بهترین سایت های سرگرم کننده

بهترین سایت های سرگرم کننده برای اوقات بیکاری و فراغت

در این مطلب به معرفی بهترین سایت های سرگرم کننده پرداخته‌ایم که اگر بیکار یا بی‌حوصله هستید، می‌توانند به تفریح کوچک و خوبی برای شما تبدیل شوند.

اگر می‌خواهید دقایقی از زندگی خود در فضای مجازی را به شکل متفاوتی سپری نمایید، در ادامه می‌توانید با بهترین سایت های سرگرم کننده برای زمان‌های بیکاری و فراغت آشنایی پیدا کنید.

دانشمندان می‌گویند که بی‌حوصلگی برای مغز خوب است! در واقع زمانی که بیکار هستید یا حس انجام دادن هیچ کاری را ندارید، ممکن است خلاق‌ شوید و البته به سلامت مغز شما نیز کمک می‌شود (برای اطلاعات بیشتر، این خبر را مطالعه کنید).

بهترین سایت های سرگرم کننده

و البته همه‌ی ما گاهی بی‌حوصله می‌شویم و علاقه‌ای به انجام دادن هیچ کاری نداریم. سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای همین لحظات ساخته شده‌اند؛ اینکه شما را به سوی خلاقیت تشویق کنند و اگر هم چنین نشد، حداقل برای دقایقی سرگرم شوید.

– سایت 100,000 Stars

بهترین سایت های سرگرم کننده

تنها با یک کلیک در مرورگر کروم، می‌توانید سفری در فضا را آغاز کنید و در میان هزاران ستاره به گشت و گذار بپردازید، راجع به آن‌ها مطالعه کنید و از نمای نزدیک آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

این سایت تنها برای عاشقان نجوم و ستاره شناسی نیست بلکه به هر کسی، دیدگاه‌های جالبی نسبت به دنیای اطرافمان می‌دهد و حتی می‌تواند شما را به اخترشناسی علاقه‌مند کند.

– سایت Museum of Endangered Sounds

بهترین سایت های سرگرم کننده

از طرفداران نوستالژی هستید و می‌خواهید بعضی از صداهای کلاسیک و قدیمی که دیگر در دنیای مدرن نمی‌شنویم را دوباره گوش کنید؟ «موزه صداهای در معرض خطر» بهترین گزینه برای شماست.

با ورود به این وب سایت، می‌توانید سفری به گذشته داشته باشید و به صداهای تکنولوژی‌های قدیمی گوش فرا دهید. از صدای یک دوربین یا تلفن قدیمی تا ماریو و حتی گوشی‌های قدیمی نوکیا.

– سایت A Good Movie to Watch

بهترین سایت های سرگرم کننده

یکی از بهترین راه‌ها برای سرگرم شدن، تماشای فیلم یا سریال است اما گاهی نمی‌دانیم چه چیزی تماشا کنیم. این وب سایت برای همین مشکل طراحی شده و گزینه‌های خوبی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

البته سایت «یک فیلم خوب برای تماشا» هر فیلمی را پیشنهاد نمی‌کند بلکه اثر مذکور باید از سایت آ‌ی‌ام‌دی‌بی امتیاز بالای 7 دریافت کرده باشد و میانگین امتیازِ منتقدان آن در سایت‌های متاکریتیک یا راتن‌تومیتوز، بالای 70 درصد باشد. بنابر این با بهترین فیلم‌های ممکن رو به رو می‌شوید و به احتمال زیاد، از تماشای آثار معرفی شده رضایت خواهید داشت.

– سایت NSA Haiku Generator

بهترین سایت های سرگرم کننده

سایت «آژانس امنیت ملی» اصولا جای بامزه‌ای برای رفتن نیست اما وقتی مسائل مرتبط با آن را با شعر و شاعری تلفیق کنیم، نتیجه‌ی نهایی یک چیز عجیب و به شدت خنده‌دار است. این سایت، در واقع هر چیزی که به امنیت ملی آمریکا مربوط است را به صورت تصادفی و در گونه‌ی شعری «هایکو» ارائه می‌دهد. اگر با هایکو آشنایی ندارید، یک قالب شعری ژاپنی است که از ساختار ویژه‌ای بهره می‌برد و معمولا به توصیف یک لحظه یا یک حس، بدون پیچیدگی‌های ادبی می‌پردازد. از اینجا در رابطه با هایکو بیشتر مطالعه کنید.

اما ترکیب کلیدواژه‌هایی که آژانس امنیت ملی نسبت به آن‌ها حساس است (همانند تروریست، بمب و غیره) در قالب هایکو، بسیار خنده‌دار از کار درآمده و به نتایج مضحکی ختم شده که حتی می‌تواند شما را به نوشتن اشعار طنز تشویق کند.

– سایت Sketch Something Daily

بهترین سایت های سرگرم کننده

بالاتر هم اشاره کردیم که بی‌حوصله و بیکاری رابطه مستقیمی با خلاقیت دارد. اگر از علاقه‌مندان به نقاشی و طراحی هستید، سایت Sketch Something Daily یک گزینه عالی برای شماست تا هنرهای خود را به رخ بکشید.

این سایت هر روز ایده‌های جذابی به شما ارائه می‌دهد تا اسکچ بزنید و به تدریج، اصول اولیه نقاشی را یاد بگیرید. اگر هم در این زمینه خوب هستید، می‌توانید مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید. فراموش نکنید که باید در این سایت عضو شوید تا به همه بخش‌های آن دسترسی داشته باشید.

– سایت Stumbled

بهترین سایت های سرگرم کننده

استامبل‌اِپان (StumbleUpon) یک موتور اکتشاف بود که در سال 2001 کار خود را آغاز کرد و محتواهای مختلفی را از اینترنت به مخاطبان پیشنهاد می‌داد. این موتور در سال 2018 به کار خود پایان داد. سایت Stumbled اما کار مشابه‌ای را انجام می‌دهد و می‌تواند یک جایگزین مناسب باشد.

سایت Stumbled حداقل 2400 وب سایت دیگر را در رادار خود دارد و از آن‌ها پیشنهادات مناسبی به شما ارائه می‌دهد.

– بلاگ Two Kinds of People

بهترین سایت های سرگرم کننده

یک بلاگ بامزه دیگر از تامبلر (Tumblr) که می‌تواند شما را خشنود کند. در این بلاگ، تصاویری را مشاهده می‌کنید که به «دو نوع انسان» مختلف می‌پردازد: آن‌هایی که حس شوخ طبعی دارند و آن‌هایی که جدی هستند.

اگر شما هم حس شوخ طبعی بالایی دارید، این بلاگ برای شماست اما اگر این‌گونه نیستید، شاید بهتر باشد به سراغ پیشنهادات دیگر این مقاله بروید.

– سایت The Evolution of Trust

بهترین سایت های سرگرم کننده

«بی‌اعتمادی» خوب نیست و البته اعتماد بیش از اندازه هم می‌تواند به شما آسیب بزند. این مشکل همواره در انسان وجود داشته و اکثر آدم‌ها در لحظاتی از زندگی، به دلیل اعتماد کردن یا نکردن به یک فرد دیگر، با اتفاقات بدی رو به رو شده‌اند. این سایت، مسئله‌ی «اعتماد» را به صورت یک بازی کوچک ارائه می‌دهد و می‌تواند نکات جالبی را به شما آموزش دهد.

در این بازی کوتاه، می‌توانید با دیگران همکاری کرده و یا تقلب کنید. نتیجه نهایی اما درک بهتر شما از اعتماد است و در کنار آن، سرگرم هم می‌شوید.

– کانال Gross Science

بهترین سایت های سرگرم کننده

در زمان‌های بیکاری، کمتر سایتی می‌تواند به اندازه یوتیوب سرگرم کننده باشد و اصلا به تنهایی کافی است تا کل روز خود را در آن سپری کنید! در همین راستا کمی تقلب کرده‌ایم و یک کانال یوتیوب را هم در این فهرست قرار داده‌ایم. کانال Gross Science ویدیوهای علمی عجیبی دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

کافی است کمی ویدیوهای آن‌ها را مشاهده کنید تا به نکاتی پی ببرید که هرگز در رابطه‌ با آن‌ها فکر نکرده‌ بودید، برای مثال، اینکه ادرار شما تا چه اندازه بر دنیا تاثیر می‌گذارد! برای دسترسی به ویدیوها، کافی است نام این کانال را در یوتیوب جستجو کنید.

– سایت Innovation Station

بهترین سایت های سرگرم کننده

حالا که به ویدیوها و مباحث علمی رسیده‌ایم، باید به «ایستگاه نوآوری» نیز اشاره کنیم. یک سایت معرکه که آخرین ویدیوهای مرتبط با فناوری‌های مدرن و نوآوری‌های غافل گیر کننده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایت Innovation Station یک پتلفرم ایده آل برای یادگیری است و هرگاه که به سراغ آن بروید، چیزهای تازه‌ای می‌آموزید.

– سایت Weird or Confusing

بهترین سایت های سرگرم کننده

هر روزه چیزهای عجیبی در دنیای به فروش می‌رسد که هرکسی را حیرت‌زده می‌کنند، از گوشتِ اسب تک شاخ تا ناخن کوآلا و غیره. سایت Weird or Confusing این اقلام عجیب و غریب را از سایت eBay به شما پیشنهاد می‌دهد و در واقع می‌توانید ببینید روزانه چه چیزهای دیوانه‌واری خرید و فروش می‌شوند.

البته توصیه می‌کنیم هرگز برای خرید این چیزها وسوسه نشوید چون به احتمال زیاد کلا‌هبرداری هستند و آن چیزی که بدست شما می‌رسد، قطعا ارزش هزینه کردن را ندارد.

– سایت The Symphony of Blockchain

بهترین سایت های سرگرم کننده

تکنولوژی زنجیره بلوکی (Blockchain)، سیستمی برای ثبت و ضبط داده‌ها است. این داده‌ها می‌توانند برای تراکنش‌های بانکی باشند یا اسناد مالکیت، قرارها، پیام‌های شخصی و دیگر اطلاعات. کار سایت The Symphony of Blockchain این است که زنجیره بلوکی را به صورت سرگرم کننده و همراه با موسیقی به نمایش می‌گذارد. این سایت جنبه آموزشی هم دارد و نکات زیادی را به شما آموزش می‌دهد.

می‌توانید حرکت کردن بلوک‌های بیت کوین را به صورت سه بعدی تماشا کنید و با کلیک کردن بر روی آن‌‎ها، اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

– سایت The Passive Aggressive Password Machine

بهترین سایت های سرگرم کننده

یک رمز قوی، می‌تواند امنیت یک حساب کاربری را تامین کند و شانس هک شدن شما را کاهش دهد. سایت PAP یک پروژه کوچک است که به ضعیف یا قوی بودن پسورد شما واکنش نشان می‌دهد و البته هدفی جز سرگرم کردن‌ ندارد.

– سایت Arbitrary Awards

بهترین سایت های سرگرم کننده

می‌گویند یک روز در هفته را به خودتان اختصاص داده و کارهای ویژه‌ای انجام دهید تا حالتان بهتر شود. انسان‌های عادی معمولا جایزه‌ای دریافت نمی‌کنند اما سایت Arbitrary Awards این مشکل را حل می‌کند و با ورود به آن، می‌توانید جایزه بگیرید و حتی جایزه خود را چاپ کرده و قاب بگیرید!

از جایزه‌ «صبوری برای پیدا کردن جای پارک برای ماشین» تا «متقلب‌ترین گیمر» و «رکورددار بوق زدن در خیابان‌ها»، اینجا می‌توانید برای هر کار بد یا بی‌معنی که در زندگی شخصی انجام می‌دهید هم جایزه کسب کنید.

– سایت Activity Suggestion

بهترین سایت های سرگرم کننده

همان طور که از نام‌اش پیداست، این وب سایت انجام کارهای مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهد. گاهی مغز به درستی کار نمی‌کند و نمی‌دانید چه کاری می‌تواند برایتان سرگرم کننده باشد و شاید چند پیشنهاد خوب، بتواند روزتان را بهتر کند.

سایت Activity Suggestion نه تنها می‌تواند خلاقیت‌های شما را به چالش بکشد بلکه انگیزه‌هایتان در انجام کارهای مختلف را افزایش می‌دهد.

فهرست دیگری از بهترین سایت های سرگرم کننده دارید؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.