میم کوین چیست؟ ارزهای دیجیتالی که قیمتشان شبانه پرواز یا سقوط می‌کند!

یکی از دسته‌بندی‌های ارزهای دیجیتال میم کوین است. افزایش قیمت در زمانی کوتاه جزو ویژگی‌های مهم آن‌ها است. اما چه ارزی Meme Coin خطاب می‌شود؟

برای کسب سود زیاد در مدت زمانی کوتاه، به نظر بازار ارزهای دیجیتال مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری است، اما نباید فراموش کرد مارکت همیشه طبق پیش‌بینی و دلخواه سرمایه گذاران حرکت نمی‌کند. به عنوان مثال میم کوین‌ ها به عنوان نوعی خاص از ارزهای دیجیتال، به تغییرات قیمت سریع در یک بازه زمانی کوتاه معروف هستند. اگرچه عده زیادی با خرید آن‌ها سودهای هنگفتی به دست آورده‌اند، اما نباید از افرادی که با سرمایه گذاری در آن‌ها به خاک سیاه نشسته‌اند چشم‌پوشی کرد! نوسان شدید میم کوین ها ممکن است در جهت بالا یا پایین باشد!

ساخت میم کوین ها (Meme Coin) و توکن ها (Meme Token) با الهام‌گیری از جک‌های تصویری اینترنتی، رویدادهای کنونی، جوامع آنلاین و اینفلوئنسرها بوده است. همین! با این حال طی یک سال اخیر، شاهد انفجار قیمت برخی از آن‌ها بوده‌ایم. به عنوان بهترین مثال باید به دوج کوین رمز ارز مورد علاقه ایلان ماسک اشاره کرد.

اکسچینو

چطور میم کوین ها محبوب شدند؟

اینفلوئنسرها همواره قسمت مهمی از فرهنگ حوزه ارز دیجیتال به شمار رفته‌اند، اما نقششان این اواخر پررنگ‌تر از قبل شده است. وقتی قیمت دوج کوین با حمایت ایلان ماسک به شکل فضایی افزایش یافت، شاهد راه افتادن موج جدیدی از حمایت‌ها از کوین‌ها و توکن‌های مشابه توسط اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی نظیر تیک تاک (TikTok) بودیم.

عده‌ای عقیده دارند سرمایه گذاری در میم کوین ها بی‌عقلی است. به عبارتی آن‌ها خرید این نوع ارزهای دیجیتال را نه یک سرمایه گذاری، بلکه قمار می‌دانند. در مقابل به باور عد‌ه‌ای دیگر، این رمز ارزها نوعی شرط‌بندی ارزان با پتانسیل سودآوری بالای هزار درصد هستند. این دسته عقیده دارند ارزش هر چیز از جمله ارزهای دیجیتال توسط ما انسان‌ها مشخص می‌شود، پس حتی یک رمز ارز بدون کاربرد خاص نیز می‌تواند قیمت بالایی پیدا کند.

با نگاهی منطقی و بیانی صادقانه، میم کوین ها هیچ ارزش ذاتی و عموما حتی کاربرد خاصی ندارند! همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، این نوع ارزهای دیجیتال از جک‌های تصویری اینترنتی الهام گرفته شده‌اند و هدف خاصی پشت توسعه آن‌ها نیست.

خرید و فروش ارز دیجیتال با بهترین قیمت در صرافی اکسچینواکسچینودر اکسچینو، با ثبت نام، دعوت از دوستان و انجام معامله جایزه بگیر

نگاهی به رمز ارزهای گران قیمت بازار بیندازید. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده دنیا یک سیستم مالی خاص و کاملا منحصربه‌فرد به دنیا عرضه کرد و برخلاف عقیده برخی هرگز بی‌پشتوانه نیست. اتریوم، اکوسیستمی عظیم برای اجرای قرارداد هوشمند و اپلیکیشن غیر متمرکز است و می‌توان روی آن، سیستم‌های غیر متمرکز کاملا خودمختار راه‌اندازی کرد. اما دوج کوین چه کاربرد خاصی دارد و چه چیز منحصربه‌فردی ارائه می‌کند؟ ارزهای بزرگ نظیر BTC و ETH برای حل مشکلات دنیای واقعی توسعه داده شده‌اند، اما این درباره میم کوین ها صادق نیست.

اولین Meme Coin بازار یعنی دوج کوین، فقط برای شوخی ارزهای دیجیتال متولد شد! این رمز ارز از یک جک تصویری قدیمی از سگ نژاد شیبا اینو الهام گرفته شده است. شیبا اینو و سایز میم کوین ها نیز شبیه آن هدف خاصی ندارند و صرفا توئیت‌های افراد مشهوری نظیر ایلان ماسک آن‌ها را محبوب کرده است.

وقتی از ایلان ماسک درباره علت حمایتش از دوج کوین پرسیده شد، در پاسخ جوابی داد که به طور کامل نشان‌دهنده نبود هدف و کاربردی خاص پشت میم کوین ها است:

دوج سگ و میم دارد، بقیه ندارند.

در ماه می 2020 (اردیبهشت 1400) نیز مدیر عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، تصویری از بزهایش منتشر کرد و نوشت: «بزهایم: مکس و بیت کوین». پس از انتشار این پست، طی تنها چند ساعت قیمت میم توکنی به نام Aqua Goat نزدیک به 300 درصد رشد یافت.

بهتر است برای سرمایه گذاری در میم کوین ها محتاط عمل کنید. وقتی قیمت یک ارز دیجیتال فقط با یک توئیت می‌تواند طی چند دقیقه شدیدا افزایش پیدا کند، احتمال ریزش شدید آن به روشی مشابه نیز وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*