اپل ممکن است قابلیت سنجش دما را به گوشی آیفون اضافه کند

طبق گزارشات و مدارک جدید، به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد در آینده، قابلیت جالب سجنش دما را به گوشی آیفون اضافه کند.

همه ما می‌دانیم که اپل تا چه اندازه در مورد تأثیر محصولات‌اش بر سلامتی کاربران جدی است. آن‌ها در طول این سال‌ها، به طور مداوم روش‌های بیشتری را برای ردیابی ضربان قلب، خواب، استرس و سایر آمارهای مهم و حیاتی افراد فراهم کرده‌اند. اکثر فناوری‌ها و ویژگی‌های کاربردی این‌چنینی مانند سنسور اکسیژن خون، فقط در اپل واچ یافت می‌شوند. اما حالا به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد قابلیت جدیدی را به گوشی آیفون اضافه کند که از طریق آن، سنجش و اندازه‌گیری دما امکان‌پذیر خواهد بود.

به تازگی خبری مبنی‌بر یک پتنت جدید توسط شرکت اپل با عنوان «افزونه دوربین و پردازش داده‌های تصویر برای اندازه‌گیری دما» فاش شده است. این پتنت نشان می‌دهد که اپل قصد دارد سرمایه‌گذاری جدیدی را در حوزه فاوری دوربین‌های مختلف آغاز کند. اتفاق جذابی که قادر به تجزیه و تحلیل تصاویر گوشی آیفون برای تعیین درجه حرارت سوژه مدنظر خواهد بود. در ادامه می‌توانید توضیحات این حق ثبت اختراع جدید را مطالعه کنید.

با توجه به گسترش تلفن‌های هوشمند، از این افزونه می‌توان به منظور تبدیل یک گوشی هوشمند به دستگاه سنجش دما استفاده کرد تا اندازه‌گیری دما به راحتی در دسترس باشد. در برخی از موارد، این افزونه منفعل خواهد بود و نیازی به منبع تغذیه ندارد. موضوعی که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های تولید شود و دسترس‌پذیری را افزایش دهد.

تصویر پتنت جدید اپل

تصویری از پتنت جدید اپل برای گوشی آیفون که آرایش لنزها و اجزا سازنده این پیوست را نشان می‌دهد

به نظر می‌رسد این فناوری پیشرو و نوآورانه، جزئی از گوشی آیفون نخواهد بود؛ بلکه یک افزونه جداگانه است که در صورت نیاز می‌تواند اضافه شود و مورداستفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، در برخی از موارد این ویژگی جدید به همراه یک افزونه دوربین ارائه شده است که شامل یک قاب پیکربندی‌شده برای ترکیب شدن با دوربین می‌باشد.

ضمیمه دوربین شامل یک ماده واکنش‌دهنده به دما (TRM) است که درون قاب قرار دارد. این قاب برای قرار دادن TRM در قسمت دید دوربین پیکربندی شده است و به گونه‌ای طراحی شده که تصاویر، حداقل بخشی از ویژگی TRM را دربر می‌گیرند.

اپل واچ توسط متخصصان پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به آن‌ها در روند ردیابی سلامت بیماران کمک کرده است. حالا به احتمال زیاد، این افزونه سجنش دما که شرکت اپل بر روی آن کار می‌کند و قصد دارد به عنوان بخشی جداگانه برای گوشی آیفون در نظرش بگیرد، چیزی است که می‌تواند کل روند سلامتی را حتی ساده‌تر قبل کند.

این ویژگی جدید با مشکلات ناشی از ویروس کرونا هم در ارتباط است. در بسیاری از اماکن مختلف مانند فروشگاه‌ها و حتی مرزهای کشور، از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند دما را از راه دور اندازه‌گیری کنند؛ در واقع پتنت جدید شرکت اپل برای گوشی آیفون، شباهت بسیاری به این دستگاه‌ها دارد. در مجموع باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه برنامه‌هایی برای این قابلیت جدید و کاربردی خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*