قطع برق

برنامه قطع برق از سر گرفته شد؛ احتمال وقوع خاموشی در فصل زمستان

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه برنامه قطع برق به دلیل افزایش گرما از سر گرفته شد گفت احتمال وقوع خاموشی حتی در فصل زمستان نیز وجود دارد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام کرد به دلیل پیش رو بودن روزهای بسیار گرم تا پایان هفته احتمال شکسته شدن رکورد میزان مصرف برق وجود دارد و به همین دلیل برنامه قطع برق را از سر گرفته‌ایم. وی افزود در حال حاضر بین تولید و مصرف برق فاصله 11 هزار مگاواتی وجود دارد و با فعالیت‌ها و برنامه‌های جابه‌جابی بار صنایع و مشترکان باید این میزان فاصله را پر کنیم.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با اشاره به این که افزایش دمای هوا یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش نیاز مصرف برق در سال جاری است گفت امسال دمای هوا و خشکسالی در عدم تعادل میان تولید و مصرف بیشترین تاثیر را داشته‌اند؛ در چنین شرایط که دما در تمام نقاط کشور به صورت یک‌باره افزایش پیدا کرده است، مشترکان در کنار استفاده از سایر وسایل برقی به استفاده از وسایل سرمایشی روی می‌آورند که به همین دلیل باعث پیشی گرفتن میزان مصرف از میزان تولید شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد اگر مشترکان برای کولرهای آبی خود از سایه‌بان استفاده کنند و هنگام استفاده از این کولرها آن را روی دور کند قرار دهند، مصرف برق حدود 2000 مگاوات کاهش پیدا خواهد کرد. وی افزود همچنین اگر دمای کولرهای گازی در کشور به جای 18 روی 25 درجه تنظیم شود، مصرف برق 5 هزار مگاوات کاهش خواهد یافت. با افزایش هر یک درجه ترموستات کولر گازی، ۳ درصد از مصرف برق این نوع کولرها کاهش می‌یابد.

احتمال قطع برق در فصل زمستان

غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز در این خصوص عنوان کرد حدود 12 روز در هیچ کجای کشور با قطع برق مواجه نبودیم، اما اکنون به دلیل افزایش مصرف به ناچار باید خاموشی‌ها را مجددا اعمال کنیم. وی افزود احتمال وقوع خاموشی در فصل زمستان نیز وجود دارد؛ چرا که ممکن است مصرف گاز در بخش خانگی همانند سال گذشته برای صنعت برق محدودیت‌هایی را ایجاد کند، اما از هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با این مشکل مواجه نشویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خاک بر سرتون با اون سوء مدیریتتون