کابینت

کابینت مدرن یا کلاسیک؟ کدام بهتر است؟!

کابینت برای آشپزخانه یک بخش ضروری و مهم است و با قطعیت می‌توان گفت که به هیچ عنوان قابل حذف شدن نیست. در گذشته توجه به کابینت‌ها بیشتر برای قرار دادن وسایل، ظرف و ظروف بوده است، به گونه‌ای که نظم را به فضا ارائه دهد. اما امروزه با توجه به فکوس زیاد بر روی دکوراسیون و علاقه‌ی افراد به شکیل بودن فضایی که از آن استفاده می‌کنند، کابینت‌ها به عنوان عنصری برای بحث دکوراسیون نیز در نظر گرفته می‌شوند و با انتخاب مدل‌های مختلف کابینت می‌توانید فضاسازی مد نظر خودتان را داشته باشید.

در انتخاب کابینت باید به چه مواردی دقت کنیم؟

قیمت انواع کابینت‌ها:

کابینت‌های کلاسیک همانند کابینت ممبران یا همان کابینت های وکیوم یا کابینت چوب طبیعی و یا کابینت‌های روکش چوب، کابینت انزو هزینه‌های بالایی نسبت به کابینت های مدرن همانند کابینت ام دی اف مات و کابینت هایگلاس را دارند در هر حال انتخاب‌های متفاوتی وجود دارد که با توجه به بازار موجود، تقریبا هر سبکی که برای کابینت در ذهن شما باشد به راحتی قابل اجرا است.

در کنار بحث دکوراسیونی که کابینت آشپزخانه منجر به به وجود آمدن آن می‌شوند این که شما بدانید چه نوع کابینتی نیاز دارید نیز مهم است و بهتر است به آن توجه کنید.اگر شما علاقه‌مند به کابینت‌های کلاسیک باشید و سبک خانه‌ی شما (پذیرایی) متفاوت باشد شاید نتوانید رضایت کافی را در انتهای کار داشته باشید مگر اینکه به تغییر مابقی فضای خانه نیز بپردازید.

سبک کابینت آشپرخانه:

بعضی از افراد هستند که به محیط‌ها و فضاهای مدرن در کابینت آشپزخانه‌شان علاقه دارند که این دسته به سمت کابینت‌هایی با ظاهر مدرن مانند کابینت هایگلاس یا کابینت ام دی اف می‌روند که به آنها کابینت مدرن می‌گوییم. عده‌ای نیز به فضاهای طبیعی و استفاده از عناصر طبیعی علاقه دارند که می‌توانند از کابینت‌های کلاسیک مانند کابینت ممبران و کابینت انزو استفاده کنند.

انتخاب کابینت آشپزخانه متناسب با فضای آشپزخانه

نکته‌ی دیگری که در خصوص کابینت آشپرخانه بهتر است به آن توجه کنید، میزان فضای در دسترس شما است.

کابینت‌ها یک مکان خوب برای گذاشتن وسایل هستند و اگر به اندازه‌ی کافی نباشند شما با حجمی از وسایل که روی دستتان مانده‌اند و فضایی برای آن ندارید مواجه می‌شوید.

پس به ابعاد کابینت، عمق و ارتفاع آن توجه کنید. اگر فضای کافی برای تعداد بیشتر کابینت ندارید احتمالا بتوانید با افزایش عمق و ارتفاع کابینتتان و همچنین استفاده از حداقل ۲ عدد کابینت کمدی و طراحی اکسسوری‌ها عمودی برای آشپزخانه‌تان فضا ایجاد کنید و یا کابینتی با این ویژگی‌ها را انتخاب کنید. در حالت کلی آشپزخانه‌هایی با مساحت ۱۲ متر مربع یا محیط حداقل ۶ متر (به جز پنجره) گزینه‌ای معمولی برای کابینت‌های کلاسیک هستند و آشپزخانه‌های کوچکتر باید از کابینت‌های مدرن استفاده کنند.

البته در محیط‌های کوچکتر هم می‌توان از کابینت‌های کلاسیک استفاده کرد اما زیبایی چندانی ایجاد نمی‌کند.

کابینت‌های مدرن جادار هستند، در این مواقع گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌روند. البته به این نکته هم توجه کنید که این نوع کابینت‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند یک فضاسازی مدرن برای شما انجام می‌دهند.

رنگ کابینت آشپزخانه

در هنگام انتخاب مدل کابینت به رنگ آن توجه کنید!

کابینت‌هایی با سبک کلاسیک به درد رنگ‌های شاد امروزی نمی‌خورند (البته این نظر من است. قطعا نظر شما هم قابل احترام است) اگر می‌خواهید یک آشپزخانه‌ی شاد و رنگی رنگی داشته باشید به سمت سبک‌های مدرن بروید تا دستتان باز باشد.

شاید بهترین گزینه برای این رنگ‌ها کابینت‌های ام دی اف یا کابینت هایگلاس باشند که با توجه به دامنه‌ی رنگی که در اختیارتان قرار می‌دهند می‌توانند نظرتان را جلب کنند. اما (اگر نظر مرا بخواهید!) باید بگویم خیلی به سمت رنگ‌هایی غیر از سفید مشکی و خاکستری نروید. شاید در ابتدا شما را به شور و هیجان وادارند اما به این نکته توجه کنید که بعد از مدتی احتمالا دلتان را می‌زنند.

قطعا همه چیز یکسان نمی‌ماند شما می‌خواهید تم پذیرایی و آشپزخانه را بعد‌ها دوباره تغییر دهید، اما با داشتن کابینت‌هایی با رنگ‌های خیلی خاص این کار بسیار سخت است مگر اینکه کابینت‌ها را تغییر دهید و بحث هزینه‌ای آن برایتان مهم نباشد در این صورت هر رنگ کابینتی که انتخاب کنید مناسب است. در غیر این صورت بهتر است به سمت رنگ‌هایی بروید که به راحتی با بقیه‌ی رنگ‌ها ست می‌شوند و به قول معروف یک چیز همیشگی هستند و قدیمی نمی‌شوند.

کانتر یا جزیره (اپن) کابینت آشپزخانه

نکته‌ی دیگری که در کابینت آشپرخانه اهمیت دارد، اپن آشپزخانه می‌باشد. اپن‌ها به دو دسته اپن جزیره‌ای و اپن کانتر تقسیم‌بندی می‌شوند، کانتر از یک سمت به دیوار و از سمت دیگر با ورودی آشپزخانه قرار گرفته است اما جزیره برای آشپزخانه و ورودی به وجود می‌آورد و معمولا در مرکز ورودی آشپزخانه قرار گرفته و به همین دلیل دو ورودی برای آشپزخانه‌تان ایجاد می‌کند.

این انتخاب هم به سبک سلیقه‌ی شما بر می‌گردد و شما انتخاب‌های متنوعی خواهید داشت.

اما من پیشنهاد می‌دهم اگر جزء آن دسته از افراد هستید که فضای زیادی در خانه ندارند ولی به میز نهارخوری علاقه‌ی بسیاری دارند از خیر اپن بگذرید. همچنین اگر ورودی آشپزخانه شما کوچک است باز هم از خیر اپن بگذرید چرا که برای ورود یخچال ساید به حداقل ۷۵ سانت فضای ورودی نیاز دارید و حداقل جزیره یا کانتر مورد استفاده باید ۹۰ سانت باشد (برای قرار گرفتن دو درب ۴۵ سانت) پس اگر ورودی آشپزخانه‌تان کمتر از ۱۶۵ سانتی‌متر است از خیر آن بگذرید.

اگر فضای شما قابلیت داشتن اپن را دارد این پرسش مطرح است که آیا از اپن به عنوان محلی برای قراردادن وسایل استفاده می‌کنید یا می‌خواهید همانند یک میز ناهارخوری باشد؟

درست است که کابینت‌هایی که زیر اپن قرار می‌گیرند یک فضای مناسب برای گذاشتن وسایل در اختیارتان قرار می‌دهند و این نکته ممکن است برای خیلی‌ها اهمیت زیادی داشته باشد. اما در هرحال فضای شما محدود است و مجبور هستید انتخاب کنید.

سخن پایانی

انتخاب یک کابینت خوب و طراحی آشپزخانه کار مهمی‌ست که معمولا به تنهایی و یا به دست افراد غیر حرفه‌ای نباید انجام شود. تیم گریت کابینت اینجاست تا با بهترین شرایط و بالاترین کیفیت از صفر تا صد کار را مطابق سلیقه شما پیش ببرد! گروه کابینت و دکوراسیون گریت تولید کننده انواع کابینت‌های آشپزخانه با بیش از ۱۵ سال سابقه طراحی و تولید و نصب انواع کابینت‌های آشپزخانه مدرن و کلاسیک با کادری مجرب و بهترین کارشناسان کابینت آماده خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره رایگان در محل شما می‌باشد فقط کافیست در فرم رایگان نام و شماره تماس خود را وارد کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و در محل شما حضور به عمل آورند. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان برای دریافت خدمات با شماره‌ی ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ در تماس باشید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*