قیمت بیتکوین

فعالیت کاربران جدید بیت کوین یک سقف تاریخی تازه ثبت کرد

گراف مربوط به تعداد و میزان فعالیت کاربران جدید شبکه بیت کوین امیدوارکننده است. با وجود ثابت ماندن قیمت بیت کوین، شبکه به رشدش ادامه می‌دهد.

قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به سقف تاریخی 65 هزار دلار در فرودین سال جاری، با ریزش شدیدی مواجه شد و حتی قیمت 29 هزار دلار را نیز مجددا لمس کرد. از آن زمان تا چند هفته پیش، ارزش اولین رمز ارز دنیا تقریبا ثابت ماند و به صورت افقی با شیبی ملایم حرکت کرد. با این حال، شبکه به رشدش ادامه داد و کاربران بیشتری جذب کرد. با توجه به غیر متمرکز بودن شبکه Bitcoin، عضویت هر نفر در آن به ارزشش اضافه می‌کند؛ اضافه شدن کاربران جدید بیت کوین به افزایش ارزش شبکه و در نتیجه قیمت این ارز دیجیتال منجر می‌شود. این اتفاق، طبیعت پدیده‌ی «اثر شبکه» (Network Effect) است.

اکسچینو

کاهش قیمت مانع ورود کاربران جدید به بیت کوین نشد

تحلیلگر مطرح بازار رمز ارزها آقای ویل کلمنته (Will Clemente)، اخیرا با انتشار یک توئیت، به 164 هزار دنبال‌کننده خود در توئیتر اعلام کرد تعداد کاربران تازه وارد به شبکه بیت کوین همینطور در حال افزایش است و به طور مستمر شاهد ثبت سقف‌های تاریخی جدیدی هستیم.

چارت کاربران جدید بیت کوین

همانطور که یکی از میزبان‌های برنامه Alt-Coin Daily اخیرا به آن اشاره کرد، تریدرها بازار را (فقط) در کوتاه مدت کنترل می‌کنند. اگر درباره وضعیت بازار در بلند مدت صحبت کنیم، چارت بالا، یکی از امیدوارکننده‌ترین نمودارهای قابل مشاهده در حال حاضر است. خوشبختامه آقای ویل کلمنته این چارت را به زبان ساده برای ما تشریح کرد.

نهنگ‌ها در حال توزیع سکه‌های خود هستند

شاخص جینی (Gini Index)، معیاری برای (ارزیابی) توزیع درآمد بین یک جمعیت است. این شاخص را آمارشناس ایتالیایی، کورادو جینی (Corrado Gini)، در سال 1912 خلق کرد. اغلب از آن برای اندازه‌گیری نابرابری اقتصادی استفاده می‌شود. کاربرد آن در واقع اندازه‌گیری توزیع درآمد یا (به ندرت) توزیع ثروت بین یک جمعیت است.

خرید و فروش ارز دیجیتال با بهترین قیمت در
صرافی اکسچینو
اکسچینودر اکسچینو، با ثبت نام، دعوت از دوستان و انجام معامله
جایزه بگیر

حال با بررسی وضعیت بیت کوین متوجه خواهیم شد شاخص جینی آن همینطور سالم‌تر می‌شود. بر اساس گفته‌های ویل کلمنته، اگر صندوق‌های قابل معامله (ETF) و گری اسکیل (Grayscale) را کنار بگذاریم، طبق تجزیه و تحلیل‌های درون زنجیره‌ای، با گذشت زمان نهنگ‌ها فقط سکه‌های خود را توزیع می‌کنند. این تحلیلگر مدعی است کیف پول‌های دارای کمتر از 10 بیت کوین هرگز دست از خرید برنمی‌دارند. از 19 می 2021 (29 اردیبهشت 1400)، والت‌های دارای موجودی خرد در مقایسه با نهنگ‌ها بیشتر در حال خرید هستند. هر روز که می‌گذرد، توزیع سالم شبکه بیت کوین بهتر و بهتر می‌شود.

قبل از این ادعا می‌شد بیت کوین یک دارایی در دست افراد ثروتمند (نهنگ‌ها) است که با بالا و پایین کردن قیمت آن، اقدام به کسب سود می‌کنند. اما با افزایش کاربران جدید بیت کوین این فرضیه روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*