گوشی آیفون 13

گوشی آیفون 13 احتمالا 20 درصد عمر باتری بیشتری خواهد داشت

به تازگی شایعاتی از گوشی آیفون 13 منتشر شده که خبر از باتری بزرگ‌تر و مصرف بهینه‌تر آن را می‌دهد. موردی که یکی از بزرگترین ایرادات محصولات اپل محسوب می‌شود.

گوشی‌های آیفون همواره بخاطر باتری ضعیف و خالی شدن سریع شارژ توسط دارندگان گوشی‌های اندرویدی، به خصوص طرفداران سامسونگ مورد تمسخر قرار می‌گیرند. موضوعی که هرچند تلخ است، اما حقیقت دارد. در حالی که گوشی‌های اندرویدی امروزی به باتری‌های 4000 تا 5000 میلی آمپری مجهز می‌شوند و گاها پا را فراتر می‌گذارند، گوشی‌های اپل با هزار زحمت در محدوده 3000mAh دست و پا می‌زنند. البته با عرضه گوشی آیفون 11 پرو، شرکت Apple نشان داد که سعی دارد تا این نقطه ضعف را گام به گام برطرف کند.

در سری گوشی آیفون 12 هم شاهد استفاده اپل از پردازشگر 5 نانو متری بودیم که برای تهیه تراشه A14 Bionic به کار گرفته شده بود تا عمر باتری تا حدی افزایش پیدا کند؛ موردی که به شدت کارساز بود. برای مثال گوشی iPhone 12 Pro Max با وجود استفاده از اتصال 5G که پرمصرف است و باتری کوچک تر نسبت به مدل 11 پرو مکس (3687mAh در برابر 3969mAh) می‌توانست تا 14 ساعت و 6 دقیقه کارایی داشته باشد؛ در حالی که مدل قدیمی تر در 12 ساعت و 54 دقیقه تمام شارژ خود را مصرف می‌کرد.

در عین حال هنگام استریم ویدیو بر روی سرویس YouTube مدل 11 پرو مکس موفق شد تا مدل جدیدتر iPhone 12 Pro را به سختی شکست دهد و با اختلاف تنها 21 دقیقه کارکرد بیشتر، پیروز میدان شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که کاهش مصرف باتری با چیپ پردازنده A14 Bionic SoC کاملا محسوس و قابل رویت است.

اما اگر عمر باتری بالا برای شما، موردی حیاتی باشد و به دلایلی از به کارگیری پاور بانک بیزار باشید، گوشی آیفون 13 می‌تواند با پیشرفت‌های زیاد در این زمینه شما را خوشحال‌تر هم بکند. بر اساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده، گوشی آیفون 13 پرو مکس به یک باتری 4352 میلی آمپر در ساعتی مجهز خواهد بود که پیشرفتی 18% نسبت به iPhone 12 Pro Max محسوب می‌شود.

گوشی‌های آیفون 13 و 13 پرو هم با افزایش 10 درصدی از باتری 2815mAh به 3095mAh دست پیدا می‌کنند و ضمنا مدل 13 Mini هم احتمالا با 8% افرایش به یک باتری 2406mAh بسنده می‌کند.

به جز باتری بزرگتر که باعث ضخیم‌تر شدن مدل 2021 iPhone می‌شود، گوشی‌های جدید اپل از پردازنده A15 Bionic هم استفاده می‌کنند که 15% الی 20% در مصرف باتری صرفه جویی خواهد کرد. با وجود باتری بزرگتر و صرفه جویی بیشتر، احتمال می‌رود تا بالاخره طرفداران شرکت Apple از عملکرد محصولات آیفون در این زمینه به رضایت کامل درست پیدا کنند.

قبل از پایان کار باید اشاره کنیم که مدل‌های پرو و پرو مکس احتمالا از نرخ بارگذاری 120 هرتزی ProMotion پشتیبانی خواهند کرد که باعث بروز رسانی تصویر به 120 بار در هر ثانیه می‌شود. این مورد می‌تواند مصرف باتری را تا حد زیادی بالا برود. اما خوشبختانه بر اساس شایعات، سازندگان قصد دارند تا با کمک گیری از فناوری LTPO بارگذاری صفحه را به حالت متغیر در بیاورند تا محتویاتی مانند پیام‌ها و ایمیل‌ها با سرعت 120Hz بارگذاری نشوند و باتری برای فعالیت‌های سنگین‌تر ذخیره شود.

گوشی آیفون 13 و سایر مدل‌های آن هنوز به صورت رسمی معرفی نشده‌اند، اما انتظار می‌رود تا یک ماه دیگر، شاهد برگزاری رویداد مخصوص اپل باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*