حملات سایبری

بایدن حملات سایبری را دلیل وقوع جنگ واقعی آینده دانست

جو بایدن اعلام کرد حملات سایبری دلیل وقوع جنگ واقعی آینده خواهد بود و به ناچار آمریکا باید با یک کشور ابرقدرت دیگر وارد جنگ شود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر در آینده آمریکا با یک کشور ابرقدرت جنگ واقعی را آغاز کرد، بدانید به احتمال زیاد دلیل آن به حملات سایبری مربوط می‌شود. جو بایدن در حالی از وقوع یک جنگ در آینده خبر می‌دهد که این کشور طی ماه‌های گذشته به شدت توسط کشورهایی مانند چین و روسیه با حمله های سایبری متعددی مواجه شده است.

دولت بایدن به دنبال جلوگیری از حملات سایبری 

حفظ شرکت‌ها و نهادهای مهم آمریکا در مقابل حملات سایبری به عنوان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های دولت بایدن تبدیل شده است؛ چرا که طی ماه‌های اخیر حمله‌های گسترده هکری به شرکت‌هایی چون سولارویندز، کولونیال پایپ لاین، شرکت جی بی اس و شرکت نرم افزاری کاسیا صورت گرفته که آسیب‌های زیادی را نیز برای این کشور به همراه داشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، هک شرکت کولونیال پایپ لاین که باعث از مدار خارج شدن خط لوله انتقال انرژی شده بود فرایند سوخت‌رسانی برای بخش‌های مختلفی از آمریکا را با اختلال مواجه کرد. همچنین هک نرم افزار مدیریت شبکه سولارویندز نیز باعث شد تا هکرها بتوانند اطلاعات ده‌ها مجموعه دولتی و خصوصی در آمریکا را سرقت کنند.

رئیس جمهور آمریکا طی بازدید از دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در همین راستا عنوان کرد من بر این باورم که این حمله‌های سایبری باعث وقوع یک جنگ خواهد شد و ما را به ناچار با یک کشور ابرقدرت درگیر خواهد کرد. وی افزود دلیل وقوع این جنگ به حمله‌های سایبری مربوط می‌شود که در حال حاضر به صورت گسترده برای ما پیامدهای بزرگی را به همراه داشته است.

گفتنی است طی ماه‌های گذشته کاخ سفید چندین بار دولت روسیه را به انجام حمله‌های هکری علیه خود متهم کرد. همچنین بایدن رئیس‌ جمهور چین را در وقوع چنین حملاتی مقصر دانست و اعلام کرد شی جین پینگ به دنبال تبدیل ارتش چین به قدرتمندترین نیروی نظامی جهان است.