گوشی هواوی P50

مقایسه هواوی P50 با هواوی پی 50 پرو

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه مشخصات فنی پرچمداران جدید سری P هواوی یعنی گوشی هواوی P50 و هواوی پی 50 پرو – Huawei P50 vs Huawei P50 Pro بپردازیم.

علیرغم تمامی مشکلاتی که تحریم‌های آمریکا برای هواوی ایجاد کرد، این شرکت در نهایت توانست از گوشی‌های پرچمدار 2021 خود رونمایی کند. سری پی 50 از دو گوشی هواوی P50 و هواوی P50 پرو تشکیل شده است؛ اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده، هیچکدام از آنها از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌کنند.

اگر این مورد را نادیده بگیرید، باید گفت که گوشی‌های جدید هواوی در زمره بهترین‌های دنیای اندروید (هارمونی او اس) قرار می‌گیرند و از دوربین‌های منحصر به فردی نیز بهره می‌برند.

اما تفاوت این دو گوشی در چیست و کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ برای دانستن پاسخ این سوال بهتر است با هم به مقایسه مشخصات پی 50 و P50 پرو بپردازیم.

مقایسه هواوی P50 با هواوی پی 50 پرو

هواوی P50هواوی P50 پرو
ابعاد و وزن۱۵۶.۵ در ۷۳.۸ در ۷.۹ میلی‌متر، ۱۸۱ گرم۱۵۸.۸ در ۷۲.۸  در ۸.۵ میلی‌متر، ۱۹۵ گرم
صفحه نمایش۶.۵ اینچ، ۱۲۲۴ در ۲۷۰۰ پیکسل (+FHD)، اولد۶.۶ اینچ، ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل (+FHD)، اولد
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 888، هشته هسته‌ای، ۲.۸۴ گیگاهرتزهواوی های سیلیکن کایرین 9000، هشت هسته‌ای، ۳.۱۳ گیگاهرتز یا کوالکام اسنپدراگون 888، هشت هسته‌ای، ۲.۸۴ گیگاهرتز
حافظه۸ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، درگاه کارت حافظه نانو۸ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۲ گیگ رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، درگاه کارت حافظه نانو
نرم افزارهارمونی او اس 2.0هارمونی او اس 2.0
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPS
دوربینسه‌گانه ۵۰+۱۲+۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8+f/3.4+f/2.2، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4چهارگانه ۵۰+۶۴+۱۳+۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8+f/3.5+f/2.2+f/1.6، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری۴۱۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۶۶ وات۴۳۶۰ میلی‌آمپر، شارژ سیمی سریع  ۶۶ وات و شارژ بی سیم سریع ۵۰ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت و مقاوت در برابر آب و گرد و غبار IP68پشتیبانی از دو سیم کارت و مقاوت در برابر آب و گرد و غبار IP68

طراحی

گوشی هواوی P50 / هواوی پی ۵۰ پرو

هواوی P50 پرو

گوشی هواوی P50 کمی باریک‌تر، سبک‌تر و جمع و جور‌تر از نسخه پرو است؛ اما لبه‌های خمیده نمایشگر پی 50 پرو سبب شده که جذابیت این دستگاه دو چندان شود و بیشتر به چشم بیاید. هر دو عضو سری P50 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند و توانسته‌اند تاییدیه IP68 را دریافت کنند. این بدین معنی است که این گوشی‌ها می‌توانند حداکثر تا نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورند.

در بدنه پشتی شاهد طراحی خاصی برای دوربین هستیم. دو دایره بزرگ مجموعه حسگر‌ها و فلاش LED را در خود جای داده‌اند. پرچمداران هواوی همچنین دارای حاشیه‌های بسیار باریکی هستند و از حفره مرکزی نمایشگر برای جای دادن دوربین سلفی بهره می‌برند.

صفحه نمایش

گوشی هواوی P50

هواوی P50

تفاوت بین نمایشگر این دو گوشی بسیار کم است. هر دو به پنل اولد با رزولوشن +FHD مجهز شده‌اند و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارند. هواوی حسگر اثر انگشت را در زیر نمایشگر قرار داده است.

هواوی P50 پرو به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی با لبه‌های خمیده مجهز شده است، این در حالی است که مدل عادی پی 50 دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی مسطح است. نرخ تازه‌سازی دیگر تفاوت این دو نمایشگر است. گوشی هواوی P50 دارای نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است؛ اما نسخه پرو به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز شده است.

در نهایت می‌توان گفت که در بخش نمایشگر تفاوت زیادی مشاهده نمی‌شود. اگر گیمر هستید بهتر است به سراغ نسخه پرو بروید. در غیر این صورت Huawei P50 به خوبی می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های شما باشد.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی هواوی P50 / هواوی پی ۵۰ پرو

هواوی P50 پرو

هر دو عضو سری هواوی P50 از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 با حداکثر فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز بهره می‌برند. این چیپست در گوشی هواوی P50 در کنار ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی قرار گرفته است؛ اما مدل پرو کمی قوی‌تر است و از ۱۲ گیگ رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه بهره ‌می‌برد. البته هواوی نسخه دیگری از P50 پرو را نیز با تراشه کایرین 9000 توسعه داده است.

نسخه مجهز به اسنپدراگون 888 تا اواخر پاییز به بازار عرضه نخواهد شد؛ اما مدل به همراه کایرین 9000 به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید با استفاده از درگاه کارت حافظه نانو فضای بیشتری برای ذخیره فایل‌های خود در اختیار داشته باشید.

متاسفانه هیچ کدام از این دو مدل از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند. این گوشی‌ها همچنین به جای اندروید، به سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 مجهز شده‌اند. بنابراین خبری از خدمات موبایلی گوگل در نسخه‌های بین‌المللی آنها نیست و کاربران باید در عوض از خدمات موبایلی هواوی استفاده کنند.

دوربین

گوشی هواوی P50

هواوی P50

دوربین مهمترین تفاوت بین این دو گوشی را رقم می‌زند. هر دو گوشی پرچمدار به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال مجهز شده‌اند؛ اما سایر حسگر‌ها یکسان نیستند. هواوی P50 پرو از دوربین پریسکوپ ۶۴ مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین مونوکروم ۴۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

مجموعه دوربین مدل عادی P50 ضعیف‌تر از نسخه پرو است و شاهد استفاده از یک لنز پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی در آن هستیم. وب‌سایت دگزومارک اعلام کرد که هواوی P50 پرو در حال حاضر بهترین دوربین را در میان گوشی‌های موبایل دارد.

باتری

برتری مهم دیگر مدل پرو در زمینه باتری است. مدل استاندارد گوشی هواوی P50 دارای باتری با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر است؛ اما پی 50 پرو به یک باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپری مجهز شده است و از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی ‌می‌کند. بنابراین شاهد عمر باتری بیشتر در کنار راه‌های بیشتر برای شارژ گوشی هستیم.

قیمت

گوشی هواوی P50 با قیمت ۷۱۲ دلار در چین عرضه خواهد شد و مدل پرو نیز با برچست قیمتی ۹۵۰ دلاری از راه می‌رسد. اگر عمر باتری بیشتر، پشتیبانی از شارژ بی سیم و دوربین‌های بهتر برایتان مهم است که بدون شک باید به سراغ P50 Pro بروید؛ در غیر این صورت، پی 50 نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*