الزام به استفاده از ماسک حتی با واکسیناسیون

حتی بعد از تزریق واکسن هم باید ماسک بزنیم!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده اعلام کرده که حتی بعد از تزریق واکسن کرونا هم باید در امکان عمومی از ماسک استفاده شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده روز گذشته در یک نشست خبری، گزارشاتی پیرامون آخرین به روز رسانی ویروس کرونا، آخرین وضعیت ویروس SARS-CoV-2، برنامه واکسیناسیون و راه های ارائه آن در ایالات متحده منتشر کرد. همان طور که پیش بینی می‌شد، آخرین گزارشات این سازمان شامل راهنمایی در خصوص استفاده از ماسک بود.

واکسیناسیون و الزام استفاده از ماسک

در هفته‌های اخیر شایعه‌هایی منتشر شد که حاکی از گفت‌‌وگوهای بین اعضای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده پیرامون احتمال تجدید نظر استفاده از ماسک برای افراد واکسینه شده بود. براساس این شایعه‌‌ها، ممکن است این سازمان از افراد واکسینه شده بخواهد به منظور در امان ماندن از انواع جدید ویروس کرونا، در مکان‌های بسته و عمومی از ماسک استفاده کنند.

آن طور که برخی از اعضای سازمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کردند، این سازمان با در نظر گرفتن فواید و عواقب ناشی از این تصمیم، به خصوص کاهش سرعت نوع دلتا این ویروس، به دلیل تاثیر منفی روانی‌ای که استفاده از ماسک بر مردم در تابستان دارد، تصمیم به حذف الزام استفاده از ماسک برای افراد بزرگسال واکسینه شده گرفت. شهروندان این کشور بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار، توانستند در ابتدای تابستان شرایط پیش از همه گیری کرونا را تجربه کنند.

آن طور که گفته شده است، با وجود عرضه زیاد واکسن‌های کرونا، به باور کارشناسان، سرعت واکسیناسیون در ایالات متحده، کاهش پیدا کرده است؛ این موضوع می‌تواند بر افزایش ابتلا افرادی که هنوز واکسن نشده‌اند، تاثیر بگذارد. به گفته سازمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، کودکان زیر 12 سال هنوز نمی‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند. گسترش کرونا در بین جوانانی که هنوز واکسن نشده‌‌اند، نگرانی این سازمان را به همراه داشته است. چراکه این موضوع می‌تواند موجب گسترش و مشکلاتی در آینده شود.

پس از اینکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، استفاده از ماسک برای افراد بزرگ سال واکسن زده را بلامانع اعلام کرد، بسیاری از کارشناسان از این اقدام انتقاد کردند. به باور آن‌ها، این انتقاد موثر بودن واکسن ویروس کرونا را زیر ذره بین نمی‌برد، اما این تصمیم عجولانه گرفته شد. بسیاری از شهروندان ایالات متحده با واکسیناسیون مخالف هستند و از دریافت واکسن ویروس کرونا سرپیچی می‌کنند. همین موضوع موجب شده است که این افراد حالا با خیال راحت، در مکان‌های عمومی قرار بگیرند و نه تنها سرعت شیوع ویروس را افزایش داده، بلکه عامل آلوده کننده دیگران هم باشند. هیچ راهی برای بررسی اینکه آیا واکسینه شده‌اند، هم وجود ندارد!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در طی نشستی که روز گذشته برگزار کرد، بار دیگر از افراد واکسینه درخواست کرد با استفاده از ماسک، مانع از گسترش ویروس SARS-CoV-2 شوند. این توصیه با یک تفاوت برای مکان‌های توصیه می‌شود که آمد و شد در آن جا زیاد است.

طبق این گفته، شهروندانی که در ایالت‌هایی زندگی می‌کنند که اکثریت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، شامل این قانون نیستند، اما شهروندان در ایالت‌های کوچک‌تری که واکسیناسیون در آنجا هنوز به درصد بالایی نرسیده است، می‌بایستی در امکان عمومی هم‌چون سوپرمارکت‌ها، کلیساها و امکان مشابه از ماسک استفاده کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده راهنمای استفاده از ماسک خود را تنها یک هفته قبل از فصل پاییز به‌روز رسانی کرد؛ زمانی که هوا خنک‌تر می‌شود، دانش آموزان به مدارس باز می‌گردند و احتمالا آمار ابتلا به کرونا، مبتلایان به آنفلوانزا و سایر بیماری های تنفسی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل دانش آموزان می‌بایستی با بازگشایی مدارس از ماسک استفاده کنند.

برخی از اعضای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در گفت‌وگو خبری اعلام کردند که با وجود افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، واکسیناسیون افراد بزرگ سال تنها مسئول بسیار کوچکی از انتقال ویروس است. آن طور که اعضای این سازمان اعلام کردند، این احتمال وجود دارد که در بدن برخی از افراد واکسینه شده، بیشتر از حد پیش بینی شده ویروس کرونا وجود داشته باشد که در این صورت، افراد غیر واکسینه را آلوده کند.

همچنین در طی این نشست، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده از بابت شیوع نوع دلتا ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و توضیح داد که سرعت شیوع این نوع بسیار بیشتر از نوع‌های پیشین است.

به گفته کارشناسان، نوع دلتا ویروس کرونا بیشتر بر ایالات‌هایی تاثیر می‌گذارد که از درصد واکسیناسیون کم‌تری برخوردار هستند. پیش بینی می‌شود که واکسیناسیون افراد زیر 12 سال هم‌زمان با بازگشایی مدارس در فصل پاییز، آغاز شود تا از نگرانی والدین کاسته شود. با فرض اینکه همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می رود سازمان غذا و دارو واکسن کرونا را در ماه ژانویه (دی) به طور کامل تایید کند. نظرات خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*