کالبد شکافی نوکیا XR20

کالبد شکافی نوکیا XR20 را تماشا کنید؛ بدنه‌ای همچون تانک

ویدیو کالبد شکافی نوکیا XR20 منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی سرسخت استحقاق لقب تانک را دارد. چیدمان قطعات Nokia XR20 تعمیر پذیری آن را دشوار کرده است.

گوشی‌های نوکیا از دیرباز به استحکام و مقاومت بالا مشهور بوده‌اند. حالا این شرکت فنلاندی می‌خواهد دستگاهی را به بازار عرضه کند که می‌توانید به طور خاص روی مقاومت بالای آن حساب کنید. ویدیو کالبدشگافی نوکیا XR20 نیز همین موضوع را نشان می‌دهد.

اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی طوری ساخته شده‌اند که بهتر است در صورت رخ دادن مشکلی برای آنها به فکر تعویضشان باشید و به سمت تعمیر نروید. البته خیلی از این گوشی‌ها در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و از مواد با کیفیتی ساخته شده‌اند؛ اما در هر صورت اتفاقات مختلفی می‌تواند سبب کوتاه شدن عمر این گجت‌های گران قیمت شوند.

کالبد شکافی نوکیا XR20

باز کردن و تعمیر کردن یک گوشی عادی نیز گاهی اوقات کار سختی است،‌ حالا چه برسد به گوشی جان سخت نوکیا XR20 که در این زمینه هم در حد و اندازه نامش ظاهر شده است.

کالبدشکافی نوکیا XR20 می‌تواند در مواقعی بسیار آسان و در مواقع دیگر بسیار سخت باشد. این موضع بستگی به این دارد که چه بخشی باید تعمیر یا تعویض شود. خوشبختانه قطعات گوشی به صورت ماژولار هستند  به همین خاطر تعویض کردن آنها کار سختی نیست؛ البته اگر بتوانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید.

محصول جدید HMD Global توانسته است گواهی IP68 را به دست آورد. با این وجود با کمی حرارت و یک ابزار پلاستیکی به راحتی می‌توانید کاور پلاستیکی پشتی گوشی را باز کنید. البته پیچ‌ها و اتصالات زیادی در پشت گوشی قرار دارد؛ اما باز کردن آنها برای یک تعمیر‌کار حرفه‌ای کار سختی نیست.

نوکیا از لاستیک برای جلوگیری از وارد شدن آب به داخل گوشی استفاده کرده است و فریم میانی نیز از جنس آلومینیوم مستجکم است. مشکل کار در برداشتن لایه‌های متعدد برای رسیدن به بخش مورد نظر است.

به عنوان مثال برای تعویض نمایشگر ابتدا باید کاور پشتی را باز کنید، سپس به سراغ برداشتن مادربرد و باتری بروید تا بالاخره بتوانید کابل فلکس گوشی را جدا کرده و با دقت فراوان نمایشگر حساس XR20 را خارج کنید.

کانال یوتیوب PBKreviews به همین خاطر به نوکیا XR20 امتیاز تعمیر پذیری ۶.۵ از ۱۰ را داده است. درست است که تعمیر گوشی مقاوم نوکیا کار سختی است؛ اما در مقایسه با خیلی از پرچمداران اندرویدی موجود، مخصوصا گوشی‌های ساخته شده با کاور پشتی از جنس شیشه در جایگاه بهتری قرار دارد. کالبد شکافی نوکیا XR20 نشان داد که اچ ام دی گلوبال نه تنها یک گوشی مقاوم در برابر عوامل بیرونی ساخته است،‌ بلکه نفوذ به داخل آن نیز بسیار دشوار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چی نوشتی یا چی ترجمه کردی خداوکیلی
    خود یه بار بشین بخون ببین خندت نمی گیره