آیفون مینی

چرا اپل می‌خواهد به تولید سری آیفون مینی پایان دهد؟

اپل با عرضه آیفون 12 مینی – iPhone 12 mini دسته‌بندی جدیدی را به گوشی‌های خود اضافه کرد. در این مطلب به دلیل اپل برای پایان دادن به سری آیفون مینی می‌پردازیم.

اپل تولید آیفون 12 مینی را متوقف کرده است و ظاهرا می‌خواهد پیش از سه سالگی سری مینی، با آن به طور کامل خداحافظی کند؛ البته اپل همچنان آیفون 13 مینی را به بازار عرضه خواهد کرد. این گوشی با پردازنده اپل A15، دوربین آيفون 12 پرو و شاید حتی باتری بزرگتر همراه خواهد شد؛ اما پس از آن دیگر شاهد آیفون جدیدی با پسوند مینی نخواهیم بود.

دلیل این تصمیم اپل چیست؟ جدیدترین آمار فروش آيفون که توسط Consumer Intelligence Research Partners منتشر شده است حاوی اخبار خوبی برای برخی مدل‌ها نیست.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، آيفون 11 توانست در خرداد ماه سال گذشته فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کند و در زمان بسیار کوتاهی به محبوب‌ترین آیفون اپل تبدیل شود. آيفون 11 توانست این عنوان را تا اواسط اسفند ماه سال گذشته نیز حفظ کند.

آیفون مینی / میزان فروش آیفون

هرچند در خرداد ماه امسال، گوشی گران قیمت آیفون 12 پرو مکس توانست عنوان محبوب‌ترین آیفون اپل را از آن خود کند که بدون شک بر میزان درآمد اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تاثیر خوبی خواهد داشت.

اما کدام مدل آیفون از پایین‌ترین محبوبیت برخوردار است؟ بله آیفون 12 مینی. مدل مینی iPhone 12 به سختی توانسته ۵ درصد از میزان فروش آیفون‌های اپل در بازه زمانی ۱۱ خرداد تا ۹ تیر را از آن خود کند؛ البته عملکرد این گوشی در فصل بهار حتی از این نیز ضعیف‌تر بود.

با نگاه به این ارقام می‌توان به راحتی متوجه شد که چرا اپل تصمیم گرفته به تولید سری آیفون مینی، آن هم پس از عرضه تنها دو نسخه از آن، خاتمه دهد. دیگر هیچکس به دنبال خرید گوشی‌های کوچک گرانقیمت نیست؛ مخصوصا گوشی‌هایی که باتری آنها حتی تا پایان یک روز کاری هم دوام نمی‌آورد.