واکسن کرونا

افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند از مبتلا شدگان به کرونا آنتی بادی بیشتری دارند

بررسی جدید محققان نشان می‌دهد افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند از مبتلا شدگان به کرونا سه برابر آنتی بادی بیشتری دارند.

بررسی جدید محققان حاکی از آن است افرادی که به طور کامل واکسن کرونا دریافت کردند نسبت به افرادی که در گذشته به کرونا مبتلا شدند، از لحاظ سیستم ایمنی در شرایط بسیار بهتری قرار دارند؛ چرا که سطح آنتی بادی افراد واکسینه شده نسبت به افراد بهبود یافته از کرونا حدود سه برابر بیشتر است.

بالا بودن سطح آنتی بادی در دریافت‌کنندگان واکسن کرونا

چنین نتایجی باعث می‌شود تا افرادی که به دلیل ابتلا قبلی به کرونا خواهان واکسیناسیون نیستند، به تزریق واکسن روی آورند. در همین رابطه دکتر اریک سیوپنا، سرپرست تیم تحقیق در نیوهاید پارک نیویورک عنوان کرد نتایج این مطالعه بسیار دلگرم‌کننده بوده و بر اهمیت واکسیناسیون علیه کرونا تاکید دارد؛ چرا که واکسیناسیون می‌تواند سطح ایمنی بدن را برای مقابله با عفونت ناشی از کرونا به میزان چشمگیری افزایش دهد.

همچنین نتایج این مطالعه حاکی از آن است که به دلیل اختلاف نسبت هورمون‌ها مانند استروژن و تستوسترون، سطح آنتی بادی در زنان و مردان پس از واکسیناسیون یا ابتلا به کرونا متفاوت است. محققان در این مطالعه خود سطح آنتی بادی کرونا را در بیش از 26 هزار نمونه خون از افراد واکسینه شده و واکسینه نشده در کنار افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند، مورد بررسی قرار دادند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*