ماشین پرنده خودران چینی اکس پنگ موتورز معرفی شد

اکس پنگ موتور – XPeng Motors یک شرکت چینی تولید کننده خودروهای برقی است. این شرکت خلاق از ایکس 2 به عنوان نمونه اولیه ماشین پرنده خودروان خود پرده‌برداری کرد.

دیدن ماشین پرنده خودران هنوز به امری رایج تبدیل نشده است و به همین خاطر هر وقت که صحبت از آن می‌شود، توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند.

البته هنوز فاصله زیادی با تجاری سازی ماشین‌های پرنده خودران داریم؛ اما باید گفت که پیشرفت زیادی در این زمینه حاصل شده است. اکس پنگ موتورز یک تولید کننده خودروهای الکتریکی در چین است که فعالیت خود را از سال 2014 آغاز کرده است.

ماشین پرنده

این شرکت برنامه‌ای مستمر برای گسترش فعالیت‌های خود داشته است و در سال 2020 نیز در بازار بورس نیویورک حضور پیدا کرد. بخشی از این شرکت به نام Xpeng Huitian نیز تمرکز خود را روی تحقیق و توسعه فناوری‌های مربوط به خودروهای پرنده و به خصوص خودروهای پرنده خودران قرار داده است.

اکس پنگ به تازگی از نمونه اولیه ماشین پرنده خود با نام ایکس 2 رونمایی کرده است. این ماشین می‌تواند به صورت مستقل عمل کند. این خودرو محصول تلاش‌های خلاقانه و پیشرو اکس پنگ موتورز و شرکت زیر محجموعه‌اش بوده تا بتوانند در نهایت یک ماشین پرنده خودران نسل پنجم را تولید کنند. تولید این خودرو به عنوان یک محصول تجاری نیز ممکن است.

ماشین پرنده

هنوز یک دهه از شکل‌گیری این شرکت چینی نمی‌گدرد؛ اما توانسته در همین مدت کوتاه دومین محصول آینده نگرانه خود را عرضه کند. این شرکت پیش از این نیز از ماشین پرنده نسل چهارم وویجر ایکس 1 رونمایی کرده بود که می‌توانست به صورت عمودی بلند شده و فرود آید. این قابلیت تحسین برانگیز است.

ماشین پرنده  Voyager X1 بیش از ۱۰ هزار پرواز آزمایشی را در چین پشت سر گذاشته است و قرار است استفاده آزمایشی از آن تا آخر سال جاری میلادی آغاز شود. ایکس 2 می‌تواند علاوه بر وزن ۳۶۰ کیلوگرمی خود، تا حداکثر ۵۶۰ کیلوگرم وزن را نیز حمل کند. این خودرو الکترویکی می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت تا ۳۵ دقیقه پرواز کند.ماشین پرندهقابلیت خودران این وسیله نقلیه به این معنی است که می‌تواند به کمک حسگر‌های قدرتمند خود بدون هیچ مشکلی به پرواز در آمده و فرود آید. این خودرو به یک سیستم نظارتی ۲۴ ساعته مجهز شده است تا به عنوان یک سیگنال شناسایی و هشدار اولیه عمل کرده و هرگونه اشکال احتمالی در پرواز را اطلاع دهد.

البته این ماشین پرنده آینده نگرانه ویژگی‌های جالب دیگری نیز وارد؛ اما مهم‌تر از همه دریافت تاییدیه‌های ایمنی و مجوز‌های لازم است تا تولید گسترده آن آغاز گردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*