مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME

ایسوس مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME را معرفی کرد

ایسوس مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME را به عنوان پرچمداری برای پلتفرم AMD X570 معرفی کرد. در ادامه با مشخصات این مادربرد Asus آشنا می‌شویم.

نام EXTREME در هر کدام از مادربردهای ایسوس نشان دهنده یک مادربرد بی نقص و قدرتمند است؛ ایسوس نیز به تازگی مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME را معرفی کرده که پرچمداری برای پلتفرم AMD X570 خواهد بود.

مشخصات مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME

مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME

همزمان با عرضه پردازنده قدرتمند و جدید AMD Ryzen 9 5950X که از معماری Zen 3 برخوردار است، طرفداران سخت افزارهای رایانه به یک مادربرد قدرتمند نیز برای به کارگیری تمام قدرت پردازشی این سری نیاز خواهند داشت. مادربرد ASUS ROG Crosshair VIII EXTREME با 20 فاز دیجیتالی می‌تواند نهایت قدرت و پتانسیل قابل توجهی را برای اورکلاکینگ ارائه دهد. نام EXTREME بر روی مدل این مادربرد بیانگر نهایت قدرت است؛ قدرتی به معنای حضور فازهایی با ظرفیت 90 آمپر که حتی قدرتمندترین پردازنده سری  AMD RYZEN 5000 را به چالش دعوت می‌کند.

مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME

برای قسمت ذخیره سازی ایسوس سه اسلات PCIe 4.0 X4 M.2 بر روی این مادربرد تعبیه کرده است که استفاده از اسلات DIMM.2 می‌توان تا دو اسلات دیگر را برای این نوع ذخیره‌سازها در اختیار داشت. همچنین 6 پورت SATA نیز برای دیگر دستگاه‌های ذخیره سازی تعبیه شده که با پشتیبانی از RAID 0، RAID 1 و RAID 10 همراه است. این مادربرد به صورت کلی از 128 گیگابایت حافظه اصلی پشتیبانی می‌کند که البته نکاتی جالب در این قسمت وجود دارد که مهندسی دقیق این مادربرد همراه با فناوری Optimem III توانسته است تا امکان دسترسی به 128 گیگابایت ماژول حافظه‌های DDR4 را با فرکانس‌های بسیار بالا را برای واحد حافظه دردسترس قرار دهد.

مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME

از ویژگی‌های دیگر این مادربرد می‌توان به کنترلر Intel Thunderbolt 4 به همراه درگاه‌های USB Type-C، دو تراشه مستقل شبکه اترنت Marvel AQC1113CS با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه و Intel I225-V با پهنای باند 2.5 گیگابیت بر ثانیه اشاره داشت. این مادربرد در قسمت شبکه بی سیم از AX210 WiFi6E نیز برخوردار بوده که نسبت به نسل قبل از 4 برابر ظرفیت بیشتری برای دستگاه‌های متصل دارد و همچنین تا 42 درصد توانایی آنتن دهی بیشتری برای شبکه بی سیم دارد. استاندارد بلوتوث 5.2 نیز در قسمت اتصالات قرار دارد.

مادربرد ROG Crosshair VIII EXTREME

در بخش صوتی نیز صدایی بسیار با کیفیت و غنی را می‌شنوید که ایسوس از کارت صدای حرفه‌ای SupremeFX با تراشه صوتی قدرتمند را با کدک ALC4082HD همراه کرده است. در این قسمت نیز همانند مدار تغذیه از خازن‌های بسیار با کیفیت استفاده شده است. این کارت صوتی حرفه‌ای با مبدل دیجیتال به آنالوگ ESS Sabre 9018Q2C به صورت یکپارچه در یک برد مستقل از مادربرد قرار گرفته است.

طراحی این مادربرد شامل رگه‌های تیره رنگ، نورپردازی RGB، لوگوی ROG در دو قسمت چیپست و محافظ I/O است. یکی دیگر از نکات ظاهری این مادربرد مربوط به هیت سینک‌های بزرگ آن است که وظیفه جذب دمای تولید شده از اِلمان‌های مهم را بر عهده دارند. برخلاف مدل‌های قبلی در این پلتفرم، این مادبرد قدرتمند تنها از یک سیستم خنک کننده غیرفعال (Passive) برای تعادل دمایی استفاده می‌کند.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*