استون مارتین والهالا 2022

استون مارتین والهالا 2022 با پیشرانه 950 اسب بخاری معرفی شد

استون مارتین والهالا 2022 تولیدی معرفی شد. این هایپرکار هیبریدی استون مارتین از یک پیشرانه قدرتمند 950 اسب بخاری بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این ابرخودرو آشنا می‌شویم.

نسخه تولیدی والهالا پس از مدت‌ها توسط استون مارتین به صورت رسمی معرفی شد. استون مارتین با تولید نسخه تولیدی هایپرکار هیبریدی والهالا توانسته گام بزرگی در حوزه هایپرکارهای هیبریدی بردارد. البته استون مارتین والهالا 2022 قرار بود با موتور V6 اختصاصی این خودروساز بریتانیایی به تولید برسد، اما استون مارتین در این نسخه از موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG استفاده کرده است.

مشخصات استون مارتین والهالا 2022

استون مارتین والهالا 2022

موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG استون مارتین والهالا 2022 می‌تواند قدرتی برابر با 750 اسب بخار را تولید و به چرخ‌های عقب ارسال کند. همچنین در کنار این پیشرانه بنزینی، دو موتور الکتریکی با قدرت 204 اسب بخار نیز روی یکی از محورها قرار گرفته‌اند تا در مجموع قدرتی برابر 950 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر را ارائه دهند. همچنین در این هایپرکار امکان رانندگی تمام الکتریکی نیز وجود دارد که در این حالت قدرت پیشرانه‌ها فقط به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

استون مارتین والهالا 2022

یک گیربکس 8 سرعت دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت پیشرانه‌ها به چرخ‌ها را بر عهده دارد که استون مارتین آن را به شکل ویژه با تمرکز روی پرفورمنس خودروهای هیبریدی توسعه داده است. البته این گیربکس در استون مارتین والهالا 2022 همانند مک لارن آرتورا فاقد دنده عقب بوده و در واقع موتورهای الکتریکی باعث حرکت خودرو به سمت عقب خواهند شد. استون مارتین برای ارتقای هندلینگ نیز برای محور عقب خودرو دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی را در نظر گرفته است.

استون مارتین والهالا 2022

استون مارتین والهالا 2022 با این قوای محرکه قدرتمندی می‌تواند ظرف مدت 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته حداکثر سرعت این خودرو در حالت تمام الکتریکی حدود 130 کیلومتر است و در این حالت می‌توان تا حدود کیلومتر را به صورت الکتریکی پیمود. استون مارتین اعلام کرد این هایپرکار هیبریدی می‌تواند ظرف مدت کمتر از 6 دقیقه و 30 ثانیه پیست نوربرگ‌رینگ را طی کند.

استون مارتین والهالا 2022

در کنار پیشرانه قدرتمند، شرکت استون مارتین توانسته با استفاده از یک شاسی فیبر کربنی وزن خشک این هایپرکار هیبریدی را نیز به کمتر از 1550 کیلوگرم کاهش دهد. برای این هایپرکار آیرودینامیک فعال پیشرفته‌ای نیز در نظر گرفته شده که در سرعت 240 کیلومتر بر ساعت می‌تواند 600 کیلوگرم داون فورس را به تولید برساند.

استون مارتین والهالا 2022

استون مارتین والهالا 2022 از کمک‌فنرهای متغیر ویژه‌ای نیز بهره می‌برد که امکان تنظیم سفتی تعلیق با استفاده از سوپاپ تطبیقی را ارائه کرده و همچنین می‌توان ارتفاع دماغه خودرو را برای عبور از روی سرعت‌گیرها افزایش داد. از سایر ویژگی‌های این هایپرکار هیبریدی می‌توان به ترمزهای کربن سرامیکی با تکنولوژی ترمز با سیم و لاستیک‌هایی اختصاصی میشلن اشاره کرد.

استون مارتین والهالا 2022

هر چند این خودرو ویژه رانندگی محسوب می‌شود، اما استون مارتین به عنوان یک برند لوکس برای کابین آن ویژگی‌های متعددی را در نظر گرفته است. از این رو کابین این خودرو نسبت به والکری بزرگ‌تر بوده و استون مارتین با تمرکز روی ارگونومی توانسته برای سرنشینان فضای راحت و دلنشینی را به وجود آورد. از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به پایش نقاط کور، کروز کنترل فعال، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، ستون فرمان قابل تنظیم و نمایشگر لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. البته هنوز تصویری از کابین این خودرو منتشر نشده است.

استون مارتین والهالا 2022

با وجود این که شرکت استون مارتین نسخه تولیدی والهالا 2022 را به صورت رسمی معرفی و مشخصات کامل آن را منتشر کرد، اما در خصوص زمان تولید و قیمت آن جزئیاتی را منتشر نکرده است. با این حال با توجه به ویژگی‌های این هایپرکار می‌توان انتظار داشت ارزش خرید این محصول بسیار زیاد باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*