ویرجین گلکتیک

بنیانگذار ویرجین گلکتیک اولین سفر فضایی خود را با موفقیت به انجام رساند

ریچارد برانسون که به عنوان بنیانگذار شرکت فضایی ویرجین گلکتیک شناخته می‌شود توانست رویای سفر فضایی خود را طی ماموریت جدید این شرکت به واقعیت تبدیل کند.

ریچارد برانسون، بنیانگذار شرکت فضایی ویرجین گلکتیک طی ماموریت یونیتی 22 به همراه 5 مسافر دیگر که از کارکنان این شرکت بودند، توانست رویای سفر فضایی خود را محقق سازد. برانسون در این سفر فضایی با موفقیت به لبه فضا رفت و به زمین برگشت.

ویرجین گلکتیک

ریچارد برانسون در حالی در این سفر فضایی حضور یافت که توانست زودتر از جف بزوس و ایلان ماسک رویای سفرهای فضایی را به واقعیت تبدیل کند. برانسون برای توسعه صنعت گردشگری فضایی عزم جدی دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک سفرهای فضایی متعددی توسط این شرکت به انجام برسد.

جزئیات سفر فضایی بنیانگذار ویرجین گلکتیک

ویرجین گلکتیک

طی این ماموریت که روز گذشته به انجام رسید، فضاپیمای VSS Unity توانست با موفقیت از هواپیما VMS Eve جدا شود و شش خدمه خود را به سمت خط کارمان یا همان لبه فضا ببرد. این فضاپیما پس از پرواز یک ساعته خود با موفقیت در تاسیسات فرودگاه اسپیس پورت آمریکا در نیومکزیکو فرود آمد.

ویرجین گلکتیک

گفتنی است خط کارمان خطی فرضی در فاصله 100 کیلومتری از سطح زمین در مدار بوده که به عنوان لبه فضا نیز شناخته می‌شود. 6 سرنشین این فضاپیما توانستند به مدت کوتاهی بی‌وزنی را در لبه فضا تجربه کنند و از تماشای منظره حیرت‌انگیز زمین و فضا از داخل کابین این فضاپیما لذت ببرند.