VPS

در هنگام تهیه و خرید VPS با چه انواعی روبرو هستیم؟

تصور کنید سایتی را چه به صورت تک نفره و چه چند نفره راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید برخی امور مختلف را در آن انجام دهید. به عنوان مثال، قصد دارید فایلی را دانلود یا آپلود کرده و سپس در سایت خود قرار دهید. در این شرایط چه کاری انجام می‌دهید؟ قطعا انجام این کار در گذشته، افراد را با مشکلات فراوانی مواجه می‌کرد، اما امروزه به وسیله VPS بسیار ساده‌تر شده است. حال این VPS چیست و دقیقا چه کاری برای ما انجام می‌‌دهد؟

اگر وب سایت ما را به خوبی بررسی کنید، می‌بینید که مقالات و مطالب گوناگونی را در حوزه راه اندازی سایت و نحوه مدیریت آن منتشر کرده‌ایم که به هیچ وجه نباید آنها را از دست بدهید. همچنین متونی در راستای آشنایی بیشتر با سرور مجازی یا همان VPS عرضه شد، اما کامل و جامع نبودند. به همین دلیل است که مقاله امروز را به این موضوع اختصاص داده‌ایم و می‌خواهیم با تعریف و انواع VPSها آشنایی پیدا کنیم. پس در صورتی که از دوستداران این مطالب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان ما را همراهی کنید. ابتدا لازم است تا به تعریف این سرورها بپردازیم.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی که به آن VPS نیز گفته می‌شود، محیطی را برای دارندگان و استفاده کنندگان از یک وب سایت فراهم می‌کند که به وسیله آن می‌توانند به انجام کارهایی همچون آپلود و دانلود فایل‌ها و یا انتشار آنها در صفحات مجازی بپردازند. در واقع شما با VPS، یک دسکتاپ جداگانه با سرعت بسیار ایده‌آل و برنامه‌های مجزا در اختیار خواهید داشت و می‌توانید از آن لذت ببرید. قطعا کارهای شما با وجود سرور مجازی سریع‌تر انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به پیاده‌سازی روش‌های قدیمی نخواهد بود.

نکته خوب در مورد سرور مجازی این است که قیمت‌های نسبتا مناسبی هم دارند و تقریبا هر فردی قادر به خریدن آنها می‌باشد. این قیمت‌ها در مقایسه با سرور اختصاصی که البته آن هم مزایای خاص خودش را دارد، بسیار به صرفه‌تر است و نباید از این موضوع به سادگی غافل شد. البته چنان چه بودجه بیشتری در اختیار دارید، می‌توانید از سرورهای اختصاصی بهره ببرید. در غیر این صورت و اگر در ابتدای راه هستید، پیشنهاد می‌شود که خرید VPS را در دستور کار قرار دهید.

مزایای استفاده از سرور مجازی

اکنون لازم است که به بحث مزایای سرورهای مجازی بپردازیم و ببینیم که چرا باید از آنها بهره ببریم. نخست باید گفت که این سرورها در مقایسه با بسیاری از سرورها و روش‌های دیگر برای مدیریت سایت، سریع‌تر است و زودتر کار ما را راه می‌اندازد.

مزیت دیگر هم این است که همواره می‌توانید به این سرورها دسترسی داشته باشید. در هر ساعتی از شبانه روز که نیازمند انجام اموری در راستای بهتر کردن سایت خود باشید، امکان بهره بردن از VPS برایتان فراهم خواهد بود. ضمنا نکته مهم در این زمینه این است که امنیت سرورها بسیار بالا بوده و نفوذ هکرها و افراد سودجو را به حداقل می‌رساند. پس با خیال راحت می‌توانید فایل‌های مورد نیازتان را در آن ذخیره کنید.

VPS

خوب است بدانید که سرورهای مجازی قابل ارتقا هستند و هر چند وقت یک بار آپدیت‌هایی برای آنها در دسترس قرار می‌گیرند. علاوه بر آن، شما قادر هستید تا برخی قابلیت‌ها را برای آن خریداری نمایید. خبر خوب این است که در هر زمانی قادر به انجام این کار خواهید بود. این امر منتج به بهتر شدن VPS شما و در نتیجه کارایی بهتر سایتتان خواهد شد.

در ابتدای نصب VPS، خواهید دید که برنامه‌هایی به صورت رایگان در اختیارتان قرار دارد. به جز آن، می‌توانید اپلیکیشن‌های دیگری را هم در سرور خود نصب کنید تا در زمان لازم از آنها استفاده نمایید. مورد دیگر هم که در بالا از آن صحبت شد، قیمت خوب و تعرفه‌های ایده‌آلی است که فروشگاه‌ها برایتان در نظر می‌گیرند.

انواع VPS

در درجه اول باید چنین گفت که سرورهای مجازی به دو نوع اصلی مدیریت شده و مدیریت نشده تقسیم می‌شوند. سرورهای مدیریت شده، مزیت‌های بیشتری را در دسترستان قرار می‌دهد و سرعت آنها نیز بالاتر است. پس اگر سایتی با محتویات فراوان و به اصطلاح سنگین دارید که بازدید روزانه آن بسیار زیاد است، پیشنهاد می‌شود که از نوع مدیریت شده آن بهره ببرید. در نوع مدیریت نشده، نصب برخی از برنامه‌ها و اعمال تنظیمات بر عهده خود استفاده کننده است؛ به این معنا که بعد از خرید VPS، باید چنین کارهایی را انجام دهید. برای سرور مدیریت نشده باید زحمت زیادی کشید، اما در هر حال قیمت آن کمتر است و برای سایت‌های سبکی که هنوز به بازدید فراوان نرسیده‌اند، توصیه می‌شود.

ضمنا گفتنی است که سرورهایی برای سیستم عامل‌های گوناگون در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد که می‌توانید از آنها نیز استفاده نمایید. برای نمونه، سرورهای لینوکس، میکروتیک و ویندوز از این دسته هستند که در گذشته اشاره‌هایی به آنها داشته‌ایم. استفاده از هر یک از این سرورها برایتان شدنی است و باید مزایا و معایبشان را در نظر بگیرید.

علاوه بر مورد فوق، سرورهای مجازی برای مجازی‌سازی را هم داریم که Esxi، Xen، OpenVZ و KVM از مهم‌ترین آنها به شمار می‌روند. این سرورها معمولا بر پایه لینوکس نوشته شده‌اند و استفاده از آنها کمی دشوارتر از موارد قبلی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرورها، بد نیست نگاهی به سایت Hostida.com داشته باشید.

VPS

سرور مجازی ایران

خوشبختانه در ایران هم سرورهایی برای خرید وجود دارند که از لحاظ قیمت مناسب هستند. شما می‌توانید به این سرورها دسترسی ساده‌تری داشته باشید و زودتر قادر به خریدشان خواهید بود. تا این لحظه افراد زیادی این کار را انجام داده‌اند و شما هم می‌توانید برای سایت خود، یکی از آنها را داشته باشید.

سرور مجازی ایران انتخابی مناسب و اقتصادی (نسبت به سرور اختصاصی) برای صاحبان وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی است که به دلیل بازدید بالا، هاست‌های اشتراکی را مناسب نمی‌دانند و جهت راه‌اندازی وب سرور و دیگر سرویس‌های خود نیاز به منابع سخت افزاری و پهنای باند اختصاصی دارند. همچنین این سرویس به دلیل سرعت بسیار بالا و پینگ تایم پایین، گزینه‌ای مناسب جهت راه اندازی پلتفرم‌های آموزش آنلاین است. با استفاده از نرم افزاری ریموت دسکتاپ مانند RD Client می‌توانید به سرور مجازی ویندوز ایران از طریق موبایل و کامپیوتر متصل شوید.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چرا توی ایران سرور مجازی ایران هستش . سایت های خارجی رو که نگاه میکنیم سرور مجازی خیلی گرون هستش. یعنی این ایرانی ها بی کیفیت هستن