خودروهای برقی

هزینه نگهداری خودروهای برقی چقدر با خودروهای بنزینی تفاوت دارد؟

کارشناسان حوزه خودرو در بررسی‌های جدید خود دریافتند در شرایط فعلی هزینه نگهداری خودروهای برقی از خودروهای بنزینی بیشتر است.

در حال حاضر خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی برای مالکان مزایای متعددی چون خرابی کمتر را به همراه دارند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هزینه نگهداری خودروهای الکتریکی از خودروهای بنزینی بسیار بیشتر است.

بالا بودن هزینه نگهداری خودروهای برقی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد سرویس خودروهای الکتریکی در سه ماهه اول پس از تحویل نسبت به خودروهای بنزینی 2.3 برابر بیشتر است. البته خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی از اجزای فنی کمتری بهره می‌برند و به همین دلیل هزینه تعمیرات و نگهداری آنها باید کمتر باشد، اما در حال حاضر همچنان هزینه سرویس این خودروها بسیار زیاد است.

مؤسسه وی پردیکت در همین رابطه اعلام کرد هرچند در حال حاضر هزینه سرویس خودروهای الکتریکی از خودروهای بنزینی بیشتر است، اما در آینده این فاصله به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. طبق گفته این موسسه، بعد از یک سال هزینه سرویس خودروهای برقی 1.6 برابر خودروهای بنزینی برآورد شده است، اما پس از 9 ماه از تحویل هزینه‌های آن به 78 درصد کاهش پیدا می‌کند.

گفتنی است قسمت زیادی از این هزینه‌ها توسط شرکت‌های تولیدکننده تامین می‌شوند و مشمول گارانتی خواهند شد. کارشناسان برای این تحقیق حدود 19 میلیون خودرو را در بین سال‌های 2016 تا 2019 مورد بررسی قرار دادند. رئیس مؤسسه وی‌پردیکت عنوان کرد در حال حاضر عدم آشنایی تعمیرکاران با خودروهای الکتریکی یکی از مشکلات بزرگ این خودروها محسوب می‌شود؛ چرا که از لحاظ فنی بسیاری از این خودروها برای تعمیرکاران ناشناخته هستند، اما انتظار می‌رود طی سال‌های آینده این مشکل نیز برطرف شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*