گوشی رولی هواوی

منتظر گوشی رولی هواوی میت ایکس باشید!

هواوی در حال توسعه عضو جدیدی از سری میت ایکس است. گوشی رولی هواوی – Huawei Rollable را می‌توان آغاز کننده فصل جدیدی از جاه طلبی‌های این شرکت چینی دانست.

این روزها هواوی سخت در حال کار روی گوشی رولی خود است و با توجه به پتنت منتشر شده توسط وب‌سایت LetsGoDigital می‌توان گفت که پیشرفت زیادی در این زمینه داشته است.

درست است که گوشی ساز چینی شرایط خوب گذشته را ندارد، ولی این باعث نشده که به راه خود در صنعت گوشی ادامه ندهد. این شرکت چندی پیش از سری هواوی P50 رونمایی کرد و به زودی شاهد عرضه آنها با سیستم عامل اختصاصی هارمونی او اس هواوی در بازار‌های جهانی خواهیم بود.

حالا به نظر می‌رسد که هواوی می‌خواهد پس از سامسونگ به یکی از پیشتازان در حوزه گوشی‌های تاشو و رولی تبدیل شود. سامسونگ سال گذشته از گوشی تحسین شده گلکسی زد فولد 2 رونمایی کرد و ۵ ماه بعد هواوی با عرضه میت ایکس 2 به سامسونگ پاسخ داد. میت ایکس 2 را باید دومین گوشی تاشو هواوی و اولین گوشی تاشو موفق آنها به حساب آورد.

گوشی رولی هواوی

هواوی تنها شرکتی است که تنوانسته در کنار سامسونگ دو گوشی تاشو مختلف را به بازار عرضه کند و قرار است به زودی شاهد سومین گوشی نواورانه این شرکت باشیم. هنوز نام گوشی رولی هواوی مشخص نیست؛ اما برخی منابع از احتمال استفاده از نام Huawei Rollable سخن گفته‌اند.

برای اولین بار در مرداد ماه سال گذشته بود که این گوشی اسرار آمیز مشاهده شد. هواوی در آن زمان درخواست ثبت پتنتی را برای یک گوشی هوشمند با مکانیزم اسلایدی داده بود. پتنت مذکور (تصویر بالا) از آن زمان پیشرفت زیادی را به خود دیده است. زیرا دیروز بار دیگر شاهد تصاویر جدیدی از این گوشی بودیم که طراحی بهتر، کارایی بهبود یافته و راه حل‌هایی برای برخی مشکلات احتمالی را نشان می‌دهد.

هواوی درخواست ثبت پتنت مربوط به این طراحی بهبود یافته را در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال گذشته به سازمان جهانی مالکیت معنوی ارائه داده است. در پتنت جدید نحوه کار کردن فناوری رولی و مخصوصا اجتناب از چین خوردگی نمایشگر توضیح داده شده است.

هواوی می‌خواهد برای این کار از دو آهن‌ربا در بالا و پایین بخشی که وظیفه باز کردن صفحه نمایش را به عهده دارد، استفاده کند. آهن‌ربا‌های تعبیه شده برای صاف نگه داشتن نمایشگر در هنگام باز شدن استفاده می‌شوند. قطعه رول کننده طوری در میان دو آهن‌ربا قرار گرفته که هیچگونه اصطکاکی پیش نیاید و به راحتی بچرخد.

گوشی رولی هواوی

همچنین در این پتنت جامع مشخص شده است که گوشی رولی هواوی از پنل POLED بهره خواهد برد. POLED در واقع همان نمایشگر اولد است، با این تفاوت که در ساخت آن در پلاستیک سبک‌تر و منعطف‌تر به جای شیشه رایج استفاده می‌‌شود.

گوشی رولی هواوی در حالت بسته نمایشگری ۶.۵ اینچی دارد و در حالت باز شده نیز به ۱۱ اینچ می‌رسد. هواوی همچنین می‌خواهد یک حالت میانی را نیز برای این گوشی تعریف کند که در آن دستگاه کمی بزرگتر از گوشی باشد ولی همچنان جمع و جور تلقی شود. در بیشترین حالت باز شده کاربر می‌‌تواند از ۷۰ درصد فضای بیشتر در مقایسه با حالت اولیه استفاده کند.

در حالت تبلت، طبیعتا با یک نمایشگر بزرگ مواجه هستیم؛ اما نکته جالب اینجاست که در حالت بسته، گوشی دارای دو پنل کاربردی خواهد بود. هرچند که هنوز میزان کارکرد پنل پشتی معلوم نیست.

در رابطه با نام این محصول نیز باید گفت که هر دو گوشی تاشو قبلی هواوی در سری ایکس قرار گرفته بودند. بنابراین بعید نیست اگر گوشی رولی هواوی نیز همین مسیر را ادامه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*