افزایش قیمت بیت کوین

احتمال افزایش قیمت بیت کوین به 60 هزار دلار بیشتر از ریزش تا 20 هزار دلار است

استراتژیست ارشد بلومبرگ معتقد است بیت کوین – BitCoin احتمالا با افزایش قیمت به 60 هزار دلار و بیشتر خواهد رسید، جای این که به روند نزولی ادامه بدهد.

بیت کوین بعد از رسیدن به سقف تاریخی 64,800 دلار در آوریل 2021 (فروردین 1400)، بالای 50 درصد ارزشش را از دست داد و حتی تا زیر 30 هزار دلار سقوط کرد. بسیاری عقیده داشتند اصلاح بازار ادامه‌دار خواهد بود و باید منتظر ریزش‌های بیشتر باشیم. در این میان عده‌ای از رسیدن قیمت برترین رمز ارز بازار به 20 هزار دلار و حتی کمتر صحبت می‌کنند. به عبارتی آن‌ها عقیده دارند روند نزولی بازار BTC ادامه خواهد داشت. عده‌ای دیگر معتقد به تمام شدن این روند، شروع حرکت رو به بالا و افزایش مجدد قیمت بیت کوین هستند. استراتژیست ارشد بلومبرگ یکی از آن‌ها است.

اکسچینو

مایک مک‌گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد بلومبرگ، پنج روز قبل پیش‌بینی کرد برگشت قیمت بیت کوین به بالای 60 هزار دلار، بیشتر از کاهش آن به زیر 30 هزار دلار محتمل است. او به وسیله مقایسه پرایس اکشن کنونی برترین ارز دیجیتال دنیا با دوران بسیار سرد بین سال‌های 2018 و 2019 (که قیمت BTC بعد از رشد شدید، شدیدا سقوط کرد و بازار تا مدت‌ها راکد ماند)، به این نتیجه رسیده است. اکنون می‌بینیم بخشی از پیش‌بینی او تبدیل به واقعیت شده و BitCoin این روزها با افزایش، به 40 هزار دلار نزدیک شده است.

افزایش مجدد قیمت بیت کوین

به طور جزئی، نرخ مبادله (مظنه‌ بازار) بیت کوین، بعد از سقوط بالای 80 درصدی در سال 2018، وارد یک دوره تثبیت طولانی مدت حوالی 4 هزار دلار شد. اما اوج‌گیری ناگهانی مارکت این رمز ارز سبب افزایش قیمت بیت کوین تا نزدیکی 14 هزار دلار در برخی صرافی‌ها شد. مایک مگ‌گلون عقیده دارد چنین روندی مجددا تکرار می‌شود؛ ارز دیجیتال BTC، از اردیبهشت تا کنون حوالی 30 هزار دلار در حال تثبیت قیمت خود و کف‌سازی بوده است و به زودی تا 60 هزار دلار و حتی بیشتر رشد می‌کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال با بهترین قیمت در صرافی اکسچینواکسچینودر اکسچینو، با ثبت نام، دعوت از دوستان و انجام معامله جایزه بگیر

چند روز بعد از پیش‌بینی آقای مایک مک‌گلون، بیت کوین مجددا روندی رو به جلو پیش گرفت و قیمتش حتی 40 هزار دلار را لمس کرد. در حال حاضر این رمز ارز حوالی 39 هزار دلار معامله می‌شود.

چه اتفاقی جلوی افزایش قیمت بیشتر بیت کوین را گرفت؟

سرمایه گذاری شرکت‌ها در رمز ارزها مخصوصا بیت کوین، سبب آغاز روند صعودی بازار از نیمه‌های سال 2019 شد. در این بین، یکی از مهم‌ترین اتفاقات، خرید 1.5 میلیارد دلار BTC توسط شرکت تسلا بود. ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت همچنین اعلام کرد افراد می‌توانند برای خرید خودروهای تسلا، BitCoin پرداخت کنند. به عبارتی برترین شرکت ساخت خودروهای الکتریکی، برترین رمز ارز بازار را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفت.

کمتر از سه ماه بعد، ایلان ماسک تصمیم گرفت به خاطر آسیب (ماینرهای) بیت کوین به محیط زیست، پذیرش آن به عنوان یک روش پرداخت هزینه خرید اتومبیل‌های تسلا را متوقف کند. همزمان با این اتفاق، چین سرسختانه به مقابله با صنعت استخراج رمز ارزها پرداخت. این اتفاق از آن جایی حائز اهمیت است که چین (تا قبل از تصمیم جدید)، نزدیک به 70 درصد هش ریت شبکه BitCoin را در اختیار داشت.

بیشتر بخوانید: تحلیل ؛ چرا تسلا و ایلان ماسک از حمایت بیت کوین دست کشیدند؟

اما این اتفاقات تازه نیستند. با بررسی تاریخچه‌ی دوازده ساله بیت کوین متوجه خواهید شد اولین رمز ارز دنیا تاکنون بارها از تصمیم‌های این چنینی ضربه دیده است، اما هر مرتبه قویتر از قبل به رشد ادامه داد و سقف‌‌های (قیمت) تاریخی جدیدی رقم زد.

بیشتر بخوانید: تا کنون بیش از ۴۰۰ مرتبه پایان (مرگ) بیت کوین اعلام شده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*