ام جی وان

کراس اوور ام جی وان با تغییرات ظاهری جدید معرفی شد

کراس اوور ام جی وان معرفی شد. شرکت چینی ام جی از کراس اوور جدید خود در دو نسخه با تغییرات ظاهری متفاوت پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این کراس اوور چینی آشنا می‌شویم.

شرکت چینی ام جی طی یک رویداد در چین از کراس اوور کامپکت جدید خود با نام وان (One) پرده برداشت. این کراس اوور در دو نسخه مختلف بتا در رنگ سبز و آلفا در رنگ نارنجی به تولید خواهد رسید.

مشخصات ام جی وان

ام جی وان

البته طراحی کلی این دو مدل به یکدیگر بسیار شبیه است و عمده اختلاف طراحی آنها به نمای جلو مربوط می‌شود. در مدل بتا جلوپنجره دارای خطوط افقی بوده و در مدل دلتا جلوپنجره از الگوی مثلثی شکل بهره می‌برد. در این دو نسخه طراحی سپرها و رینگ‌ها نیز متفاوت به نظر می‌رسد.

ام جی وان

تفاوت اصلی این دو نسخه در بخش عقب نیز به سر اگزوزها مربوط می‌شود که در نسخه بتا تکی کرومی بوده و در آلفا مشکی دوتایی است. هرچند این سر اگزوزها کاملا تزئینی محسوب می‌شوند و در واقع سر اگزوزهای واقعی در پشت آنها نصب شده‌اند. شرکت ام جی روی هیچ بخش از بدنه این خودروها نشان آلفا یا بتا را درج نکرده و فقط نوشته ONE به چشم می‌خورد.

ام جی وان

البته ممکن است نشان آلفا یا بتا در داخل خودرو درج شده باشد، اما در حال حاضر به دلیل این که تصاویری از داخل کابین ام جی وان منتشر نشده نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد. این شرکت در رویداد رسانه‌ای بعدی خود مشخصات و تصاویر بیشتری را منتشر خواهد کرد.

ام جی وان

شرکت ام جی کراس اوور وان را روی پلتفرم جدید شرکت سایک یعنی پلتفرم سیگما توسعه داده و به همین دلیل می‌توان این کراس اوور را در نسخه‌های بنزینی، هیبریدی و الکتریکی به تولید رساند. البته ام جی وان در ابتدا به همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی قدیمی مجهز خواهد شد که بسیاری از محصولات گروه سایک نیز از آن بهره می‌برند. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 178 اسب بخار را به تولید برساند. همچنین حداکثر سرعت این کراس اور نیز 190 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ام جی وان

ام جی وان را باید یک خودرو اسپرت در نظر گرفت که طبق نسل سوم زبان طراحی خانوادگی این شرکت طراحی شده است. به واسطه این زبان طراحی در نمای ظاهر ام جی One شاهد خطوط تهاجمی متعددی هستیم. از سایر ویژگی‌های این خوردو می‌توان به طرح دو رنگ بدنه اشاره کرد که نمای جذابی را به وجود آورده است، البته مدل‌های ارزان‌ترین این خودرو به صورت تک رنگ روانه بازار خواهند شد. طول ام جی One حدود 4579 میلی‌متر، عرض آن 1866 میلی متر و ارتفاع آن نیز 1601 میلی‌متر است. همچنین فاصله محوری این خودرو نیز به 2670 میلی‌متر می‌رسد.

ام جی وان

شرکت ام جی قصد دارد کراس اوور وان را به شکل جهانی به بازارهایی چون انگلستان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا عرضه کند. همچنین این خودروساز چینی قصد دارد محصول جدید خود را در هند نیز به تولید برساند. البته این خودرو در ابتدا از اوایل سه ماهه سوم سال 2021 در بازار چین به فروش خواهد رسید.