گوشی Poco X3 GT

گوشی Poco X3 GT با پردازنده Dimensity 1100 معرفی شد

شرکت پوکو در حال سپری کردن هفته‌های شلوغی است. بعد از معرفی گوشی پوکو F3 GT حالا نوبت به معرفی گوشی Poco X3 GT رسیده است.

هفته پیش شرکت پوکو که اوایل سال 2020 میلادی از شیائومی جدا شده بود، دست به معرفی F3 GT زد. حالا در فاصله چند روز محصول جدیدی با پسوند GT معرفی شده که گوشی Poco X3 GT نام دارد. در واقع این محصول، نسخه جهانی Redmi Note 10 Pro به شمار می‌رود که پیش از این به صورت انحصاری در بازار چین عرضه شده بود.

مشخصات فنی پوکو ایکس 3 جی تی

در مشخصات فنی این گوشی آمده است که شاهد صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع LCD IPS به همراه نرخ بارگذاری 120 هرتز و رزولوشن FHD+ هستیم. برای حفظ امنیت صفحه نمایش از گلس‌های خوش نام شرکت Gorilla Glass مدل Victus که مستحکم‌ترین گلس تولیدی این شرکت است، استفاده شده است. در بالای صفحه نمایش هم پانچ هولی قرار داده شده که دوربین 16 مگا پیکسلی سلفی درون آن تعبیه شده است.

گوشی Poco X3 GT

در پشت گوشی هم ستاپ سه دوربینی قرار گرفته است که شامل یک سنسور اصلی 64 مگا پیکسلی، یک دوربین اولترا واید 8 مگا پیکسل و یک ماکرو دوربین (مخصوص فوکوس بر روی اجسام) 2MP می‌شود.

مسئولیت پردازش گوشی Poco X3 GT بر روی دوش چیپ ست Dimensity 1100، محصول شرکت مدیا تک قرار دارد که با 8 گیگا بایت حافظه داخلی رم و 128 الی 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی همراه شده است. باتری گوشی هم از نوع 5000 میلی آمپر در ساعت است که با فست شارژ سیمی 67 واتی تغذیه می‌شود.

در بخش سخت افزار هم گوشی پوکو ایکس 3 جی تی از رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی و سیستم عامل Android 11 پشتیبانی می‌کند. از جمله سایر امکانات این دستگاه می‌توان به سنسور اثر انگشت در گوشه، اسپیکرهای استریو و تکنولوژی IR Blaster (برای کنترل سایر دستگاه‌ها مثل تلویزیون‌های هوشمند) اشاره کرد.

قیمت در نظر گرفته شده برای گوشی Poco X3 GT از 299 دلار آمریکا برای مدل 128 گیگابایتی شروع و به قیمت 329 دلار برای مدل 256 گیگی ختم می‌شود. بازار هدف این گوشی مناطق جنوبی آسیا، خاور میانه، آمریکای لاتین و آفریقا در نظر گرفته شده است.