تخت خواب نوزاد

راهنمای کامل خرید تخت خواب نوزاد

اتاق خواب بچه ها در حقیقت دنیایی می‌باشد که محیط امن آن‌ها را فراهم می‌کند و آنها آزادانه به انجام کارهای خود در آن می‌پردازند و می‌تواند موجبات آرامش کودکان و آموزش آنها را فراهم کند.

به علت اهمیتی که اتاق کودک در رشد او دارد، طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید به گونه‌ای باشد که با روحیه بچه‌ها سازگار باشد و سبب گردد که از بودن در اتاق خواب احساس خوبی داشته باشند و شادابی و جذابیت برای فرزند شما داشته باشد.

ابعاد استانداردی برای انتخاب تخت نوزاد وجود ندارد. مهم‌ترین معیار برای انتخاب تخت، طول قد و میزان وزن نوزاد شماست. البته امروزه تخت‌های چند منظوره‌ای تهیه می‌شوند كه از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده‌اند. این تخت‌ها نخست برای نوزاد و سپس برای سنین بالاتر قابل استفاده خواهند بود. تخت خواب‌های نوزاد-نوجوان لبه‌های بلندی دارند که برای پیش گیری از سقوط نوزاد به روی زمین تعبیه شده‌اند. می‌توانید این لبه‌ها را كم‌كم و با بالا رفتن سن کودک ‌بردارید تا تخت نوزاد به تخت نوجوان تبدیل شود. همچنین ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک شما قابل تنظیم خواهد بود. در ادامه این مقاله از فروشگاه سیسمونی نی نی بابا همراه ما باشید.

ارتفاع مناسب تخت خواب نوزاد

ابعاد تخت نوزاد بر اساس وزن، قد و ابعاد بدن کودک متغیر است. تخت خواب نوزاد و شیرخوار باید لبه‌های بلندی داشته باشد. البته اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع 30،20 سانتی متری تخت از سطح زمین نیز مناسب به نظر می‌رسد. برای سنین بالا‌تر كه قد کودک بلند‌تر می‌شود، فاصله 40،30 سانتی‌متر استاندارد خواهد بود. اگر قد کودکی بلند‌تر و یا كوتاه‌تر از میانگین سنی‌ باشد، این ارتفاع تغییر خواهد کرد. بهتر است فاصله تخت از سطح زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی كم باشد.

جنس تخت‌ خواب نوزاد

تخت چوبی، بهترین انتخاب برای سرویس خواب نوزاد است. بعد از آن، MDF یا نئوپان بهترین گزینه‌ها برای کودک می‌باشند. تخت‌های فرفورژه به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیستند و حتی بزرگسالان هم بهتر است از چنین وسایلی كه لبه‌های تیز دارند، استفاده نكنند. بهتر است تختی برای کودکان‌تان انتخاب كنید كه زیر آن فضایی خالی داشته باشد تا بتوان مرتب زیر آن را نظافت کرد و از تجمع حشرات جلوگیری نمود. همچنین فضای زیر تخت‌هایی كه به صورت كشویی هستند، بسیار به منظم‌تر بودن اتاق کودک یا نوجوان شما كمك می‌كند. كشوهای زیر تخت، محل مناسبی برای قرار دادن وسایل اضافی هستند.اگر نمی‌خواهید تخت نوزاد شما تمام چوب باشد، می‌توانید از تركیب‌های زیبای فلز و چوب که در بازار موجود هستند استفاده کنید. لوازمی چوبی همیشه راحت‌تر با دكوراسیون اتاق هماهنگ شده و مناسب تمام فصول هستند. همچنین همیشه شیك و زیبا به نظر می‌رسند و دوام بالایی نیز دارند. هنگام خرید یک تخت خواب علاوه بر زیبایی به ابعاد، جنس، مدل و راحتی باید توجه کرد و ایمنی و سلامت را نیز مد نظر قرار داد.

انواع تخت نوزاد و کودک

1- تخت نوزاد استاندارد

اگر قرار باشد چشمانتان را ببندید و یک تخت نوزادی را مجسم کنید به احتمال زیاد تصویر تخت استاندارد را در ذهن خود شکل می‌دهید. این مدل تخت نوزاد از بالا، پایین، چپ و راست دارای میله است و شکل ساده‌ای دارد. البته تخت استاندارد خود می‌تواند شکل‌ها و طرح‌های متنوعی داشته باشد.

2- تخت نوزاد تغییرپذیر

این تخت طوری طراحی شده است که متناسب با رشد کودک به تخت معمولی و یا مبل تغییر شکل پیدا کند. برای تغییر حالت تخت نوزاد ممکن است به یک بسته ابزار مخصوص نیز احتیاج داشته باشید. این بسته را بهتر است هم‌زمان با تخت تهیه کنید و نزد خود نگه دارید. تخت‌های نوزاد تغییرپذیر معمولا دارای طراحی ساده‌ای هستند تا با گذر زمان برای دکوراسیون مد روز، همواره انتخابی مناسب باشند.

بیشتر بخوانید: سرویس خواب نوجوان

3- تخت نوزاد چرخ دار

این تخت برای فضاهای کوچک انتخاب بسیار مناسبی است. قابلیت حمل تخت نوزاد از یک اتاق به اتاق دیگر، مراقبت از کودک را حین رسیدگی به امور خانه آسان‌تر می‌کند. البته به شرطی که اندازه تخت نوزاد برای عبور از چهارچوب در مناسب باشد. تخت نوزاد قابل‌حمل در واقع یک تخت چرخ‌دار نوزاد است. این تخت را می‌توان به راحتی با هل دادن از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کرد. پس از قرار گرفتن تخت نوزاد در محل موردنظر می‌توان با قفل کردن چرخ‌ها، آن را سر جای خود ثابت نگه داشت. هنگام خرید این نوع تخت باید به کیفیت چرخ‌های آن توجه داشته باشید تا منجر به زخمی شدن سطوح چوبی زمین، فرش‌ها و … نشود. نمونه‌هایی از این تخت­‌ها تا­شو هستند و در زمان‌هایی که از تخت استفاده نمی­‌کنید، قابلیت جمع شدن دارند.

تخت خواب نوزاد

4- تخت مسافرتی نوزاد

تخت مسافرتی نوزاد، به راحتی در یک کیف کوچک جای می‌گیرد. بنابراین برای مسافرت و مهمانی انتخابی مناسب است. این تخت از دیگر مدل‌ها سبک‌تر است اما از آنجایی که برای سبک شدن آن از الیافی مثل تور و آلومینیوم استفاده می‌شود، احتمال آسیب‌دیدگی و پارگی برای آن بیشتر است. به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده دائمی محسوب نمی‌شود.

5- تخت چند منظوره نوزاد

در طراحی تخت چندمنظوره از یک یا چند تکه وسیله چوبی دیگر نیز استفاده می‌­شود. میز تعویض پوشک و کمد از شایع‌ترین بخش‌هایی هستند که به این مدل تخت نوزاد متصل می‌شوند. البته برای جلوگیری از اشغال فضای اتاق، تکه‌های وصل شده به این تخت کوچک‌تر از حد معمول ساخته می‌شوند.

6- تخت نوزاد دایره شکل

این تخت در میان انواع دیگر تخت‌های نوزاد از محبوبیت کمتری برخوردار است. با این حال طراحی و شکل غیر معمول آن، تخت گرد را به انتخابی متفاوت تبدیل کرده است. سایه‌بان موجود روی این تخت، آن را به طراحی‌های قرون وسطی نزدیک کرده است. تخت گرد به تشک و پتوی گرد نیز احتیاج دارد. به دلیل غیر معمول بودن شکل این سرویس خواب، پیدا کردن وسایل مورد نیاز آن دشوار و قیمتش بالاتر از مدل‌های استاندارد است. علاوه بر این، تخت گرد معمولا کوچک‌تر از تخت مستطیلی شکل است. به همین دلیل خیلی زود با رشد کودک به تعویض آن احتیاج پیدا می‌کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*