هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5

مشخصات هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 منتشر شد

سونی برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ از هدست پلی استیشن وی آر رونمایی کرد و امروز مشخصات هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 – PS5 VR منتشر شده است.

بازار هدست‌های واقعیت مجازی تا حد زیادی در اختیار برند زیر مجموعه فیسبوک یعنی آکیولس است؛ اما این شرکت تنها بازیگر این حوزه نیست و HTC نیز با قدرت در حال توسعه هدست‌های سری وایو است. حتی مایکروسافت نیز با معرفی پلتفرم Windows Mixed Reality می‌خواهد نقش پررنگ‌تری در این بازار داشته باشد؛ اما خیلی از کاربران منتظر هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 هستند و انتشار مشخصات این گجت می‌تواند آنها را خوشحال کند.

سونی در سال 2016 از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرد. هدست سونی تنها سیستم کنسول محور در میان غول‌های این حوزه است. هرچند با عرضه Play Station 5 انتظارات برای معرفی یک سیستم VR متناسب نیز فزونی گرفت.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 / پلی استیشن وی آر

خوشبختانه به نظر می‌رسد سونی برنامه‌های بزرگی هم در بخش سخت افزاری و هم در بخش محتوا برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 دارد. نسل جدید هدست سونی پیشرفت چشمگیری در مقایسه با نسخه قبلی خواهد داشت. البته از آنجایی که PSVR از سال ۲۰۱۶ شاهد هیچکونه ارتقاء چشمگیری نبوده است،‌ این اتفاق تا حدودی قابل پیش بینی بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، هدست سونی از یک نمایشگر اولد HDR با رزولوشن ترکیبی ۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل و میدان دید ۱۱۰ درجه بهره می‌برد. سونی همچنین از ردیابی چشم برای به‌کارگیری فناوری Foveated rendering استفاده کرده است و قابلیت مقیاس‌پذیری منعطف نیز به بهبود عملکرد کمک خواهد کرد.

کنترولر دستگاه نیز از حسگر‌های لمسی خازنی برای ردیابی حرکات انگشتان شست، اشاره و میانی بهره می‌برد.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 / پلی استیشن وی آر

البته یک سیستم واقعیت مجازی جدید قطعا باید تجربه جدیدی را نیز برای کاربران به ارمغان بیاورد و به همین خاطر سونی در نظر دارد که بازی‌های AAA را وارد اکوسیستم Virtual Reality خود کند. این یعنی اینکه بازی‌های جدید باید علاوه بر نمایشگر‌های عادی از دید ترکیبی واقعیت مجازی نیز پشتیبانی کنند. متاسفانه هنوز هیچگونه اطلاعاتی درباره سازگاری با سیستم‌های قدیمی‌تر منتشر نشده است.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 می‌تواند سیستم VR سونی را یک گام بزرگ به جلو برده و آن را در کنار نام‌های بزرگ این حوزه قرار دهد. متاسفانه طرفداران سونی باید برای دیدن این هدست تا سال آینده میلادی صبر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*