جوان ترین فضانورد تاریخ

جوان ترین فضانورد تاریخ همراه با جف بزوس به فضا خواهد رفت

الیور دیمن در سن 18 سالگی به همراه جف بزوس با پرواز شرکت بلو اوریجین به فضا سفر خواهد کرد. دیمن با این پرواز جوان ترین فضانورد تاریخ لقب خواهد گرفت.

شرکت بلو اوریجین قصد دارد تا در تاریخ 20 ژوئیه اولین سفر فضایی با سرنشین را انجام دهد،. گفتنی است که در این سفر جف بزوس،‌ برادر وی، والی فانک 82 ساله (بانوی اسطوره خلبانی دنیا) و الیور دیمن 18 ساله (دانشجو فیزیک) حضور خواهند داشت. با این سفر والی فانک به عنوان پیرترین و اولیور دیمن به عنوان جوان ترین فضانورد تاریخ شناخته خواهند شد.

جوان ترین فضانورد تاریخ برای سفر به فضا چقدر هزینه کرد؟

در ابتدا قرار بود که یک فرد ناشناس که برای خرید بلیط این سفر 28 میلیون دلار هزینه کرده بود به همراه بزوس، برادرش و والی فانک به فضا سفر کند؛‌ اما وی اعلام کرد که شرایط لازم برای انجام این سفر را ندارد و در نتیجه الیور دیمن جایگزین وی شد. هنوز معلوم نیست که دیمن برای این سفر حاضر به پرداخت چه هزینه‌ای شده است؛‌ اما به نظر می‌رسد مبلغ زیادی باشد.

لازم به ذکر است که مدت زمان این سفر 12 دقیقه خواهد بود و طی آن سرنشینان 3 دقیقه در حالت بی وزنی خواهند بود و پس از لذت بردن از طبیعت و مناظر حیرت‌آور کره زمین به سمت زمین برخواهند گشت. پیش از این نیز شرکت ویرجین گلکتیک در هفته قبل اولین پرواز فضایی را صورت داده بود؛‌ اما موفق شده بود تنها تا لبه فضا برود، این در صورتی است که بلو اوریجین قصد دارد تا از لحاظ فنی واقعا وارد فضا شود.

به نظر می‌رسد که با انجام این سفر در تاریخ 20 جولای، شرکت‌های دیگر نیز به فکر آن خواهند افتاد تا بتوانند به سمت فضا سفر کنند و این برنامه همچنان ادامه خواهد داشت.