پیود

استارتاپ ایرانی، آغازگر ورود IoT به صنعت خودرو

تاریخ تمدن بشر را که ورق بزنیم، پر است از نقاط عطفی که زندگی و مسیر او را متحول کرده؛ از کشف آتش تا اختراع چرخ، از انقلاب صنعتی تا ابداع اینترنت. هر یک از این نقاط عطف به اندازه خود سهمی دارند در نقطه‌ای که انسان مدرن امروز بر آن ایستاده است. بشر با اتکا به جسارت و روح خستگی ناپذیر خود، درس گرفتن از شکست‌ها و عطش سری‌ناپذیرش در فتح قله‌های جدید، به نقطه‌ای رسیده است که شاید تا همین بیست سال پیش فقط در فیلم‌های علمی-تخیلی وجود داشتند.

ابداع هوش مصنوعی، استفاده از داده‌های کلان (Big Data) و به‌کارگیری آنها در تکنولوژی نسبتا نوپای IoT (اینترنت اشیاء) بی‌شک یکی دیگر از این نقاط عطف تاریخی است که بشر را وارد چشم‌انداز جدیدی از تمدن خود کرده است.

شرکت‌ها و استارتاپ‌های زیادی در سراسر دنیا در حال بهره‌گیری از این تکنولوژی هستند و هر روز اخبار و دستاوردهای جدیدی از این حوزه مخابره می‌شود. پیو استارتاپی ایرانی است که با استفاده از آخرین دستاوردهای حوزه IoT و هوش مصنوعی و با ایده‌ای ناب و خلاقانه اقدام به تولید گجتی هوشمند در جهت مدیریت هوشمند خودرو کرده است.

همراه ما باشید با ادامه این مطلب تا شما را با سیستم مدیریت هوشمند خودروی پیود آشنا کنیم. گجتی که زندگی را آسان‌تر، کم هزینه‌تر و البته لذت‌بخش‌تر می‌کند.

با دیدن این ویدیوها بیشتر درباره سیستم مدیریت هوشمند خودرو پیود بدانید.

نمونه‌هایی از برترین استفاده‌های IoT در زندگی روزانه

همه ما کم و بیش درباره اینترنت اشیاء و کاربردهای آن شنیده‌ایم. تکنولوژی که از ابتدایی‌ترین خدمات گرفته تا خدمات کلان شهری و نظامی را شامل شده و در تمام عرصه‌ها در حال خدمت‌رسانی به انسان است. از سال 2019 تاکنون چهار حوزه تولید، مدیریت دارایی، خانه‌های هوشمند و نظارت بر حمل و نقل بیشترین تحقیقات، بودجه‌ها و دستاوردها را در حوزه IoT به خود اختصاص داده‌اند.

با چند نمونه از برترین و جالب‌ترین استفاده‌های اینترنت اشیاء در زندگی آشنا می‌شویم:

  • اینترنت اشیاء در اتوماسیون خانه

تاثیر اینترنت اشیا بر منازل غیر قابل انکار است. هوشمند سازی لوازم خانگی و سیستم روشنایی و مدیریت سیستم امنیتی، تهویه و کنترل محیط از جمله موارد پرکاربرد IoT در اتوماسیون منازل هوشمند است که زندگی را راحت‌تر می‌کند. برخی از جذاب‌ترین کاربردهای این تکنولوژی در ساخت منازل هوشمند عبارت است از:

  1. مدیریت هوشمند انرژی
  2. مدیریت متمرکز تمام لوازم منزل
  3. نگهداری پیشگیرانه و نظارت بر عملکرد و سلامت لوازم منزل
  4. افزایش راحتی و امنیت
  5. کنترل از راه دور لوازم خانگی
  6. و بینش و تجزیه و تحلیل در مدیریت هوشمند خانه
  • اینترنت اشیاء در کشاورزی و دام پروری هوشمند

وقتی صحبت از اینترنت اشیاء و کاربردهای آن به میان می‌آید، اغلب کاربردهای تکنولوژیک و مدرن آن مورد توجه قرار می‌گیرد و استفاده از آن در کشاورزی مغفول واقع می‌شود.

چند نکته جالب درباره دیاگ خودرو پیود + ویدیو

بهره‌گیری از تکنولوژی اینترنت اشیاء در زمینه کشاورزی نه تنها موضوع جدیدی نیست، بلکه پیشرفت‌های چشم‌گیری در این حوزه حاصل شده است:

  1. نظارت بر محصول، آب و هوا و خاک
  2. نظارت بر دام
  3. کشاورزی دقیق
  4. آب‌یاری و کوددهی خودکار
  5. شناسایی و از بین بردن اتوماتیک آفات
  6. اتوماسیون گلخانه‌ای
  7. و محصولات و عملکرد باکیفیت‌تر و بهتر
  • اینترنت اشیاء در زمینه پوشاک

شاید تا همین چند سال قبل اگر کسی از لباس‌ها و پوشیدنی‌های هوشمند صحبت می‌کرد به او به چشم یک انسان متوهم نگاه می‌کردند. اما اینترنت اشیاء به این حوزه هم وارد شده و تحولی شگرفی پدید آورده است:

  1. نظارت بر سلامت شخص و چکاپ از راه دور
  2. گزینه‌های پیشرفته مراقبت شخصی برای بیماران
  3. تشخیص زود هنگام و پیشگیری سریع از بیماری‌ها
  4. و رویکرد داده محور به تناسب اندام و مراقبت شخصی

با دیدن این ویدیوها با قابلیت فوق‌العاده ردیاب خودرو پیود آشنا شوید.

  • اینترنت اشیاء و حوزه خودرو و حمل و نقل

هر روزی که می‌گذرد و هر نسل جدیدی از خودروها که معرفی می‌شود، بر تعداد سنسورهای به کار رفته، قابلیت‌های کامپیوتر و هوشمندی آنها افزوده می‌شود. برخی کمپانی‌ها مثل تسلا استفاده از این فناوری‌ها را به عنوان خط مشی خود قرار داده و بسیاری دیگر از برندهای خودروسازی هم سعی در بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها در تولیدات خود دارند. برخی از مزایای استفاده از IoT در صنعت خودروسازی عبارتند از:

  1. بهبود و ساده‌سازی فرایندهای تولید خودرو
  2. کنترل و نظارت بر خودرو از راه دور
  3. زیرساخت هوشمند برای رانندگان
  4. نظارت بر وضعیت رانندگان
  5. بیمه هوشمند خودرو
  6. ترکیب خودرو و گوشی‌های هوشمند
  7. و تعمیر و نگهداری از خودرو با روش پیشگیرانه

پیود

اما دسته‌ای از خودروها، خصوصا خودروهای داخلی هم هستند که از این تکنولوژی بی بهره‌اند. البته این مسئله بدین معنا نیست که دارندگان این خودروها از استفاده از این تکنولوژی محروم هستند. استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلفی وجود دارند که از این تکنولوژی برای تولید دستگاه‌هایی برای مدیریت هوشمند خودرو استفاده می‌کنند. شخص می‌تواند با تهیه یکی از این دستگاه‌ها و نصب آن روی خودروی خود از ویژگی‌های آن بهره ببرد. گجت هوشمند پیود یکی از این دستگاه‌هاست که به دست توانمند مهندسین ایرانی تولید شده و امکانات فراوانی برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

پیود، اینترنت اشیاء و مدیریت هوشمند خودرو

اما گجت هوشمند پیود که از آن با عنوان «سیستم مدیریت هوشمند خودرو» نام برده می‌شود چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ گجت پیود به طور خلاصه با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش عمر مفید خودرو می‌شود. ویژگی‌های منحصربه‌فردی که پیود با استفاده از آنها چنین امکان ارزشمندی را برای اشخاص فراهم می‌کند به شرح زیر است.

دیاگ پیود

پس از خرید گجت هوشمند پیود، یک دستگاه توسط OBD Remote به کامپیوتر (ECU) خودروی شما (توسط متخصصی از طرف شرکت و به صورت رایگان) وصل و اپلیکیشنی روی گوشی شما نصب می‌شود. دستگاه در همان ابتدای کار تمام جزئیات خودرو را بررسی کرده و گزارشی از وضعیت خودرو و ایرادها و خطاهای آن و از طریق اپلیکیشن به شما ارائه می‌دهد.

پس از آن دستگاه به طور مداوم و در بازه‌های زمانی کوتاه و مشخص اقدام به عیب‌یابی خودرو کرده و خطاها را حتی پیش از روشن شدن چراغ چک خودرو مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و شما را در جریان وضعیت سلامت خودرو قرار می‌دهد.

پیود

دیاگ پیود به طور مستمر با پیوربات در تعامل بوده و در صورت بروز خطا یا ایرادی در خودرو، علل بروز آن و راه‌های برطرف کردن آن را از پیش پا افتاده‌ترین و کم هزینه‌ترین تا ایرادی که نیاز به مراجعه به تعمیرگاه و تعمیر یا تعویض قطعه داشت باشد را به شما نشان می‌دهد. این ویژگی سبب می‌شود که مجبور نباشید برای عیب‌یابی خودرو و دیاگ آن مرتبا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

سرویس دوره‌ای اپلیکیشن پیود

پس از نصب دستگاه و اپلیکیشن روی خودرو و  موبایل، شما باید اطلاعاتی در جهت مدیریت سرویس دوره‌ای خودروی خود به آن بدهید. اطلاعاتی نظیر آخرین باری که برخی لوازم مصرفی و مایعات خودرو مانند تسمه تایم یا روغن موتور را عوض کرده‌اید.

گجت هوشمند پیود از طریق هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل این اطلاعات پرداخته و سرویس‌های دوره‌ای خودروی شما را مدیریت می‌کند. به عنوان مثال در بازه‌های زمانی متفاوت به شما اطلاع می‌دهد که چقدر تا زمان تعویض روغن موتور یا دیگر سرویس‌ها زمان دارید.

این یادآوری‌ها در نگهداری بهینه از خودرو و در نتیجه کاهش هزینه‌ها و افزایش عمر مفید خودرو بسیار مهم هستند و شما را از سردرگمی بین زمان‌ها و کیلومترهایی که برای هر یک باید اقدام کنید نجات می‌دهند.

مانیتورینگ و ردیاب خودرو با گجت پیود

سیستم مانیتورینگ هوشمند پیود به صورت لحظه‌ای در حال رصد خودروی شما و در عین حال تعامل با دیگر ویژگی‌های سیستم مدیریت هوشمند است. تعامل این سیستم با ویژگی سرویس دوره‌ای باعث می‌شود که اگر شما در حال خروج از شهر باشید، وضعیت سرویس‌های دوره‌ای خودرو را به شما گزارش دهد و به عنوان مثال به شما هشدار دهد که تا زمان تعویض روغن موتور تنها پانصد کیلومتر دیگر باقی مانده است.

سیستم مانیتورینگ مدام در حال رصد موقعیت جغرافیایی خودروی شماست و تمام مسیرهای عبوری، توقف‌ها، تعداد دفعات توقف، مدت زمان هر توقف، سرعت طی شده و تمام جزئیات حرکت خودرو را به تنها شما آن گزارش می‌دهد. بنابراین پیود در کنار قابلیت‌های دیگر یک ردیاب حرفه‌ای خودرو است.

دزدگیر هوشمند پیود

دزدگیر پیود صرفا یک سیستم هشدار دهنده نیست، بلکه همان‌طور که از نام آن پیداست یک دزدگیر هوشمند واقعی است. شما می‌توانید پس از پارک کردن و از طریق اپلیکیشن دستور دهید که خودرو بدون اجازه شما و تحت هیچ شرایطی روشن نشود. در این شرایط حتی اگر گجت را از ماشین جدا کنند هم خودرو روشن نمی‌شود.

با قابلیت دزدگیر خودرو پیود، با استفاده از موبایل خود می‌توانید شیشه‌ها و سیستم تهویه خودرو را از راه دور کنترل کنید و یا ماشین خود را خاموش یا روشن کنید. حتی اگر خودروی شما به هر طریقی جابه‌جا یا سرقت شود، از طریق اپلیکیشن و در هر جای دنیا که باشید می‌توانید خودروی خود را با موبایل خاموش کنید. دستگاه پس از خاموش شدن و در صورت تائید وقوع سرقت موقعیت مکانی آن را به شما و پلیس گزارش می‌دهد.

جیمایندر (یاداور جغرافیایی)

یکی از ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فرد گجت هوشمند پیود جیمایندر یا یادآور جغرافیایی آن است. شما می‌توانید محدوده خاصی را در نقشه مشخص کنید تا هنگام نزدیک شدن یا ورود به آن محدوده، دستگاه از طریق اپلیکیشن به شما اطلاع دهد. یا بازه زمانی خاصی را مشخص کنید؛ مثلا محدوده منزل یک دوست و روز تولد او را به دستگاه بدهید تا اگر در آن روز وارد آن محدوده یا به آن نزدیک شدید، دستگاه به شما یادآوری کرده تا سری به دوستتان بزنید و او را سورپرایز کنید!

سیستم مدیریت هوشمند خودروی پیود از چندین ویژگی منحصربه‌فرد و کاربردی تشکیل شده که نظم و هماهنگی بی‌نظیری بین آنها جریان دارد. این نظم و هماهنگی با اینترنت پرسرعت 4G و ارتباط با چندین ماهواره بین‌المللی و تکنولوژی روز دنیا ترکیب شده تا نگهداری از خودرو را برای مالکان آنها راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

شما دارندگان عزیز خودرو می‌توانید با کلیک روی این لینک و یا جست‌وجوی عبارت «گجت هوشمند خودروی پیود» در گوگل نسبت به خرید آن اقدام کرده و از نصب رایگان آن توسط متخصصین شرکت بهره‌مند شوید.

هم‌چنین با جست‌وجوی عبارت «مجله خودروی پیو» در گوگل می‌توانید به دریایی از اطلاعات خودرویی مثل مقایسه انواع خودروهای داخلی و خارجی، معرفی خودروها، ویدئوهای آموزشی و کاربردی و ده‌ها عنوان محتوای دیگر دسترسی داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*