المپیک

مقایسه رکورد انسان‌ها با حیوانات در ورزش؛ حیوانات قهرمان بلامنازع المپیک !

اگر حیوانات به جای انسان‌ها در رشته‌های ورزشی مختلف المپیک شرکت می‌کردند چه رکوردهایی را می‌توانستند به ثبت برسانند؟ در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم.

مسابقات المپیک که در کشور ژاپن برگزار می‌شود این روزها مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و ورزشکارانی از کشورهای مختلف نیز روزانه در آن رکوردهای جدیدی را به ثبت می‌رسانند، اما در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که اگر حیوانات به جای انسان‌ها در رشته‌های ورزشی مختلف المپیک شرکت می‌کردند می‌توانستند چه رکوردهایی را به ثبت می‌رسانند? در ادامه در 8 رشته ورزشی مختلف رکورد انسان‌ها با حیوانات را مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه رکورد انسان‌ها با حیوانات در رشته‌های ورزشی المپیک

1. پرش سه گام

المپیک

در حال حاضر مایک پاول آمریکایی با پرش 8 متر و 95 سانتی‌متر توانسته رکورد انسانی پرش سه گام جهان را به خود اختصاص دهد، اما اگر پلنگ برفی نیز می‌توانست در این رشته ورزشی شرکت کند، با رکورد 15 متری خود در جایگاه نخست قرار می‌گرفت.

2. پرش ارتفاع

المپیک

در این شاخه ورزشی نیز خاویر سوتومایور از کوبا توانسته با عبور از مانع 2 متر و 45 سانتی رکورد جدیدی را به ثبت برساند، اما در صورت حضور حیوانات در المپیک، خرگوش صحرایی دم سفید با پرش 5 متر و 70 سانتی متر موفق به دریافت مدال طلا می‌شد.

3. دوی سرعت

المپیک

به طور کلی انسان از لحاظ توانایی‌های جسمی نسبت به برخی از حیوانات در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در شاخه ورزشی دوی سرعت نیز قادر به رقابت با حیوانات نخواهد بود. یوسین بولت جامائیکایی در حال حاضر با سرعت کمتر از 44.72 کیلومتر در ساعت رکورد دار شاخه دوی سرعت است، اما یوزپلنگ با رکورد سرعت 114.5 کیلومتر در ساعت بدون رقیب می‌توانست برنده این شاخه ورزشی باشد.

4. سریعترین شناگر

المپیک

مایکل فیلیپس آمریکایی با رکورد سرعت 7.08 کیلومتر در ساعت به عنوان سریع‌ترین شناگر میان انسان‌ها شناخته می‌شود، این در حالی است که در صورت شرکت حیوانات در المپیک، بادبان ماهی قادر است با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت در جایگاه نخست قرار بگیرد.

5. عمیق‌ترین غواصی

المپیک

در حال حاضر احمد گبر از مصر توانسته با رفتن به عمق 332 متری در دریا رکورد عمیق‌ترین غواصی را به نام خود ثبت کند، اما در میان حیوانات این رکورد به نهنگ غازمنقار با 2 هزار و 992 متر تعلق دارد.

6. وزنه‌برداری

المپیک

در حال حاضر لاشا تالاخادزه از گرجستان با مهار وزنه 485 کیلوگرمی رکورددار وزنه‌برداری در جهان محسوب می‌شود. در میان حیوانات این رکورد به فیل آفریقایی تعلق دارد که می‌تواند به آسانی اجسامی با وزن 1 تن را جابه‌جا کند.

7. دوی ماراتن

المپیک

دوندگان دوی ماراتن می‌بایست مسافت حدود 42 کیلومتر و 195 متر را بپیمایند که الیود کیپچوگه کنیایی رکورددار این شاخه ورزشی محسوب می‌شود. وی موفق به ثبت رکورد 2 ساعت و 1 دقیقه و 39 ثانیه شده است، اما در میان حیوانات شترمرغ می‌تواند چنین مسافتی را ظرف مدت 45 دقیقه طی کند.

8. سریعترین ضربه مشت

المپیک

رکورد انسانی این رشته به کیت لیدل آمریکایی تعلق دارد که سرعت مشت‌های وی به 20 متر بر ثانیه می‌رسد، اما در میان حیوانات میگوی مانتیس با سرعت ۲۳ متر بر ثانیه می‌تواند به دشمنان خود مشت بزند. البته در رکورد این شاخه ورزشی بین انسان و حیوان اختلاف کمی وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*