شارژر بی سیم ایرپاور

نمونه اولیه شارژر بی سیم ایرپاور اپل رویت شد

اپل در سال ۲۰۱۷ از شارژر بی سیم ایرپاور – AirPower رونمایی کرد. دستگاهی که به بازار عرضه نشد؛ اما امروز شاهد ویدیو کوتاهی از نمونه اولیه این شارژر هستیم.

شارژر بی سیم ایرپاور از همان ابتدا محکوم به شکست بود و هرگز به بازار عرضه نشد. همین موضوع سبب شد که تا چندین سال سنگینی سایه این شارژر روی اپل حس شود. هرچند که با معرفی مگ سیف، ایرپاور به آرامی در حال پاک شدن از ذهن کاربران است.

ولی انگار ایرپاور نمی‌خواهد به این زودی فراموش شود و اخیرا یک ویدیو کوتاه از نمونه اولیه این شارژر بی سیم منتشر شده است. البته ما فقط با یک نمونه اولیه طرف نیستیم، این دستگاه کار می‌کند و نشان می‌دهد که اپل تا چه حد به عرضه یک محصول ناقص نزدیک بوده است.

شارژر بی سیم ایرپاور

تاریخچه Apple Airpower نیز جالب است. اپل در سال 2017 از پد شارژ بی سیم خود در کنار اولین گوشی آیفون با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم رونمایی کرد. دو سال طول کشید تا اپل بالاخره به شکست این پروژه اعتراف کرده و اعلام کند که شارژر بی سیم ایرپاور به بازار عرضه نخواهد شد. به بیانی دیگر این طرح کنار گذاشته شد تا سیستم خلاقانه‌تر و امن‌تر مگ سیف جایگزین آن شود.

اپل در مورد دلیل کنار گذاشتن ایرپاور توضیح زیادی را ارائه نکرد و تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که این محصول نتوانسته به استاندار‌های بالای کیفی این شرکت برسد. از همان ابتدا افراد زیادی به گمانه‌زنی درباره تصمیم اپل پرداختند. عده‌ای امنیت محصول در هنگام بالا رفتن دما را دلیل این اتفاق می‌دانستند.

حالا مجددا شاهد نمونه اولیه‌ای از این محصول هستیم. البته نبودن لوگوی اپل روی ایرپاور را می‌توان اینگونه توضیح داد که با یک نمونه اولیه مهندسی طرف هستیم. در ویدیو فوق نیز انیمیشنی که در هنگام استفاده از شارژر بی سیم ایرپاور در آیفون ظاهر می‌شد را مشاهده می‌کنید. شاید اپل در آینده بخواهد مجددا روی طرح شارژر بی سیم خود کار کند؛ اما این روز‌ها تمام تمرکز خود را روی مگ سیف قرار داده است و دیگر سازندگان گوشی نیز در حال کپی کردن از آن هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*