گوشی تاشو شیائومی

پتنت گوشی تاشو شیائومی یادآور گوشی افسانه‌ای می میکس آلفا است

پتنت گوشی تاشو شیائومی نشان می‌دهد که این شرکت چینی در فکر ادغام طراحی می میکس فولد – Mi Mix Fold و می میکس آلفا است تا محصولی خارق‌العاده تولید کند.

شیائومی در سال ۲۰۱۹ از می میکس آلفا با یک طراحی متفاوت رونمایی کرد. نمایشگر این گوشی خاص جلو، بدنه کناری و پشت گوشی را پوشانده بود. این شرکت چینی امسال نیز از اولین گوشی تاشو خود با نام می میکس فولد پرده برداری کرد. اگر گوشی تاشو شیائومی با ترکیب طراحی این دو دستگاه ساخته می‌شد، فوق‌العاده نبود؟

ظاهرا شیائومی نیز به این موضوع فکر کرده و سال گذشته پتنتی مربوط به چنین طرحی را ثبت کرده است. البته، اسناد مربوط به این پتنت تنها دیروز منتشر شده است.

گوشی تاشو شیائومی

گوشی تاشو جدید شیائومی واقعا ترکیبی از آلفا و فولد است. ما با یک گوشی تاشو طرف هستیم که به سمت داخل تا می‌شود؛ اما نمایشگر بیرونی به صورت جداگانه نیست و در واقع ادامه همان پنل اصلی است که نیمه پشتی دستگاه را پوشش داده است.

بخش ضخیم دوربین نیز یادآور Mi Mix Alpha است. آلفا نیز فاقد دوربین سلفی بود؛ زیرا نمایشگر خاص این گوشی به کاربران اجاره می‌داد با استفاده از دوربین اصلی، عکس‌های سلفی خود را ثبت کنند. هرچند، این گوشی هیچوقت عرضه نشد.

گوشی تاشو شیائومی / می میکس آلفا

شیائومی می میکس آلفا

مدیرعامل شیائومی در هنگام معرفی آلفا گفت که ساخت چنین نمایشگری بسیار چالش برانگیز است و کنسل شدن عرضه گوشی نیز این موضوع را اثبات کرد. حالا پیچیدگی مکانیزم تاشو را نیز به چالش‌های قبلی اضافه کنید.

گوشی تاشو شیائومی

شیائومی می میکس فولد

شایعات منتشر شده به عرضه نسل دوم گوشی تاشو شیائومی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی اشاره دارند؛ اما آیا شاهد معرفی این گوشی خواهیم بود؟ به احتمال زیاد خیر. شایعات به استفاده از دو نمایشگر مجزا -پنل ساخت سامسونگ با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و پنل ساخت Visionox با نرخ ۹۰ هرتز- در این گوشی اشاره دارند. علاوه بر این، ساخت چنین دستگاهی فوق‌العاده دشوار خواهد بود و به همین دلیل حتی از گوشی‌های تاشو فعلی نیز قیمت بیشتری خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*