طرح حمایت از حقوق کاربران

مجلس می‌گوید با طرح حمایت از حقوق کاربران به دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست

طبق گفته معاون حقوقی و پارلمانی مرکز ملی فضای مجازی،‌ هدف از اجرای طرح حمایت از حقوق کاربران قانونمند کردن فضای مجازی است نه محدود کردن آن.

امیر خوراکیان، معاون حقوق و پارلمانی مرکز ملی فضای مجازی در تازه‌ترین مصاحبه خود عنوان کرد که هدف مجلس از طرح حمایت از حقوق کاربران محدود کردن فضای مجازی نیست، بلکه قصد دارد تا در این فضا تعادل ایجاد کند. خوراکیان در ادامه با بیان این که نمایندگان مجلس برای تکمیل این طرح همکاری مناسبی با شورای عالی فضای مجازی انجام دادند بیان کرد آن چیزی که در رسانه‌ها منتشر شد تنها طرح اولیه بود، در صورتی که این طرح بارها مورد بررسی و تغییر قرار گرفت.

بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران ادامه دارد

امیر خوراکیان ادامه داد که کارشناسان همچنان در حال بررسی این طرح هستند و برای تکمیل این طرح تمام ایرادهای وارد شده به آن و نظرات به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه با اشاره به این که هم‌اکنون مسئله تنظیم‌گری و قانونگذاری فضای مجازی در تعداد زیادی از کشورها مطرح شده است،‌ بیان کرد از آنجایی که فضای مجازی تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم می‌گذارد و حوزه‌های سیاسی،‌ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تحت تأثیر این فضا هستند، هم‌اکنون تعداد زیادی از کشورها در پی آن هستند که بتوانند این فضا را قانونمند کنند.

ایران نیز همانند بسیاری از کشورها در پی آن است که بتواند برای ایجاد تعادل در این فضا و همچنین گسترش سرویس‌های داخلی آن را قانونمند کند. طرح حمایت از حقوق کاربران به هیچ وجه در پی محدود کردن اینترنت و فضای مجازی نیست و هدف از این طرح قانونمند کردن این فضا است که باعث تنظیم‌گری آن می‌شود. مجلس نیز در همین راستا تاکید دارد که قوانین مطرح شده حتما با توجه به این سیاست‌ها تدوین و تصویب شوند.

مجلس قصد دارد تا با تصویب این طرح از سرویس‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای داخلی به طور همه‌جانبه حمایت کند،‌ اقتصاد دیجیتال و خدمات داخلی را گسترش دهد و علاوه بر این سرویس‌های ارائه شده روی پلتفرم‌های خارجی را نیز نظم بخشد. از فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها درخواست می‌شود که صرفا پس از مطالعه طرح نهایی و نه طرح اولیه،‌ پیشنهادات،‌ نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند و مرکز ملی فضای مجازی با روی باز از این دیدگاه‌ها استقبال می‌کند،‌ چرا که اعتقاد دارد پیشنهادها و نظرهای فعالان حوزه فضای مجازی می‌تواند در تکمیل طرح حمایت از حقوق کاربران تاثیر به سزایی بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*