یوفوها بر فراز ایران

از سابقه رویارویی نیروی هوایی با یوفوها بر فراز ایران چه می‌دانیم

مشاهده یوفوها بر فراز ایران موضوعی بی‌سابقه نیست و حتی پیش از انقلاب نیز نیروی هوایی کشورمان با آن‌ها روبرو شده بود.

یوفو یا همان اجسام پرنده ناشناس که به صورت عامیانه بشقاب پرنده نام دارند به هواگردهای ناشناخته‌ای گفته می‌شود که اطلاعاتی از آن‌ها موجود نیست و مشخص نیست ساخت دست بشر هستند یا خیر.

تاکنون گزارش‌های متعددی از رویارویی با آن‌ها منتشر شده که بیشتر آن‌ها به نیروی دریایی آمریکا تعلق دارد. زیرا این قوا گسترده‌ترین حوزه عملیاتی در سراسر کره زمین داشته و با 11 ناو هواپیمابر جنگنده‌هایش را به هر نقطه از دنیا اعزام می‌کند. اما نیروی هوایی کشورمان نیز از دیرباز تا کنون سابقه‌ رویایی با یوفوها بر فراز ایران را تجربه کرده است!

نخستین مورد ثبت شده به سال 1355 باز می‌گردد که یک شیء پرنده ناشناس در شمال تهران رویت شد. به دنبال تماس با نیروی هوایی، سریعا دو فرند جنگنده F-4 فانتوم 2 به منطقه اعزام و با هواگردی نا آشنا مواجه شدند که نورهای رنگی از خود ساطع ‌می‌کرد و شبیه هیچ هواپیمایی نبود. جریان این واقعا را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

ایران پیش از انقلاب جنگنده رهگیرهای نسل 4 آمریکایی F-14A تامکت را خریداری کرد که کامپیوتر آن پذیرای نخستین ریزپردازنده دنیا و پیشرفته‌ترین هواپیما در آن دوران بود. این هواپیماها در جنگ بسیار خوش درخشیدند و خلبانان ایرانی رکوردهایی کسب کردند که نیروی دریایی آمریکا به عنوان دیگر دارنده تامکت نتوانست به آن‌ها دست پیدا کند.

ماموریت این جنگنده‌ها پس از جنگ تغییر یافت و مسئول حفاظت از مناطق نظامی و اتمی ایران شدند. در طول این سال‌ها گزارش‌هایی از مواجه تامکت‌ها با اشیاء پرنده‌ ناشناس نورانی بر فراز مراکز هسته‌ای ایران گزارش شد که به باور نیروی هوایی پهپادهای سازمان اطلاعاتی آمریکا موسوم به سیا هستند. با این حال خصوصیات پروازی آن‌ها متفاوت از هر هواگرد شناخته‌ شده و جلوتر از توان فعلی بشر برای ساخت آن‌ها است و برخی آن‌ها را پرواز یوفوها بر فراز ایران می‌دانند.

البته آمریکا و اسرائیل پهپادهایی برای شناسایی بر فراز این مراکز فرستادند، اما همگی هواپیماهای بدون سرنشینی بودند که شناخته شده هستند و خصوصیات پروازی عادی دارند.

گفته می‌شود یکی از این هواگردهای عجیبی که نیروی هوایی با آن برخورد داشت با سرعت 10 ماخ (10 برابر سریع‌تر از صوت) بر فراز یکی از مراکز هسته ای کشور پرواز می‌کرد. تاکنون هیچ هواپیمایی ساخته نشده که با این سرعت پرواز کند. البته نیروی هوایی آمریکا با همکاری آژانس پروژه‌های پیشرفته دفاعی موسوم به دارپا پهپادهایی با سرعت 10 الی 20 ماخ نیز ساخته و با موفقیت به پرواز در آوردند، اما همگی آزمایشی بوده و هنوز هیچ‌ یک وارد خدمت نشده‌اند.

گزارش شده که تامکت‌های ایرانی که برای رهگیری این هواگردهای ناشناس اعزام می‌شدند، با اخلال در سیستم‌های الکترونیکی خود به ویژه رادار و سیستم ناوبری مواجه شده و نمی‌توانستند کاری از پیش برند. برخی کارشناسان حتی سقوط یک فروند تامکت در سال 2012 که لحظاتی پس از برخاست اتفاق افتاد را به این یوفوها نسبت داده و می‌گویند تامکت سانحه دیده برای رهگیری یکی از آن‌ها اعزام شده بود.

ویژگی عجیب دیگری که این یوفوها بر فراز ایران داشتند توان معلق ماندن در هوا بود. هیچ یک از پهپادهای آزمایشی آمریکایی که به سرعت 20 ماخ نیز رسیدند قادر نیستند تا در یک نقطه در هوا معلق بمانند. به عبارتی این یوفوها ضمن سرعت هایپرسونیک 10 ماخ، می‌توانستند در نقطه ثابت بمانند. قابلیتی که هیچ هواگرد دست ساخت بشر فعلی قادر به انجام آن نیست.

از این رویارویی‌ها اطلاعات بیشتری در دست نیست و مشخص نیست که این هواگردها از کجا آمده‌اند. برخی آن‌ها را متعلق به بیگانگان دانسته، اما عده‌ای دیگر باور دارند آن‌ها انسان‌هایی از آینده هستند که به فناوری سفر در زمان دست یافته و با هواگردهای پیشرفته خود به عقب بازگشته‌اند. شما چه فکری می‌کنید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نام خدا
    سلام 10 دلیل هست که یوفو در ایران دروغه.
    اول اینکه اون زمان ایران اف 14 داشت چه نیازی به فانتوم
    2) مگر مخشون عیب داشت از اون سر کشور جنگنده اعزام کنن.
    3) اون موقع ایران زیر سلطه آمریکا بود چرا از اون موقع دیگه هیچی دیده نشد؟
    چون مشخصه دروغ کثیف آمریکایی هاست.
    4) پرویز جعفری چه طور میگفت : یوفو اندازه نقطه، به اندازه قرص ماه تبدیل شد!!!
    5) فیلم های مسخره شبیه سازی شده اصلا با هیچ عقلی سازگار نیست.
    6) اگر چنین موجوداتی وجود داشتند مگر خودشان را مسخره کردند بیان و یه جنگنده بیفته دنبالشون بعد هم برن!!!
    7) صدای برج مراقبت کاملا ساختگی است (از کیفیت داغون آن مشخص است)
    8) هیچ شاهدی روی زمین به جز پرویز جعفری نیست. که مشخص نیست ادعا هایش صحت داشته باشه.
    9) هیچ مدرکی در هیچ رسانه ای پخش نشده. و هیچ اسنادی بر صدق گفته های اون خلبان وجود نداره.
    10) وقتی ایران اف 14 داشته چرا از فانتوم که خیلی قدیمی تره استفاده کرد؟