دوربین هواوی P50 پرو

نمونه تصاویر دوربین هواوی P50 پرو منتشر شد؛ خدایگان زوم

نمونه تصاویر دوربین هواوی P50 پرو – Huawei P50 Pro نشان می‌دهد که این گوشی در بخش زوم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و حتی بهتر از پرچمداران سامسونگ و اپل است.

هواوی به تازگی از گوشی‌های پرچمدار سری P رونمایی کرده است. این شرکت در مراسم معرفی P50 و P50 پرو تاکید زیادی بر کیفیت دوربین داشت و حالا نمونه تصاویر دوربین هواوی P50 پرو منتشر شده است که حاکی از عملکرد کم نظیر این گوشی است.

جانشینان سری P40 هواوی از طراحی جدیدی برای پنل جلو استفاده کرده‌اند و در بخش دوربین نیز شاهد دو دایره بزرگ هستیم. برخی افراد از طراحی دوربین استقبال کرده و آن را خاص دانسته‌اند و برخی دیگر نیز آن نشانه بد سلیقگی هواوی می‌دانند.

دوربین هواوی P50 پرو

جدای از بخش طراحی، برای اولین بار است که پرچمداران هواوی با تراشه کوالکام اسنپدراگون 888 (4G) عرضه می‌شوند. البته برخی مدل‌های P50 پرو به تراشه کایرین 9000 مجهز شده‌اند؛ اما تحریم‌های آمریکا سبب شده که هواوی تعداد محدودی از آنها را برای عرضه در اختیار داشته باشد.

ویژگی‌های خاص سری Huawei P50 تمامی ندارند و برای اولین بار است که غول فناوری چینی یکی از گوشی‌های خود را با سیستم عامل هارمونی او اس معرفی می‌کند؛ اما همه این ویژگی‌های جدید در برابر سیستم دوربین سری هواوی پی 50 رنگ می‌بازند.

دوربین هواوی P50 پرو

درست است که رقابت شدید و نبود خدمات موبایلی گوگل در گوشی‌های هواوی سبب شده که اقبال بسیار کمتری نسبت به گذشته به آنها بشود؛ اما دوربین‌های هواوی همیشه جایگاه ویژه‌ای در بازار موبایل دارند. نمی‌توان انکار کرد که سری هواوی پی 20، پی 30، پی 40 و میت تاثیر بسیاری در بهبود کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند داشته‌اند. کمی تعجب آور است، ولی هواوی P50 پرو نیز همین مسیر را ادامه می‌دهد. اجازه دهید کمی بیشتر توضیح دهم:

  1. بر کسی پوشیده نیست که دوربین هواوی P50 پرو از قابلیت‌های خاصی در زمینه بزرگنمایی برخوردار است. هواوی P30 پرو با اولین لنز پریسکوپ با بزرگنمایی ۵ برابری عرضه شده بود و P40 پرو پلاس نیز اولین لنز پریسکوپ با زوم ۱۰ برابری را وارد بازار کرد.
  2. دوربین هواوی P50 پرو از بزرگنمایی اپتیکال ۳.۵ برابری بهره می‌برد. این میزان در ظاهر بسیار ناامید کننده است؛ زیرا همه انتظار داشتند که هواوی از یک لنز با بزرگنمایی اپتیکال 20 برابری استفاده کند یا دارای زوم اپتیکال مستمر بین دو فاصله کانونی متفاوت باشد.

خب پس چه اتفاقی افتاده است؟ آیا هواوی توانایی مالی لازم را نداشته؟ یا نخواسته ریسک کند؟ یا اینکه دیگر ایده‌های خلاقانه نداشته است؟ قطعا پاسخ سوال آخر خیر است. در واقع شرایط کاملا برعکس است.

لنز زوم 3.5 برابری هواوی همانند هر لنز دیگری نیست. این دوربین ۶۴ مگاپیکسلی خاص توسط موتور تصویر XD Optics و XD Fusion Pro تقویت شده است و خروجی این دوربین تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۹۰ میلی‌متر، گشودگی دیافراگم f/3.5، لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است.

دوربین هواوی P50 پرو

البته میزان بزرگنمایی دوربین هواوی P50 پرو فقط به ۳.۵ برابر محدود نمی‌ماند و کاربران می‌تواند از حداکثر زوم ۱۰۰ برابری استفاده کنند. هرچند زوم ۱۰۰ برابری هواوی نیز همانند سایر گوشی‌های مجهز به این قابلیت کارایی چندانی ندارد.

دوربین هواوی P50 پرو

اما شما در محدوده بزرگنمایی ۵ تا ۲۰ برابری متوجه جادوی زوم هواوی خواهید شد. جایی که می‌تواند کیفیتی مشابه یا حتی بهتر از دوربین‌های پریسکوپ با بزرگنمایی ۵ تا ۱۰ برابری مورد استفاده در گوشی‌هایی همچون هواوی P30 پرو، هواوی P40 پرو پلاس، شیائومی می 11 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا را ارائه دهد.

دوربین تله فوتو پریکسوپ ۶۴ مگاپیکسلی می‌تواند اشیاء بسیار دور را هم نزدیک بیاورد و Huawei XD Optics نیز به بهبود کیفیت تصویر کمک زیادی می‌کند. با گستره بزرگنمایی حداکثر ۲۰۰ برابری همیشه می‌توانید تصویر شفاف و پایدار ثبت کنید.

نمونه تصاویر و ویدیو‌های منتشر شده در اکانت‌های مختلف ویبو ترکیب بی سابقه‌ای از فناوری Supersampling با Sensor-cropping و پس پردازش قدرتمند را نشان می‌دهد. همکاری همه اینها در کنار هم سبب می‌شود که یک تصویر ۱۶ مگاپیکسلی بی کیفیت با زوم ۱۰ برابری دیجیتال با داده‌های گرفته شده از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ ادغام شود تا شاهد یک تصویر بی‌نظیر با بزرگنمایی ۱۰ برابری باشیم که گوشی‌های با توانایی زوم بهتر (روی کاغذ) را به چالش می‌کشد.

دوربین هواوی P50 پرو

تصویر ۱۶ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری دیجیتال در سمت چپ و تصویر نهایی پس از پردازش در سمت راست

کمی توضیح دادن اتفاقات پشت پرده و جزئیات پردازش تصویر سخت است؛ اما ترکیب دقیق قدرت نرم‌ افزاری و سخت افزاری هر طور که بوده است، سبب شده هواوی بار دیگر تعجب همگان را برانگیزد. این شرکت تصمیم گرفته به جای تکیه صرف بر قدرت سخت افزاری، از محاسبات نرم افزاری دقیقی نیز بهره گیرد.

دوربین هواوی P50 پرو

هواوی میت 40 پرو پلاس سمت چپ – شیائومی می ۱۱ اولترا وسط – هواوی P50 پرو سمت راست

در این مجموعه تصاویر که از وبسایت دگزومارک گرفته شده است، شاهد عملکرد بهتر هواوی P50 پرو نسبت به شیائومی می 11 اولترا و هواوی میت 40 پرو پلاس هستیم. دو گوشی دیگر روی کاغذ از قدرت زوم بیشتری برخوردار هستند؛ اما دوربین هواوی P50 پرو توانسته جزئیات بیشتری را ثبت کند. شیائومی می 11 اولترا دارای دوربین پریسکوپ با زوم ۵ برابری و میت 40 پرو پلاس دارای دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی ۱۰ برابری (مشابه گلکسی اس 21 اولترا) است.

دوربین هواوی P50 پرو

هواوی میت 40 پرو پلاس سمت چپ – شیائومی می ۱۱ اولترا وسط – هواوی P50 پرو سمت راست

یک ویژگی جذاب دیگر قابلیت blur در هنگام بزرگنمایی است. البته توجه داشته باشید که این قابلیت در حالتی که سوژه در فاصله خیلی دور باشد، عمل نمی‌کند. در نمونه زیر شاهد تصویری از یک سوژه نه چندان دور با زوم ۱۰ برابری هستیمگ با این وجود گشودگی دیافراگم f/3.5 باعث افکت بوکه فوق‌العاده‌ای شده است.

دوربین هواوی P50 پرو

البته توجه داشته باشید که تمامی نمونه‌های موجود در این مقاله از حساب‌های کاربری در ویبو و یوتیوب گرفته شده بودند و پردازش انجام شده توسط این شبکه‌های اجتماعی کیفیت تصاویر را به شکل چشمگیری کاهش داده است؛ بنابراین نمونه تصاویر واقعی دوربین هواوی P50 پرو باید دو برابر بهتر باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مضحک ترین طراحی لنز دوربین در سال 2021