گوشی ریلمی GT مستر ادیشن / آنر 50 پرو

مقایسه مشخصات گوشی ریلمی GT مستر ادیشن با آنر 50 پرو

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه مشخصات فنی و طراحی دو گوشی ریلمی GT مستر ادیشن و آنر 50 پرو – Realme GT Master Edition vs Honor 50 Pro بپردازیم.

آنر با معرفی گوشی میان رده قدرتمند آنر 50 پرو به بخش گوشی‌های پریمیوم بازگشت. آنر دیگر به عنوان یک برند زیر مجموعه هواوی به حساب نمی‌آید و به همین خاطر نیز می‌تواند محصولات خود را همراه با خدمات موبایلی گوگل در بازار جهانی عرضه کند. ریلمی نیز با معرفی گوشی میان رده فوق‌العاده خود با نام ریلمی GT مستر ادیشن قصد دارد تا حضور قدرتمندی در بازار‌های جهانی داشته باشد.

آیا آنر 50 پرو بهترین گزینه برای شما است یا اینکه بهتر است تا زمان عرضه ریلمی جی تی مستر ادیشن صبر کنید؟ در این مقایسه پاسخ این سوال را خواهید یافت.

مقایسه مشخصات گوشی ریلمی GT مستر ادیشن با آنر 50 پرو

آنر 50 پروریلمی GT مستر ادیشن
ابعاد و وزن۱۶۳.۵ در ۷۴.۷ در ۸ میلی‌متر، ۱۸۷ گرم۱۵۹.۲ در ۷۳.۵ در ۸.۷ میلی‌متر، ۱۷۸ گرم
صفحه نمایش۶.۷۲ اینچ، ۱۲۳۶ در ۲۶۷۶ پیکسل (+FHD)، اولد۶.۴۳ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD)، سوپر امولد
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 778G، هشته هسته‌ای، ۲.۴ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 778G، هشته هسته‌ای، ۲.۴ گیگاهرتز
حافظه۸ گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۸ یا ۱۲گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزاراندروید 11، مجیک UIاندروید 11، ریملی UI
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPS
دوربینچهارگانه ۱۰۸+۸+۲+۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، f/2.2، f/2.4، f/2.4، دوربین سلفی دوگانه ۱۲+۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و f/2.2سه‌گانه ۶۴+۸+۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، f/2.2، f/2.4، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۱۰۰ وات۴۳۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۶۵ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه 5Gپشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه 5G

طراحی

هر دو گوشی از طراحی بسیار زیبایی برخوردار هستند. بدنه پشتی آنر 50 پرو از جنس شیشه است و اگرچه مات است؛ اما از پردازشی مشابه Reno Glow اوپو بهره می‌برد. همچنین شاهد استفاده از نمایشگر با لبه‌های خمیده در این گوشی هستیم.

گوشی ریلمی GT مستر ادیشن / آنر 50 پرو

ریلمی GT مستر ادیشن از یک پنل با لبه‌های خمیده بهره نمی‌برد؛ اما Naoto Fukasawa، طراح معروف ژاپنی مسئولیت طراحی منحصر به فرد آن را به عهده داشته است. ریلمی همچنین در ساخت گوشی خود از نوعی چرم گیاهی (البته نه در تمامی رنگ‌های این گوشی) استفاده کرده‌ است و طراحی آن نیز یادآور چمدان است. ریلمی جی تی در مقایسه با آنر 50 پرو گوشی جمع و جور‌تری به حساب می‌آید و به همین خاطر برای استفاده با یک دست مناسب‌تر است.

صفحه نمایش

روی کاغد، نمایشگر Honor 50 Pro دست بالا را دارد. اول از همه باید به اندازه بزرگتر نمایشگر آنر اشاره کرد که تجربه تماشای فیلم را لذت بخش‌تر می‌کند. علاوه بر این نماینده آنر به یک پنل اولد با توانایی نمایش یک میلیارد رنگ مجهز شده است؛ اما نمایشگر ریلمی تنها می‌تواند ۱۶ میلیون رنگ را نشان دهد.

گوشی ریلمی GT مستر ادیشن

آنر 50 پرو همچنین دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. گوشی ریلمی GT مستر ادیشن نیز از یک پنل امولد با رزولوشن +FHD و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد؛ اما بازتولید رنگ‌ها در مدل آنر به واقعیت نزدیک‌تر است. هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای احراز هویت بهره می‌برند.

توجه داشته باشید که آنر 50 پرو دارای حفره نمایشگر دوگانه است؛ اما در نمایشگر گوشی رقیب فقط یک حفره برای دوربین سلفی دیده می‌شود.

سخت افزار و نرم افزار

دلیل ما برای مقایسه گوشی ریلمی GT مستر ادیشن و آنر 50 پرو استفاده از پردازنده یکسان بود. هر دو گوشی به تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G مجهز شده‌اند. اسنپدراگون 778G در کنار اسنپدراگون 780G (که دیگر تولید نمی‌شود) به عنوان قوی‌ترین تراشه میان رده کوالکام شناخته می‌شود. اگر به دنبال تراشه قدرتمند‌تری هستید، باید به سراغ سری پرچمدار اسنپدراگون 800 برود.

گوشی ریلمی GT مستر ادیشن / آنر 50 پرو

آنر 50 پرو بخش سخت افزاری را به سود خود به پایان می‌رساند، چرا که در بهترین کانفیگ خود رم بیشتری (۱۲ گیگ) نسبت به ریلمی جی تی دارد. هر دو گوشی به اندروید 11 مجهز شده‌اند و از رابط‌های کاربری Realme UI و Magic UI برای شخصی سازی سیستم عامل بهره می‌برند.

دوربین

در بخش دوربین نیز مدل پرو آنر 50 جلوتر است، زیرا از سخت افزار قدرتمند‌تری در مجموعه دوربین استفاده کرده است. در دوربین اصلی آنر شاهد استفاده از یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 هستیم.

گوشی ریلمی GT مستر ادیشن / آنر 50 پرو

در تصویر برداری سلفی نیز آنر به دلیل استفاده از حسگر اصلی ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی عملکرد بهتری دارد. در واقع نه تنها دوربین سلفی آنر 50 پرو از ریلمی GT مستر ادیشن برتر است، بلکه به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های سلفی بازار به حساب می‌آید.

باتری

اگر به دنبال عمر باتری بیشتر هستید، بدون لحظه‌ای تردید به سراغ گوشی ریلمی GT مستر ادیشن بروید. ظرفیت باتری مدل ریلمی ۴۳۰۰ میلی‌آمپر است و می‌تواند به راحتی شما را تا یک روز کامل همراهی کند. هرچند اگر علاقه‌مند به فناوری شارژ سریع هستید،‌ آنر پیشنهاد بهتری برای شما دارد. با شارژر ۱۰۰ وات این محصول می‌توانید باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را در تنها ۲۵ دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

قیمت

آنر 50 پرو با قیمت پایه ۷۰۰ دلار در بازار آسیا عرضه شده است؛ اما ریلمی GT مستر ادیشن تنها ۳۸۰ دلار قیمت دارد. اگر عمر باتری را در نظر نگیریم، آنر 50 پرو گوشی برتر این مقایسه است؛ اما با انتخاب ریلمی و بدون اینکه ویژگی‌های خیلی زیادی را از دست دهید، می‌توانید میزان زیادی در مبلغ پرداختی صرفه‌جویی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*