آيفون 13 پرو

احتمال عرضه آيفون 13 پرو و پرو مکس با حافظه یک ترابایتی قوت گرفت

حداکثر حافظه سری آيفون 12 برابر با ۵۱۲ گیگابایت بود؛ اما اخیرا اخباری منتشر شده که به وجود نسخه یک ترابایتی آيفون 13 پرو – iPhone 13 Pro و آیفون 13 پرو مکس اشاره می‌کنند.

برای اولین بار در مهر ماه سال گذشته بود که شرکت خدمات مالی Wedbush اعلام کرد به احتمال زیاد شاهد اضافه شدن نسخه یک ترابایتی به سری آیفون 13 خواهیم بود. البته ماه گذشته شرکت اطلاعاتی ترندفورس این ادعا را رد کرد؛ اما ودبوش بر ادعای خود اصرار کرده و یک بار دیگر گفته است که حداکثر حافظه ذخیره سازی اپل در مدل‌های آيفون 13 پرو و پرو مکس از ۵۱۲ گیگابایت به یک ترابایت افزایش خواهد یافت.

منبع اصلی این ادعا یکی از افراد حاضر در زنجیره تامین اپل است و با توجه به اینکه آیفون 13 در مراحل نهایی توسعه خود قرار دارد، می‌توان گفت که ظاهرا اپل تصمیم قطعی خود را برای ارائه آیفون با حافظه دو برابری گرفته است.

آيفون 13 پرو

البته تنها مدل‌های آيفون 13 پرو و پرو مکس از این مقدار حافظه برخوردار خواهند شد. اپل پیش از این هیچ یک از آیفون‌های خود را با حافظه یک ترابایتی عرضه نکرده بود و آیپد پرو تنها محصول همراه این شرکت است که با چنین گزینه‌ای عرضه می‌شود.

اپل با معرفی آيفون XS برای اولین بار نسخه 512 گیگابایتی آيفون را عرضه کرد و یک بررسی تقریبی نشان می‌دهد که این شرکت حدودا هر دو سال یک بار حداکثر حافظه ذخیره سازی گوشی‌های خود را دو برابر کرده است.

رقیب اصلی اپل یعنی سامسونگ نیز در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت گوشی‌های پرچمدار خود را با حافظه یک ترابایتی به فروش برساند؛ اما پس از گذشت یک سال، از تصمیم خود صرف نظر کرد و به حداکثر حافظه ۵۱۲ گیگابایتی برگشت.

آيفون 13 پرو

ودبوش همچنین بر این باور است که تمامی مدل‌های آيفون 13 به حسگر لایدار مجهز خواهند شد و فروش چشمگیر گوشی‌های اپل در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. این شرکت بر این فکر می‌کند که همچنان تقاضای پنهان زیادی برای آیفون‌های اپل وجود دارد و احتمال پیشی‌ گرفتن فروش آیفون 13 از آیفون 12 را منتفی نمی‌داند.

بر اساس ادعای این شرکت، اپل در بازه ۲۳ تا ۳۰ شهریور ماه از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی خواهد کرد. ترندفورس نیز اعلام کرده است که قیمت سری آیفون 13 برابر با نسل کنونی آیفون خواهد بود.

مدل‌های جدید از طراجی کلی مشابهی با سری آیفون 12 بهره خواهند برد؛ اما احتمالا شاهد تغییرات کمی همچون کوچک‌تر شدن ناچ و بیشتر شدن برآمدگی دوربین باشیم. گوشی‌های آيفون 13 پرو و پرو مکس نیز احتمالا به پنل LTPO با قابلیت نمایشگر همیشه روشن و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شوند.

از دیگر تغییرات سری آیفون 13 می‌توان به استفاده از باتری‌های بزرگتر و تراشه قدرتمند‌تر اشاره کرد؛ اما ظاهرا اپل تصمیمی برای استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*