دوز سوم واکسن کرونا

شرکت فایزر-بیونتک تزریق دوز سوم واکسن کرونا را ضروری می‌داند

شرکت فایزر-بیونتک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای مقاومت در مقابل جهش‌های جدید کرونا ضروری است.

شرکت آمریکایی- آلمانی فایزر-بیونتک که توانست یکی از نخستین واکسن‌های موثر در مقابل کرونا را به بازار عرضه کند، اعلام کرد تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای ایمنی بیشتر در برابر گونه‌های جهش پیدا کرده ویروس کرونا به ویژه در برابر نوع دلتا ضروری است. این شرکت همچنین قصد دارد برای دوز سوم واکسن تولیدی خود نیز طی هفته‌های آینده در آمریکا و اروپا مجوز دریافت کند.

لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا

دوز سوم واکسن کرونا فایزر- بیونتک به عنوان یک یادآور محسوب می‌شود تا بتواند در بدن افراد نسبت به گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا تقویت و ایمنی مورد نیاز را ایجاد کند. این واکسن به افرادی که دو دوز اول واکسن فایزر-بیونتک را دریافت کرده باشند، تزریق خواهد شد. شرکت فایزر-بیونتک اعلام کرد نتایج دوز سوم واکسن تولیدی آنها بسیار رضایت‌بخش بوده است. از این رو این شرکت آمریکایی-آلمانی قصد دارد با ارائه نتایج این آزمایش‌ها به آژانس‌های دارویی آمریکا و اروپا برای عرضه دوز سوم مجوز دریافت کند.

نتایج آزمایش‌های دوز سوم واکسن فایزر-بیونتک حاکی از آن است که تزریق دوز یادآور 6 ماه پس از دوز سوم باعث می‌شود در بدن دریافت‌کنندگان ایمنی مناسبی ایجاد شود تا دیگر ویروس‌های جهش یافته کرونا نتوانند این افراد را بیمار کنند. گفتنی است فایزر-بیونتک قصد دارد به‌زودی نتایج کامل آزمایش‌های دوز سوم واکسن تولیدی خود را در یک مجله علمی معتبر منتشر کند.

در بیانیه این شرکت آمریکایی-آلمانی آمده است تا 6 ماه پس از تزریق دوز دوم همچنان در برابر موارد شدید کرونا محافظت زیادی در بدن افراد وجود خواهد داشت، اما با گذشت زمان میزان تاثیرگذاری واکسن کاهش پیدا می‌کند و نمی‌تواند در مقابل گونه‌های جدید کرونا مقاومت بالایی را نشان دهد. از این رو استفاده از دوز سوم بین 6 تا 12 ماه پس از تزریق دو دوز ضروری است. سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها این کشور نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ضرورت یا عدم ضرورت دوز سوم واکسن کروناویروس را مورد بررسی قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واسه خودم و کشورم متاسفم که جون ما ایرانی ها واسه هیچ کدوم از مسئولین مهم نیست