باتری سونی اکسپریا 1 مارک 3

نتایج تست باتری سونی اکسپریا 1 مارک 3 منتشر شد

جدیدترین پرچمدار سونی به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است. در این مطلب می‌خواهیم به نتایج تست باتری سونی اکسپریا 1 مارک 3 – Xperia 1 mark 3 و سرعت شارژ آن بپردازیم.

سونی تصمیم گرفته ظرفیت باتری گوشی پرچمدار خود را نسبت به سال گذشته ۵۰۰ میلی‌آمپر افزایش دهد و اکسپریا 1 مارک 3 را با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری روانه بازار کند. ظرفیت باتری جدیدترین عضو سری اکسپریا برابر با وان پلاس 9 پرو و اندکی کمتر از گلکسی اس 21 اولترا و می 11 اولترا است؛ البته دو گوشی آخر نمایشگر‌های بزرگتری نیز دارند.

تست باتری اکسپریا 1 مارک 3 

اکسپریا توانست در تست باتری وب‌سایت GSMArena امتیاز ۸۲ را کسب کند که نتیجه خیلی خوبی به حساب نمی‌آید. باتری اکسپریا 1 مارک 3 تنها اجازه ۹ ساعت وب گردی (نرخ تازه‌سازی نمایشگر روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شده بود) را به شما می‌دهد که ناامید کننده است.

باتری سونی اکسپریا 1 مارک 3

البته اگر نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش را روی ۶۰ هرتز قرار دهید، می‌توانید تا ۱۳ ساعت از تماشای ویدیو لذت ببرید. عملکرد گوشی جدید سونی در این زمینه کمی بهتر است؛ اما باز هم نسبت به اکثر رقبا عملکرد ضعیف‌تری دارد.

باتری سونی اکسپریا 1 مارک 3

پرچمدار ژاپنی‌ها در زمینه تماس 3G نیز عملکرد تحسین‌برانگیزی ندارد؛ اما طول تماس 22:42 دقیقه‌ای این گوشی را می‌توان نسبتا خوب دانست.

سرعت شارژ Xperia 1 mark 3

اکسپریا 1 مارک 3 به همراه شارژر ۳۰ وات XQZ-UC1 سونی عرضه شده است. اکسپریا 10 مارک 3 نیز از این شارژر پشتیبانی می‌کند؛ اما سونی آن را در جعبه گوشی قرار نداده است. خرید این شارژر به صورت مجزا برای شما حدود ۵۰ دلار هزینه خواهد داشت؛ بنابراین اینکه سونی این شارژر را از جعبه اکسپریا 1 مارک 3 حذف نکرده، اتفاق خوبی است.

باتری سونی اکسپریا 1 مارک 3

سرعت شارژ اکسپریا با این آداپتور را در بهترین حالت می‌توان خوب دانست. نیم ساعت شارژ، ۴۲ درصد از باتری اکسپریا را پر خواهد کرد و شارژ کامل گوشی نیز تقریبا دو ساعت زمان می‌برد. جالب اینکه اکسپریا 1 مارک 2 از پرچمدار امسال سونی کمی سریع‌تر است.

شرکت سونی همیشه سلامت باتری را در اولویت خود قرار می‌دهد و به همین دلیل از رویکرد متفاوتی بهره می‌برد که سبب می‌شود پر کردن ده درصد آخر باتری این گوشی حدودا نیم ساعت زمان ببرد (۹۰ درصد در یک ساعت و نیم).

باتری سونی اکسپریا 1 مارک 3

سونی ادعا می‌کند که رویکرد محافظه کارانه‌اش سبب خواهد شد حتی پس از سه سال شارژ روزانه، ظرفیت باتری گوشی پایین‌تر از ۸۰ درصد نیاید. اکسپریا 1 مارک 3 از شارژ بی‌ سیم 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سونی خیلی زودتر از این ها باید این صنعت رو فراموش کنه…چون در برابر بزرگان حرفی واسه گفتن نداره

  2. گرونه اقا گرونه،اینجوری رقیباش تو ارزش خرید دست بالارو دارن

  3. سونی اگه دنبال افزایش سهمش از بازاره با این قیمت گذاری ها و این مدل عرضه های شلخته و بدون تبلیغات درست به هیچ جایی نمیرسه و نهایتا چند سال دیگه به سرنوشت الجی دچار میشه