تست سرعت وردپرس

معرفی ۷ ابزار مهم برای تست سرعت وردپرس

با تست سرعت وردپرس می‌توانید سرعت بارگذاری وب‌سایت خودتان را افزایش دهید و با وب‌گردی روان، باعث افزایش بازدیدکنندگان سایتتان شوید.

اگر به دنبال راهی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خود هستید، ابتدا باید بدانید که آن در حال حاضر با چه سرعتی اجرا می‌شود. سپس می‌توانید بعد از افزایش سرعت وردپرس، آن را با نسخه قبلی سایت خود مقایسه کنید. مهم است که شما از سرعت فعلی وب‌سایت خود مطلع باشید تا بتوانید اقدامات موثری را انجام دهید. تست سرعت وردپرس اطلاعات کاملی را برای ادامه مسیر در اختیار شما قرار می‌دهد.

چرا تست سرعت وردپرس مهم است؟

هیچ کاربری نیست که از سایت‌هایی با سرعت بارگذاری پایین خوشش بیاید. به طور متوسط، بارگذاری یک وب‌سایت نباید بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد. کاربران از سایت‌هایی که سرعت بارگذاری پایینی دارند، فراری هستند. در دهه جاری، سایت‌های کند دیگر هیچ جایی نزد کاربران ندارند.

برای موفقیت، باید بدانید که آیا وب‌سایت شما هم جزو وب‌سایت‌هایی است که با سرعت کمی بارگذاری می‌شوند یا خیر. تا زمانی که از سرعت دقیق وب‌سایت خود مطلع نباشید، نمی‌توانید کمکی به بهبود آن کنید. بنابراین یک تست سرعت وردپرس همان چیزی است که می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت وب‌سایت خود را بسنجید.

بهترین ابزارهای تست سرعت وردپرس

ابزارهای مختلفی برای تست سرعت وردپرس وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرنید. هر کدام از روش منحصر به فردی برای اجرای تست‌های سرعت و تجزیه و تحلیل سرعت وب‌سایت شما استفاده می‌کنند. ما در اینجا ۷ مورد از کارآمدترین ابزارهای تست را گردآوری کرده‌ایم که به شما در انتخاب یک Speed Test مناسب برای وردپرس کمک خواهد کرد.

۱- Google PageSpeed Insights

تست سرعت وردپرس

ابزار PageSpeed Insights گوگل یک سرویس منبع باز برای اجرای تست سرعت و عملکرد روی وب‌سایت شما است. استفاده از آن ساده است و می‌تواند تست‌ها را با پارامترهای متفاوتی هم روی موبایل و هم دسکتاپ اجرا کند.

نتایج تست‌‌های این ابزار هم به چند بخش به نام‌های Field Data، Lab Data، Opportunities، Diagnostics و Passed audits تقسیم می‌شود. به طور مثال در بخش Field Data، گزینه FCP مدت زمان بارگذاری محتوا روی یک صفحه و FID نیز پاسخ‌پذیری صفحه را نشان می‌دهند. بخش Opportunities پیشنهادهایی برای بهبود سرعت می‌دهد، بخش Diagnostics همانطور که از نامش پیداست مشکلاتی که به ترمیم نیاز دارند را مشخص می‌کند و Passed audits نیز شما را از زمینه‌هایی که در آن عملکرد خوبی دارید مطلع می‌کند.

اگر گوگل اطلاعاتی را در مورد وب‌سایتتان به شما ارائه می‌کند، باید آن‌ها را جدی گرفت. زیرا بیشتر بازدیدکنندگان شما در گوگل جستجو می‌کنند و این گوگل است که رتبه‌بندی جستجوها را تعیین می‌کند.

۲- GTmetrix Speed Test

تست سرعت وردپرس

یکی دیگر از محبوب‌ترین ابزارهای تست سرعت وردپرس GTmetrix نام دارد. این ابزار جزئیات را ریز به ریز تحلیل و بررسی می‌کند و گزارش عملکرد وب‌سایت شما را در اختیارتان خواهد گذاشت. با توجه به کیفیت بالا و سودمندی این اطلاعات، GTmetrix ارزش استفاده کردن را دارد.

این ابزار دارای یک سیستم درجه‌بندی وب‌سایتها با توجه به عملکرد آن‌ها است. وب‌سایت شما ابتدا یک رتبه خواهد گرفت و سپس مورد بررسی دقیق‌تری قرار خواهد گرفت.

GTmetrix دارای بخش‌های مختلفی از جمله Summary، Performance، Structure، Waterfall، Video و History است که هر کدام وظیفه نمایش جزئیات مختلفی را در مورد وب‌سایت شما دارند.

۳- Pingdom Speed Test

تست سرعت وردپرس

Pingdom یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مناسب تست سرعت وردپرس محسوب می‌شود. این ابزار وب‌سایت وردپرسی شما را از ۷ سرور و ۷۰ موقعیت مکانی جهانی مختلف تست می‌کند تا نشان دهد سرعت بارگذاری سایت شما برای تمام کاربران جهان چگونه است.

استفاده از این ابزار در کنار بررسی عمیقی که روی عملکرد وب‌سایت شما انجام می‌دهد، ساده است. در اینجا یک سیستم رتبه‌بندی برای مشاهده جایگاه وب‌سایت شما در میان دیگر وب‌سایتها از نظر سرعت بارگذاری و عملکرد نیز وجود دارد.

این ابزار بخش‌هایی را برای بهبود عملکرد صفحه وب شما ارائه می‌کند که شامل درخواست‌های HTTP، تغییر مسیرهای URL، جستجوگر DNS و غیره می‌شود. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد اندازه انواع مختلف محتوا در وب‌سایت شما از جمله تصویر، اسکریپت، فونت، HTML و XHR را هم نشان خواهد داد.

۴- WebPageTest

تست سرعت وردپرس

اگر دنبال یک ابزار حرفه‌ای برای تست سرعت سایت وردپرسی خود هستید، پیشنهاد ما به شما WebPageTest است. این ابزار عمیق‌ترین اطلاعات و معیارهای اندازه‌گیری سرعت وب‌سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. ابتدا باید شما نوع تست را از بین ۴ دسته مختلف (Advanced testing، Simple، Visual Comparison و Traceroute) انتخاب کنید. این سیستم تست سرعت را ۳ مرتبه انجام می دهد و سپس اطلاعات به دست آمده را در قالب یک نمای آبشاری، اسکرین شات و یک ویدیوی اسلوموشن از سرعت بارگذاری وب‌سایت شما ارائه می‌کند.

این ابزار تحلیل و بررسی‌های سرعت وب‌سایت شما را در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله Summary، Details، Performance، Content، Domains و Image Analysis به نمایش می‌گذارد. در نتیجه شما متوجه وضعیت فعلی و عملکرد بخش‌های مختلف وب‌سایت خود خواهید شد.

۵- KeyCDN Website Speed Test

تست سرعت وردپرس

ابزار تست سرعت و عملکرد وب‌سایت KeyCDN می‌تواند از ۱۰ نقطه مختلف روی کره زمین، سرعت سایت شما را تست کند. شما همچنین می‌توانید از این ابزار برای بررسی عملکرد وب‌سایت خودتان نیز استفاده کنید.

این ابزار تست سرعت وردپرس به رتبه‌بندی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد تا با سرعت و عملکرد بخش‌های مختلف وب‌سایت خود آشنا شوید. این نتایج همچنین به شما اقدامات لازم برای بهبود عملکرد وب‌سایتتان را هم نشان خواهند داد. این نتایج شامل زمان بارگذاری، حجم و وضعیت صفحات وب‌سایت شما هستند.

۶- Uptrends Website Speed Test

تست سرعت وردپرس

ابزار تست سرعت وب‌سایت Uptrends به شما اجازه می‌دهد سرعت وب‌سایت خودتان را روی مرورگرهای مختلف (کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و غیره) و اتصال‌های متفاوت اینترنت (ADSL، فیبر نوری و کابلی) توسط کاربران مختلفی از سراسر جهان، تست کنید.

در ابتدا یک نمای اجمالی از عملکرد وب‌سایت شما به همراه امتیاز Google PageSpee آن، سرعت کلی بارگذاری، حجم صفحه اصلی، نیازمندی به درخواست‌ها و نوع اتصالی که از آن استفاده می‌کنید را در اختیارتان می‌گذارد. سپس شما تجزیه و تحلیلی برای بهبود عملکرد  وب‌سایت خود را دریافت خواهید کرد که در آن بخش‌های مورد نیاز به بهبود برای دستیابی به سرعت بیشتر مشخص شده است.

در انتها نیز شما معیارهای آبشاری وب‌سایت خود را دریافت خواهید کرد.

۷- Yellow Lab Tools

تست سرعت وردپرس

Yellow Lab Tools یکی از جدیدترین و هوشمندانه‌ترین ابزارهای تست سرعت وردپرس در جهان است. این ابزار می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را به همراه بررسی سرعت صفحه و تحلیل و بررسی‌های Front-end تست کند. معیارهای بسیار عمیقی را دریافت خواهید کرد که باعث تحلیل بهتر وب‌سایت شما می‌شود.

در ابتدا این افزونه امتیاز جهانی وب‌سایت شما را نشان خواهد داد. سپس اطلاعاتی از بخش‌های مختلف و عملکرد آن‌ها از جنبه‌های مختلفی مثل حجم صفحه، درخاوست‌ها، پیچیدگی DOM و JS، فونت‌ها، JQuery CSS و غیره ارائه می‌شود. تمام این گزینه‌ها شامل داده‌های دقیقی هستند که به عملکرد سریع‌تر وب‌سایت وردپرسی شما کمک می‌کنند.

چه سرعتی مناسب یک سایت وردپرسی است؟

در مجموع وب‌سایت‌هایی که بارگذاری آن‌ها کمتر از ۳ ثانیه طول بکشد، جزو وب‌سایت‌های سریع محسوب می‌شوند. هرچند از نظر فنی هیچ استانداردی وجود ندارد که مشخص کند زمان ایده‌آل بارگذاری یک وب‌سایت چقدر است. اگر کاربران بدون وقفه یا تأخیر وب‌گردی راحتی داشته باشند، این یعنی سرعت وب‌سایت شما ایده‌آل است. شما همچنین می‌توانید با نصب افزونه‌های بهینه‌سازی سرعت روی وب‌سایت وردپرسی خود، سرعت آن را افزایش دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*