گونه لامبدا کرونا

گونه لامبدا کرونا در ۲۹ کشور شناسایی شد؛ میزان کشنده و مسری بودن Lambda

گونه لامبدا کرونا هم شناسایی شد. سویه Lambda ویروس کرونا نسبت به برخی از گونه‌های این ویروس مسری‌تر و کشنده‌تر بوده و هم‌اکنون در 29 کشور جهان شناسایی شده است.

ویروس کرونا از اواخر سال 2019 در کشور چین کشف شد و با گذشت زمان جهش‌های بسیاری را تجربه کرد. این ویروس در حال حاضر بسیار مسری‌تر و کشنده‌تر از نمونه اولیه خود شده است. یکی از بهترین روش‌ها برای مبارزه با این ویروس واکسیناسیون عمومی است. کشورها می‌توانند با تزریق واکسن به تمام شهروندان خود از پیشروی بیشتر این ویروس جلوگیری کنند. به تازگی گونه لامبدا کرونا هم در ۲۹ کشور جهان شناسایی شده که گفته می‌شود مسری‌تر و خطرناک‌تر از سایر سویه‌ها است. ما در این مطلب توضیحاتی را در خصوص سویه لامبدا (جدیدترین سویه کرونا) به شما ارائه خواهیم کرد.

شناسایی گونه لامبدا کرونا در 29 کشور جهان

گونه لامبدا که نام علمی آن (سی.37) است،‌ برای اولین بار در کشور پرو کشف و گزارش شد. این سویه از کرونا در حال حاضر به شایع‌ترین نوع در کشور پرو تبدیل شده و 80 درصد از شهروندان این کشور را آلوده کرده است. بر اساس اظهارات کارشناسان،‌ اصلی‌ترین عامل در افزایش شمار مبتلایان در کشور پرو پیدایش سویه لامبدا است که هم اکنون 97 درصد از مبتلایان به کرونا در پرو به این سویه از کرونا آلوده هستند.

مطابق با جدیدترین گزارش‌ها هم‌اکنون 29 کشور جهان در حال مبارزه با گونه لامبدا هستند که بیشترین شمار مبتلایان از کشورهای پرو،‌ شیلی و ایالات متحده آمریکا گزارش شده است. علاوه بر این سویه لامبدا در کشورهای دیگری مثل اکوادور،‌ مکزیک،‌ آرژانتین،‌کلمبیا و انگلیس نیز کشف شده است.

کارمندان نظام پزشکی شیلی به تازگی تحقیقی را انجام داده و از نتایج به دست آمده پی برده‌اند که سرایت‌پذیری گونه لامبدا کرونا نسبت به گونه‌های گاما و آلفا بیشتر است. البته دانشمندان دیگر هنوز این تحقیق را مورد بررسی قرار نداده و تأیید نکرده‌اند. علاوه بر این مطالعات انجام شده روی این گونه از کرونا مشخص ساخته است که قدرت کشندگی این گونه حتی از سویه دلتا کرونا نیز بیشتر است.

بر اساس گزارش ماه ژوئن 2021 سازمان جهانی بهداشت، این سویه هم‌اکنون با سرعت بسیار بالایی در برخی از کشورهای جهان در حال فراگیری است و به یکی از شایع‌ترین گونه‌های کرونا در آمریکای جنوبی تبدیل شده است. طبق اعلام سارمان جهانی بهداشت، به احتمال بسیار زیاد روند تکاملی ویروس کرونا همچنان ادامه خواهد یافت و در صورتی که این ویروس کماکان در حال پیشروی باشد به منظور تکامل از فرصت‌های بیشتری بهره‌مند می‌شود. از فراگیری این ویروس می‌توان با استفاده از راهکارهایی مانند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*