هارد SSD Adata XPG SX8200

بررسی SSD Adata XPG SX8200 PRO: با کمترین هزینه به باشگاه حرفه‌ای‌ها بپیوندید

حافظه Adata XPG SX8200 PRO یکی از بهترین اس‌اس‌دی‌های پرسرعت موجود در بازار است که با قیمت اقتصادی و عملکرد فوق‌العاده‌اش طرفداران زیادی پیدا کرده و ما نیز در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

در سال ۲۰۲۱ هستیم و از زمانی که صرفا به منظور رفع نیازهایمان و به هر قیمتی از کامپیوتر استفاده می‌کردیم سال‌های زیادی می‌گذرد. در عصر مدرن امروزی سرعت انجام کارها حرف اول را می‌زند و به نوعی دلیل معرفی محصولات جدید از سوی کمپانی‌های تکنولوژی افزایش راندمان و سرعت عملکرد محصولات شناخته می‌شود. شاید در ابتدا فکر کنید هاردهای HDD آنقدرها هم بد نیستند و به هر زحمتی هم که شده می‌توانید با آن‌ها کار کنید، اما اگر تنها برای یک بار تجربه کار با SSD  را داشته باشید متوجه خواهید شد که تحمل و کار با هاردهای قدیمی برایتان به یک کابوس وحشتناک تبدیل خواهد شد؛ مخصوصا اگر گیمر باشید و اهمیت سرعت لود برنامه‌ها را درک کنید.

هارد SSD Adata XPG SX8200

یکی از مشکلات بزرگ اس اس دی‌ها به خصوص از  نوع NVMe قیمت بالای آن‌هاست و برای نمونه با مبلغی که برای یک SSD می‌پردازید می‌توانید دو هارد HDD بخرید. اما خوشبختانه شرکت ای دیتا با معرفی هارد SSD Adata  XPG SX8200 PRO  معضل قیمت بالای این نوع از هاردهای پرسرعت را حل کرده و این محصول را می‌توانیم یکSSD  خوش قیمت بدانیم که البته قیمت مناسب آن روی عملکرد قدرتمندش تاثیر منفی نگذاشته است؛ به طوری که این اس‌اس‌دی می‌تواند با بهترینSSD های کمپانی‌های وسترن دیجیتال – Western Digital و سامسونگ رقابت کند.

مشخصات فنی SSD Adata XPG SX8200 PRO

هارد SSD Adata XPG SX8200

ای دیتا سرعت خواندن اطلاعات توسط SSD Adata XPG SX8200 PRO را 3500 مگابایت در هر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات را 3000 مگابایت اعلام کرده است. این اعداد و ارقام در تست‌های ما نیز صحت داشتند و تنها به میزان کمی آن هم به دلیل مشخصات فنی متفاوت کامپیوتر کمتر بودند. نرخ خواندن و نوشتن SSD دیگر موجود در بازار تفاوت فاحشی با محصول ای دیتا ندارند و کمی بیشترند، اما برای جبران این اختلاف اندک بایستی چندین میلیون مبلغ بیشتری بپردازید که به هیچ عنوان منطقی نیست.

ابعاد22x80x3.5 میلی‌متر
وزن8 گرم
ظرفیت240، 480 و 960 گیگابایت
کنترلرSMI SM2262EN
NAND Flashنسل دوم 64 لایه‌ای 3D TLC
DRAMNANYA DDR3
فرم فکتورM.2 2280
مقاومت در برابر شوک1500G/0.5 میلی ثانیه

در تکنولوژی مورد استفاده در این اس‌اس‌دی هیچ چیز عجیب و غریبی وجود ندارد اما می‌تواند به خوبی یک پرچمدار گران قیمت برندهای دیگر عمل کند. در SX8200 PRO از کنترلر Silicon Motion SM2262در کنار نسل دوم فلش ۶۴ لایه‌ای ۳D NAND TLC استفاده شده که در نهایت به عملکردی خیره‌کننده می‌انجامد. سرعت بسیار بالا، ظرفیت مناسب و مصرف پایین انرژی همه و همه در SSD  اقتصادی ای دیتا جمع شده‌اند تا آن را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کنند. از این فناوری ساخت در Intel 760P نیز استفاده شده بود اما به دلیل افزایش میزان کش SLC در SSD Adata XPG SX8200 PRO شاهد عملکرد بهتر در کنار قیمت کمتر هستیم.

هارد SSD Adata XPG SX8200

به لطف این تکنولوژی ای دیتا توانسته نرخ خواندن اتفاقی دستگاه را به عدد ۴۰۳ مگابایت در ثانیه برساند که در استفاده روزمره با آن بیشتر مواجه خواهیم شد. این موضوع بدین معناست که با خرید این اس‌اس‌دی صاحب یکی از سریع‌ترینSSD ها خواهید شد که فایل‌ها و برنامه‌ها را در یک چشم به هم زدن باز کرده و پیش روی شما قرار می‌دهد.

عملکرد 

هارد SSD Adata XPG SX8200

همانطور که گفتیم ای دیتا اعداد 3500 و 3000 را برای خواندن و نوشتن این SSD اعلام کرده و در آزمایش‌ها نیز تا حدود زیادی این ادعا صحت دارد. حتی در تصاویر بالا هم مشخص است سرعت این اس اس دی از رقیبان سرسختی مانند Samsung Evo 970، وسترن دیجیتال بلک – Western Digital Black و Samsung Evo 960 Pro بسیار بالاتر بوده و با اقتدار در صدر جدول جا خوش کرده است.

برای سنجش بهتر عملکرد  SSD Adata XPG SX8200 PRO دست به نصب آن روی کامپیوتر زدیم تا در دنیای واقعی آن را مورد آزمایش قرار بدهیم. تست را با انتقال یک فایل ۱۰ گیگابایتی آغاز کردیم تا ببینیم سرعت واقعی انتقال یک فایل چه قدر خواهد بود و نتیجه ما را شگفت‌زده کرد؛ به طوری که این فایل تنها در ۷.۱ ثانیه انتقال داده شد! این کمترین زمانی بود که در یک سال اخیر و طی بررسی اس اس دی های مختلف دیده بودیم. سپس تصمیم گرفتیم تا یک فولدر با فایل‌های مختلف که در مجموع ۱۰ گیگابایت حجم دارد را منتقل کنیم و این کار نیز ۱۹.۴۵ ثانیه طول کشید. استفاده از این  اس اس دی فوق سریع تحت هر شرایطی می‌تواند کاربر را از خریدش کاملا راضی نگه دارد، به خصوص وقتی اس‌اس‌دی‌هایی با این عملکرد قیمت بسیار بیشتری دارند.

هارد SSD Adata XPG SX8200

با توجه به نحوه قیمت‌گذاری این اس اس دی، انتظار داشتیم عملکردی متوسط را از آن ببینیم اما ای دیتا محصولی در حد و اندازه یک پرچمدار پرسرعت ارائه کرده و عملکرد اس اس دی از نمونه‌های هم‌قیمتش بسیار بهتر ارزیابی می‌شود.

جمع‌بندی

هارد SSD Adata XPG SX8200

به جرات می‌توانیم بگوییم SSD Adata XPG SX8200 PRO یکی از بهترین اس اس دی هایی است که ما تا به حال تست کرده‌ایم. قیمت پایین در کنار عملکردی فوق‌العاده دقیقا همان چیزی است که این محصول را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل می‌کند و استفاده روزمره از آن باعث می‌شود تا در زمان صرفه‌جویی زیادی کنید. SX8200 PRO یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرعت بخشیدن به کارهایتان خواهد بود که علی‌رغم پرداخت مبلغی کمتر ازSSDهای دیگر، عملکردی در همان حد و اندازه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*