گوگل تکنولوژی اثر انگشت را به صورت پیش فرض در Android M قرار داده است

مدتی است که می دانیم گوگل قرار است نسخه جدید سیستم عامل اندروید را با نام Android M در کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به Google I/O معرفی نماید.حالا که نزدیک به ۵ روز به آغاز به کار این کنفرانس باقی مانده شایعه شده که گوگل تکنولوژی اثر انگشت را در نسل بعدی اندروید به صورت پیش فرض قرار داده است.

گوگل همواره از شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در تعبیه امکانات پیشفرض عقب بوده است. به عنوان مثال شرکت‌هایی چون هوآوی و اخیرا سامسونگ به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت پیوسته‌اند، اما این ویژگی نه توسط گوگل که توسط خود این شرکت‌ها به اندروید اضافه شده است.

از سوی دیگر شنیده شده که هوآوی جزو نامزدهای اصلی تولید نکسوس بعدی گوگل خواهد بود و با توجه به علاقه این شرکت در تعبیه اسکنر اثر انگشت، پیشبینی می‌شود که افزودن این ویژگی در اندروید M بعدی قطعی خواهد بود.

انتظار می‌رود که گوگل در این راه، همان مسیر Touch ID اپل را در پیش بگیرد؛ به این معنی که می‌توان از اسکنر اثر انگشت در ورود به خود گوشی و همچنین ورود به اپلیکیشن‌ها استفاده کرد. علاوه بر این، استفاده از این ویژگی در خریدهای اینترنتی نیز قابل پیشبینی است.

کنفرانس I/O گوگل در تاریخ ۷ و ۸ خرداد برگزار می‌شود.

منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*