واکسن آسترازنکا

محققان: ترکیب واکسن آسترازنکا و فایزر باعث افزایش ایمنی در برابر کرونا می‌شود

محققان در کره جنوبی با ترکیب واکسن آسترازنکا و فایزر توانستند میزان سطح آنتی بادی خنثی در مقایسه با دو دوز از واکسن Astrazeneca را به میزان چشمگیری افزایش دهند.

محققان کره جنوبی طی بررسی‌های جدید خود با ترکیب واکسن‌های آسترازنکا و پس از آن واکسن فایزر توانستند ایمنی بیشتری را در برابر کرونا در بدن افراد ایجاد کنند. در این بررسی‌ها با مخلوط کردن واکسن‌های آسترازنکا و فایزر می‌توان تا 6 برابر سطح آنتی بادی خنثی را نسبت به دو دوز از واکسن AstraZeneca افزایش داد.

ایمنی بیشتر با ترکیب واکسن آسترازنکا و فایزر

با وجود این که آنتی بادی‌ها فقط قسمتی از واکنش ایمنی بدن محسوب می‌شوند، اما مدتی قبل محققان دانشگاه آکسفورد اعلام کرده بودند نتایج بررسی‌های انجام شده در خصوص ترکیب این دو واکسن حاکی از آن است که چنین روشی باعث ایمنی بیشتر در بدن افراد خواهد شد.

بررسی محققان در کره جنوبی نشان می‌دهد ترکیب و تطبیق مناسب واکسن‌های کرونا در برابر کرونا می‌تواند محافظت بیشتری را به وجود آورد. گفتنی است حدود 499 نفر از کادر درمان در این مطالعه حضور داشتند که از این تعداد به 100 نفر دوز مختلط، به 200 نفر دوز واکسن فایزر و به مابقی نیز هر دو دوز از واکسن کرونا AstraZeneca تزریق شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*