واکسیناسیون کرونا

آمار فوتی‌ها با انجام واکسیناسیون کرونا در آبان به کمتر از 50 نفر خواهد رسید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد آمار فوتی‌ها در آبان با انجام واکسیناسیون کرونا برای 20 میلیون نفر از افراد گروه‌های پرخطر به کمتر از 50 نفر خواهد رسید.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد واکسیناسیون کرونا از روز پنجشنبه برابر با عید غدیر برای گروه‌های معلمان، شاغلان سیستم حمل و نقل از جمله تاکسی‌داران، خبرنگاران و زندانی‌ها به شکل همزمان آغاز خواهد شد. علاوه بر این، طرح واکسیناسیون برای 500 هزار نفر از بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند نیز از هفته آینده انجام خواهد شد.

کاهش آمار فوتی‌ها با انجام واکسیناسیون کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تعداد بیماران دیابتی و دریافت‌کننده انسولین بیش از 4 میلیون نفر است که با در نظر گرفتن 15 میلیون و 700 هزار نفر از افراد بالای 50 سال در گروه‌های بسیار پرخطر باید گفت اکثر مرگ و میر از همین گروه است. از این رو با انجام طرح واکسیناسیون برای 20 میلیون نفر از افراد گروه‌های پر خطر می‌توان میزان مرگ و میر را در آبان ماه به طور قطع به کمتر از 50 نفر کاهش داد.

گفتنی است تا به امروز دوز اول واکسن کرونا به 8 میلیون و 241 هزار و 825 نفر تزریق شد و 2 میلیون و 426 هزار و 697 نفر نیز موفق به دریافت دوز دوم شدند. همچنین آمار کل دوزهای تزریق شده در کشور حدود 10 میلیون و 668 هزار و 459 دوز است. از زمانی که کرونا در ایران شیوع پیدا کرد تا به امروز، متاسفانه 89 هزار و 122 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.