واکسن کرونا

نماینده مجلس: واکسن کرونا تاثیر زیادی ندارد و نباید اولویت اصلی ما باشد

ابوترابی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت بهترین راه برای جلوگیری از کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و تزریق واکسن کرونا تأثیر زیادی ندارد.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم تیران و کوران و نجف آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که با نگاهی به کشورهای تزریق کننده واکسن می‌توانیم متوجه شویم که تزریق واکسن تأثیر زیادی نداشته و نتوانسته به خوبی در برابر کرونا مقاومت کند، به همین خاطر باید بیشترین تمرکز و اولویت ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد نه تزریق واکسن.

روند صعودی بیماری در کشورهای تزریق کننده واکسن کرونا

وی ادامه داد هم‌اکنون شاهد آن هستیم که شمار مبتلایان و جان‌با‌ختگان در بسیاری از کشورهای تزریق کننده واکسن از جمله انگلستان و روسیه روند صعودی پیدا کرده است و حتی می‌توان گفت که شرایط ایران در حال حاضر از آن‌ها بهتر است. به همین خاطر بیشترین تمرکز ما هم‌اکنون روی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و تزریق واکسن اولویت ما نیست. مردم باید رفت و آمدها و مهمانی‌های خود را کمی محدودتر کنند و از اجتماع در محیط‌های بسته خودداری کنند.

علاوه بر این مردم باید از سفر کردن نیز خودداری کنند و نهادهای مربوطه باید بر این قضیه نظارت جدی‌تری داشته باشند تا بدین وسیله بتوان جلوی حادتر شدن کرونا را گرفت. مردم باید هم‌اکنون تمام دقت خود را روی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بگذارند و از انجام کارهای غیر ضروری بپرهیزند.

ابوترابی در ادامه با اشاره به این که تزریق واکسن نیز نمی‌تواند خیلی فرد را در برابر کرونا ایمن کند عنوان کرد که اسرائیل تا به امروز تقریبا تمام شهروندان خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است؛ اما با این وجود در حال حاضر شرایط خوبی ندارد. علاوه بر این اکثر شهروندان آمریکایی نیز تاکنون واکسینه شده‌اند، اما شمار مبتلایان و جان‌باختگان در این کشور روند صعودی پیدا کرده است.

نقش اصلی در مقابله با کرونا را مردم ایفا می‌کنند

ابوترابی در ادامه با اشاره به این که دولت نیز می‌تواند تا حدودی مانع از  فراگیری کرونا شود بیان کرد که مردم بیشترین نقش را در این ماجرا دارند، زیرا در صورتی که آن‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجهی کنند کرونا از بین نخواهد رفت و در این صورت بیشتر شدن نظارت‌ها نیز فایده‌ای نخواهد داشت.

مردم هم‌اکنون دیگر نمی‌توانند محدودیت‌های کرونایی را تحمل کنند و دوست‌ دارند این محدودیت‌ها هرچه زودتر به پایان برسند. با توجه به سایر نقاط جهان می‌توان پی‌برد که شرایط کشورهای تزریق کننده واکسن از جمله روسیه و انگلستان هم اکنون چندان خوب نیست. هند نیز که خود یکی از صادرکنندگان واکسن است شرایط خوبی ندارد و شمار مبتلایان و جان‌باختگان در این کشور روند صعودی گرفته است.

به نظر می‌رسد که ویروس کرونا بسیار هوشمند بوده و دائما در حال جهش است و واکسن‌ها نمی‌توانند با آن مقابله کنند. حتی اگر کل شهروندان کشور نیز در برابر کرونا واکسینه شوند نباید دستورالعمل‌های بهداشتی را فراموش کرد و باید همچنان رعایت شوند. کرونا همواره با جهش‌های بسیاری همراه می‌شود و فعلا بهترین راه برای جلوگیری از آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. قسم میخورم خود کچلش واکسن فایزر زده
    مسئولین بی درد و در ظاهر مردمی و در باطن جدا از مردم
    ننگ بر شما و ننگ بر کسانی که شما رو انتخاب کردند
    ممنون میشم نظرمو ثبت کنین

  2. وقتی یه ادم بی سواد شده نماینده بایدم بیاد اینجور بگه.نقش اصلی رو باید باید باید باید باید مسئولین ایفا کنن نه مردم .کارشون شده همین همیشه پشت مردم پنهان شن