هایپرکار آزانی

هایپرکار آزانی اولین ابرخودرو برقی هندی با قدرت 1000 اسب بخار معرفی شد

هایپرکار آزانی با قدرت 1000 اسب بخار معرفی شد. این هایپرکار تمام الکتریکی توانسته لقب اولین ابرخودرو برقی هندی را از آن خود کند. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت‌های تاتا و ماهیندرا به عنوان معروف‌ترین برندهای خودرویی در کشور هند محسوب می‌شوند که البته شرکت ماروتی سوزوکی نیز با تولید محصولات جمع‌وجور خود در این کشور توانسته به محبوبیت خوبی دست پیدا کند، اما اخیرا برند خودرویی Mean Metal Motors به عنوان یک خودروساز جدید در صنعت خودرو هند به صدر خبرها آمده است.

البته این خودروساز چند سال قبل با معرفی M-Zero به عنوان اولین سوپرکار هندی توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند، اما اکنون با معرفی هایپرکار تمام الکتریکی آزانی که از قدرتی برابر با 1000 اسب بخار بهره می‌برد، قدم بسیار بزرگی را برای معروف شدن برداشته است.

مشخصات هایپرکار آزانی

هایپرکار آزانی

در وب‌سایت شرکت Mean Metal Motors آمده است پیشرانه‌های الکتریکی هایپرکار آزانی می‌توانند قدرتی برابر با 1000 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متری را به تولید برسانند. همچنین این شرکت مدعی است حداکثر سرعت این هایپرکار تمام الکتریکی به 322 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند ظرف مدت 2.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو از باتری 120 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که می‌توانند شعاع حرکتی 523 کیلومتری را ارائه دهند.

هایپرکار آزانی

این خودروساز هندی اعلام کرد هایپرکار آزانی روی شاسی فریم فضایی آلومینیومی به تولید خواهد رسید که می‌تواند انعطاف زیادی را به وجود آورد. این خودروساز در ساخت هایپرکار خود از قطعات ماژولار نیز استفاده خواهد کرد. همچنین هوش مصنوعی یکی از ویژگی‌های مدرن این خودرو محسوب می‌شود.

هایپرکار آزانی

از دیگر ویژگی‌های این هایپرکار تمام الکتریکی می‌توان به به‌روزرسانی از راه دور اشاره کرد. از لحاظ طراحی نیز این خودرو نشان‌دهنده لوگو این شرکت هندی است؛ در واقع طراحان برای نمای جلو آن به طور کامل از لوگو این شرکت الگو گرفته‌اند. شرکت هندی Mean Metal Motors هنوز در خصوص زمان دقیق عرضه این هایپرکار جزئیاتی را اعلام نکرده است، اما مشتریان با مراجعه به وب‌سایت این خودروساز می‌توانند هایپرکار برقی آزانی را سفارش دهند.