دوز سوم واکسن کرونا

تزریق دوز سوم واکسن کرونا باعث ایجاد عوارض جدی‌تری خواهد شد

معاون مدیر بیماری‌های عفونی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام کرد تزریق دوز سوم واکسن کرونا باعث ایجاد عوارض جدی‌تری خواهد شد.

جی باتلر، معاون مدیر بیماری‌های عفونی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد در حال بررسی ضروری بودن تزریق دوز سوم کرونا به افراد واکسینه شده هستیم، اما در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افرادی که به شکل کامل دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، می‌تواند عوارض جدی‌تری را برای آنها به همراه داشته باشد.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضروری نیست

اخیرا میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی فایزر از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا درخواست کرد تا مجوز تزریق دوز سوم واکسن فایزر را برای افراد واکسینه شده صادر کند، اما سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا در همین راستا اعلام کرد افرادی که به صورت کامل دو دوز را دریافت کردند، به دوز تقویت‌کننده واکسن نیازی نخواهند داشت.

معاون مدیر بیماری‌های عفونی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تزریق دوز اضافه برای افراد واکسینه شده می‌تواند عوارض جانبی بیشتری را به همراه داشته باشد. جی باتلر در پایان تاکید کرد اگر بررسی‌ها از مزایای دوز سوم حکایت داشته باشند، بدون شک مجوز تزریق آن را برای افراد واکسینه شده صادر خواهیم کرد، اما اکنون بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق این دوز اضافه ضروری نبوده و حتی می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.