واکسن کرونا مقاوم به گرما

محققان هندی از ساخت یک واکسن کرونا مقاوم به گرما خبر دادند

محققان هندی موفق به ساخت یک واکسن کرونا مقاوم به گرما شدند که می‌توان آن را به مدت 30 روز در دمای 37 درجه سانتی‌گراد نگهداری کرد.

نگهداری واکسن‌ها در محیط سرد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در توزیع واکسن کرونا محسوب می‌شود. راب گرنفل از آژانس ملی علوم استرالیا (CSIRO) در این خصوص عنوان کرد برای مناطق دورافتاده با آب و هوای گرم و بدون زنجیره ذخیره مناسب مانند قسمت‌هایی از استرالیا به یک واکسن گرم نیاز داریم و شرکت‌های این حوزه می‌بایست روی توسعه واکسن کرونا مقاوم به گرما نیز کار کنند. در همین راستا به تازگی محققان هندی توانستند واکسن جدیدی را توسعه دهند که در مقابل گرما از مقاومت بسیار بالایی بهره می‌برد.

جزئیات ساخت واکسن کرونا مقاوم به گرما

واکسن کرونا مقاوم به گرما

استارت آپ بیوزیستی Mynvax و انستیتو علوم هند توانستند واکسن جدیدی را بسازند که در آزمایش‌های پیش بالینی توانسته بسیار موفق ظاهر شود. این واکسن تا 30 روز در دمای 37 درجه سانتی‌گراد قابل نگهداری است و در حال حاضر نیز محققان برای آغاز آزمایش بالینی آن در تلاشند. اطلاعات مربوط به این واکسن اخیرا در در ژورنال ACS Infectious Diseases منتشر شده و احتمالا در سال جاری آزمایش بالینی آن نیز آغاز خواهد شد.

اس اس واسان، یکی از مؤلفان پژوهش در خصوص این واکسن عنوان کرد داده‌ها حاکی از آن است که تمام فرمول‌های آزمایش شده Mynvax باعث تولید آنتی بادی خنثی‌کننده انواع مختلف آلفا، بتا، گاما و دلتای ویروس کرونا خواهد شد و نتایج پیش بالینی نشان می‌دهد این واکسن توانسته در موش‌ها و خوکچه‌های هندی ایمنی زیادی را به وجود آورد. گفتنی است این واکسن کرونا مقاوم به گرما حتی تا 90 دقیقه در دمای جوش 100 درجه سانتی‌گراد نیز قابل نگهداری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*