پتنت اپل باعث یکپارچه شدن نمایشگر آیفون خواهد شد

اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که نمایشگر آیفون را کاملا یکپارچه می‌کند. پتنت اپل – Apple سبب انتقال تاچ آیدی و فیس آیدی به زیر نمایشگر می‌شود.

برخی افراد بر این باور هستند که اپل می‌خواهد در آیفون 14 ناچ را به طور کامل حذف کند و لذت استفاده از نمایشگری تمام صفحه را برای طرفداران آیفون به ارمغان بیاورد. حالا اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده است که این احتمال را تقویت می‌کند و بر اساس آن فیس آیدی و تاچ آیدی به زیر نمایشگر منتقل خواهند شد.

غول کوپرتینویی این پتنت را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا به ثبت رسانده است. در پتنت مربوطه به انتقال حسگر‌های دوربین به زیر نمایشگر اشاره شده است و عنوان شده که از این حسگر‌ها به عنوان سیستم‌های احراز هویت بیومتریک استفاده خواهد شد. در آیفون‌های کنونی از این حسگر‌ها در بریدگی بالای نمایشگر استفاده شده است.

پتنت اپل

استفاده از هر دو روش امنیتی فیس آیدی و تاچ آیدی در کنار هم می‌تواند باعث خوشحالی بسیاری از کاربران اپل شود و شاید این پتنت بتواند در این زمینه به این شرکت کمک کند. حتی اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده بود که اپل در نظر دارد فیس آيدی را در طی چند سال آینده به مک‌ها نیز اضافه کند.

نسخه‌های اولیه دوربین زیر نمایشگر با مشکلات زیادی از جمله کیفیت پایین روبرو بودند؛ اما نسل جدید این فناوری پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است و همین موضوع نیز سبب شده تا تولید کنندگان گوشی به استفاده تجاری از آن روی بیاورند.

هرچند این را هم در نظر داشته باشید که ما فقط با یک پتنت روبرو هستیم و شاید اپل هیچ برنامه‌ای برای توسعه این ایده نداشته باشد؛ اما اگر اپل بخواهد از دوربین زیر نمایشگر استفاده کند، بدون شک این فناوری محدود به آیفون نخواهد بود و شاهد استفاده از آن در سایر محصولات این شرکت از جمله آیپد و مک بوک نیز خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*