فناوری شارژ سریع اوپو

نسل جدید فناوری شارژ سریع اوپو رونمایی شد

نسل جدید  فناوری شارژ سریع اوپو با توان ۶۵ وات رونمایی شد. این فناوری که از نیترید گالیم – GaN بهره می‌برد، حرارت بسیار کمی را تولید می‌کند.

کمپانی اوپو ساعاتی پیش از نسل جدید فناوری شارژ خود با هدف اطمینان از امنیت باتری در طول شارژ سریع گوشی‌ها رونمایی کرد. اوپو ادعا می‌کند که از با استفاده از سخت افزار و نرم افزار متمرکز بر هوش مصنوعی این کمپانی یک باتری بعد از ۱۵۰۰ چرخه شارژ به جای ۳۰۰ درصد، فقط ۳۰ درصد از ظرفیت خودش را از دست خواهد داد.

نسل جدید فناوری شارژ سریع

اما نسل جدید فناوری شارژ سریع اوپو چه چیزی برای ارائه دارد؟ با سلول دو رشته داخلی آن شروع می‌کنیم که دو سلول را در یک محفظه باتری کنار یکدیگر نگه می‌دارد. یک لایه پلیمری نیز به این دو سلول اجازه خواهد داد تا مستقل از یکدیگر کار کنند. یک تراشه تشخیص امنیت باتری نیز در اینجا قرار دارد. این تراشه از باتری در برابر افت ولتاژ غیر عادی محافظت می‌کند و هر زمانی که باتری شما به بررسی یا تعویض نیاز داشته باشد، به شما اعلام خواهد کرد.

شارژ هوشمند نویدبخش آن است که بهترین جریان شارژ را به صورت پویا برای انواع باتری‌ها با ظرفیت مختلف و آداپتورهای شارژ متوفات فراهم می‌کند. این کار با کمترین تولید گرمای ممکن انجام می‌شود. اوپو می‌گوید با استفاده از یک فیوز با امپدانس پایین موفق شده تولید گرما را در این فناوری به نصف برساند.

همچنین برای نخستین بار است که اوپو مثل شارژرهایش، در مدار گوشی‌های خود نیز از نیترید گالیم استفاده کرده است. نیترید گالیم یا GaN نسبت به سیلیکون مقاومت ولتاژ بهتری را ارائه می‌کند که باعث کوچک‌تر شدن شارژرها و انتقال جریان کارآمدتر می‌شود و در نتیجه گرمای کمتری را نیز تولید خواهد کرد.

نسل جدید فناوری شارژ‌ سریع اوپو که توان ۶۵ وات را ارائه می‌کند، می‌تواند یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را تنها در عرض ۳۰ دقیقه شارژ کامل کند. اوپو هیچ صحبتی در خصوص محصولاتی که در آینده با این فناوری عرضه می‌شوند را مطرح نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*