاوه بر این سویه دلتا هم‌اکنون به 25 استان ایران نیز نفوذ کرده است.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور

رئیسی در ادامه عنوان کرد که در حال حاضر وضعیت 119 شهرستان زرد، وضعیت 186 شهرستان نارنجی و وضعیت 143 شهرستان نیز قرمز است. این در صورتی است که کرمان با 16 شهر درگیر، فارس با 13 شهر درگیر، مازندران با 13 شهر درگیر، تهران با 13 شهر درگیر، سیستان و بلوچستان با 10 شهر درگیر، یزد با 8 شهر درگیر و بوشهر با 8 شهر درگیر دارای بیشترین شهرهای آلوده هستند. علاوه بر این شهرهای استان‌های اصفهان، گیلان و گلستان نیز چندان در وضعیت خوبی قرار ندارند و حدود 5 تا 6 شهر آن‌ها نیز درگیر کرونا شده است. تعدادی از استان‌های دیگر نیز دارای یک یا دو شهر درگیر با کرونا هستند که این یعنی در حال حرکت به سمت قرمز شدن هستند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به میزان 66 درصد

رئیسی در ادامه اظهار کرد که در حال حاضر دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور ما چندان رعایت نمی‌شود و این مسئله اصلا خوب نیست. هم‌اکنون تنها 66 درصد دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت می‌شود، این در صورتی است که اگر میزان رعایت پروتکل‌ها از 85 درصد کمتر باشد هیچ تأثیری نخواهد داشت و به همین خاطر باید نظارت جدی‌تر شود.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در طی هفته‌های اخیر به جای آن که بیشتر شود کمتر شده و مردم هم‌اکنون تصور می‌کنند که به شرایط عادی برگشته‌ایم و دیگر نیازی به رعایت نیست؛ در حالی که عدم رعایت دستورالعمل‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد و به همین دلیل لازم است که مردم همچنان به رعایت پروتکل‌ها ادامه دهند.

واکسیناسیون از هفته آینده سرعت می‌گیرد

واکسیناسیون

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه در ارتباط با واکسیناسیون اظهار کرد که واکسیناسیون از هفته پیش رو با سرعت بیشتری به جریان خواهد افتاد. در طول یکی دو روز گذشته ایران محموله‌های زیادی از واکسن را دریافت کرده و علاوه بر این قرار است که این روند در هفته جاری نیز همچنان ادامه پیدا کند و با این روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از دوشنبه

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه عنوان کرد که واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از فردا، دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

تنها افرادی که پیامک دریافت کرده‌اند به مراکز مراجعه کنند

از مردم تقاضا داریم که تنها در صورت دریافت پیامک برای واکسیناسیون مراجعه کنند و در غیر این صورت به هیچ عنوان مراجعه نکنند، زیرا این کار باعث ایجاد تجمع می‌شود. هم‌اکنون بر تعداد مراکز تزریق واکسن و ظرفیت تزریق افزوده شده است؛ اما از مدم عاجزانه درخواست می‌کنیم که به صورت خودسرانه و بدون دریافت نوبت برای واکسیناسیون مراجعه نکنند. به مرور زمان تمام افراد برای تزریق واکسن فراخوانده خواهد شد و هیچ‌کس بدون نوبت نمی‌ماند.

راه‌اندازی 80 مرکز جمعی واکسیناسیون در تهران

واکسیناسیون

رئیسی در انتها خاطر نشان کرد که تأمین واکسن با توقف‌هایی مواجه شد که قطعا با ورود محموله‌های خارجی و واکسن داخلی این توقف‌ها جبران خواهد شد،. لازم به ذکر است که عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از تجمع در مراکز تزریق واکسن تنها مرتبط به تهران بود. تنها در تهران تعداد کمی از مراکز با مراجعه بدون نوبت افراد مواجه شده بودند و در سایر استان‌ها هیچ مشکلی پیش نیامده بود. این در صورتی است که هم‌اکنون حدود 80 مرکز جمعی واکسیناسیون در تهران مشغول به فعالیت هستند و مردم از بابت تزریق واکسن هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چقدر کند عمل می‌کنن خیلی طول می‌کشه حالا حالا ها به ما برسه